PDA

Vis full versjon : Hvor kjøpe trim deler?



Mr.Soteru
24/11/12, 08:07
Er ute etter plasser som selger f.eks turbo(ikkje kina snurrer) ventil tettninger. H råder. Nye lager og pakninger. Hardere toppakning og sånne ting. Er en fk blokk det er snakk om

Stisn
24/11/12, 09:36
Han har vel ikke turbo, men... Jeg pleier å kjøpe lager og pakninger hos SPM

16Vturbo
24/11/12, 10:07
Er ute etter plasser som selger f.eks turbo(ikkje kina snurrer) ventil tettninger. H råder. Nye lager og pakninger. Hardere toppakning og sånne ting. Er en fk blokk det er snakk om

Mitsibitshi 19T turbonkjøpe du i sverige på,forumet.
3"lmm sluttnr -012 kjøpe du også på det svenke forumet.
R-dyser det samme..
Malpassi BTR linær 1-1.2 kjøpes hos misab.se
Forsterket topp pakning kjøpes hos BCB.No
Ventil tettninger hos volvo, kjøpe orginale. De er best, trenger ikke forsterket.
Lager kan du kjøpe hos BCB.no spør på pakkepris på lager og pakningssats evt.

Chiper har jeg faktisk liggende. Ferdig montert i bokser, bensin og tenning, fungerte som faen. (300hk) oppsett.

Mr.Soteru
24/11/12, 12:11
Åssen chipper er det? Har 219 med chipp. Å har en 968 boks men funket ikke noe serlig med tlao chipp i denne eller? Å vill ikke ha 19t turboen er bare tull med den hører så mye dårlig om den så blir en garret eller turbonetics eller den duren

Jonas Soldal
24/11/12, 13:35
Kan anbefale Krx400 turbo. Har den selv og er svært fornøyd med den. Koster litt, men er ganske enkel å montere. Litt ombygging er det jo :)
Hadde kjøpt viking spesial chipper om jeg var deg. De er litt dyrere de også men absolutt bedre programmert enn alle de andre på markedet :)
Malpassi btr kjøper du hos pedersenracing. De er faktisk like billige der + at du slipper moms ;)
H-profil råder (om du skal ha det) kan du kjøpe hos qwt.no Lager og stempelringer til motoren kjøper du hos Cylmo, og pakningssett og tenningsdeler hos pedersenracing ;)

Mr.Soteru
24/11/12, 13:56
Hvor kjøpes den turboen du anbefaler der? Er det bare en type krx400 turbo? Åssen hjerner er chippbare?

Jonas Soldal
24/11/12, 14:00
Norsk Turboservice :) Eller evt. Svensk Turboservice. http://www.turboservice.no/KRX400.html
De fleste hjernene er vel chipbare? :) http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm

Batland
24/11/12, 14:29
Å vill ikke ha 19t turboen er bare tull med den hører så mye dårlig om den så blir en garret eller turbonetics eller den duren
Det er godt å høre.
Dyktige erfarne motorbyggere har nå undersøkt de orignale turbomanifoldene mer nøye.
Man har forskjellige valgmuligheter.
1. Kjøre turbo med T3 turbinhus og 240/740 manifold.
2. Kjøre turbo med T3 turbinhus og omarbeide flensen på 940 manifolden til T3 dimmensjoner.
3. Kjøre turbo med T3 turbinhus som så "fylles" med sveis og omarbeides til samme dimmensjon som det 940 manifolden har originalt.

Tester har avslørt at løsning 3 er den klart beste av de ovennevnte.
Finnes det så en enda bedre løsning? Ja, det gjør det.

Man trenger en turbo som:
A. Har kompressorhjul og turbinhjul i korrekte størrelser og med korrekte egenskaper.
B. Passer bolt on på 940 manifolden og har samme dimmensjoner innvendig slik at man slipper å "fylle" med sveis og omarbeide.
C. Er av en slik konstruksjon og kvalitet at den tåler årevis med hard bruk på en trimmet motor.

Finnes det så en slik turbo?
Ja, det gjør det...

Forøvrig er innboksen din full slik at jeg ikke får besvart PM.

Mr.Soteru
24/11/12, 15:20
Veldi bra og godt svart batland, hvordan turbo er det snakk om som er den beste løsningen?
Har slettet nå så er bare å sende på nytt :)

Batland
24/11/12, 16:22
Veldi bra og godt svart batland, hvordan turbo er det snakk om som er den beste løsningen?
Har slettet nå så er bare å sende på nytt :)
Du har PM. :)

Jonas Soldal
24/11/12, 16:53
Må jo dele det med resten Batland :)

Batland
24/11/12, 17:03
Må jo dele det med resten Batland :)
Pm er pm, men så langt jeg kjenner til så er det bare 2 stk. turboer på markedet som har akkurat disse egenskapene og i forhold til det du allerede vet så er det ikke noe nytt. :)

16Vturbo
24/11/12, 19:35
Er vell viking spesial chip som står i til meg. Kjørt alltid med 19t og har aldri hatt problemer. Ladet både 1.5 og 2bar. Ikke noe slakke. Feilen mange gjør er å kjøre med feil chiper. Da bilene går for magert, så topppakning og turbo ryker pga varmen.

S60r/v70r går jo orginalt med 19t og 300hk.
Kan få kjøpe gullboksen og bensinboksen med chiper om ønskelig.

andersg
24/11/12, 21:05
Nå puster R-motorene "litt" bedre enn en gammel 8v-motor da. :) 19t er fin fit and forget-turbo, har hatt det selv og det fungerte helt OK.

Batland
24/11/12, 21:12
Nå puster R-motorene "litt" bedre enn en gammel 8v-motor da. :) 19t er fin fit and forget-turbo, har hatt det selv og det fungerte helt OK.
Det er selvsagt helt korrekt og dette er grunnen til at 19T er ok der.
Her Svensk Turboservice sin beskrivelse av sakene:
19T turbon kan ge luft för ca +300hk, men passar bäst till större motorvolym och med lägre laddtryck.

En flowpreppad 16T kan ge luft för upp till +300hk, men har en betydligt snabbare "spool up" och bättre vridmomentsregister än en 19T, och är som oftast att föredra beroende på motorvolym.


16Vturbo
24/11/12, 22:12
10000 meninger om turboer og hvilke chiper, dyser osv. Jeg har kjørt lenge med det oppsette jeg hadde og gikk også lei. Derfor det blir 16V maskin.

Batland
01/12/12, 11:15
10000 meninger om turboer og hvilke chiper, dyser osv. Jeg har kjørt lenge med det oppsette jeg hadde og gikk også lei. Derfor det blir 16V maskin.
Meninger er jo som assholes, everybody got one.
Fakta derimot er interessant og det man bør fokusere på.
Hvilket oppsett hadde du nøyaktig og hva gikk du lei?
16V er bedre enn 8v, sånn er det bare, men på den annen side så er ikke 16V nødvendig. Man klare å ødelegge mer enn nok av drivverket med 8V motor hvis man bare velger annerledes enn det folk flest vanligvis har gjort.

volvoRsport
01/12/12, 17:27
S60r/v70r går jo orginalt med 19t og 300hk.

S60/V70R AWD har KKK K24, ikke 19T.