PDA

Vis full versjon : "forumdel" med Seriøse kjøpere/selgere



Øygard
24/11/12, 00:44
Me har jo ein tråd på forumet der folk kan skriva kem dei har handla med og om dei vil anbefala eller fråråda å handla med dei
http://forum.vccn.no/showthread.php?19591-Seriøse-og-Useriøse-selgere-kjøpere&p=675948#post675948
Der dukka plutseleg detta forslaget opp, og eg er veldig enig, so eg tenkte egkunne laga ein tråd om det her:)

Her kjem forslaget:

Bare for å vara litt sær..
Hadde det gått an å laget en egen "forumdel" med Seriøse kjøpere/selgere, også slik at folk kan lage en egen tråd med navnet på kjøper/selger slik at det går an å holde litt orden på hvem/hva/hvor?

Det samme gjelder å lage en forumdel med useriøse kjøpere/selgere.

Da blir det litt lettere å søke på personer og alle som har hatt problemer med en person kan gå inn på denne tråden (med personens nick) og legge til hva han/hun ikke har vært fornøyd med. Da kommer all grumsen en person har drevet med i en og samme tråd.
Det samme gjelder skryt til alle folka som opptrer skikkelig. Det er litt lettere å stole på folk hvis du ser folk gang på gang skryter av folk. Dette er også lettere i egen tråd + at det "lett" å søke på.

Denne tråden her er ett lite Hæl_ette å se i :(

De forumdelene kan gjerne være stickyer som denne er.

How about it? eller er det bare jeg som er sær?

Det ser ut til at folk stort sett likar forslaget, det blir mykje meir oversiktleg viss me hadde hatt ein tråd med brukarnavnet til kvar person der folk kan skriva om sine erfaringar med kvarandre, i staden for å måtta lesa gjennom 19-20 sider, etter kvart endo meir, det er ikkje alltid ein har tid til det:)

The Sven
27/11/12, 22:00
Løfter denne og foreslår iTrader.

Ingen som har tid til å se på forslagskassen om dagen?

Daniel V
28/11/12, 00:44
Jeg beklager. Driver å spiller revy omdagen, så de siste to ukene har vært litt lavere forumaktivitet enn vanlig! :)

Men skal ta å sjekke opp litt rundt dette, Sven! :)

R-M-I
17/12/12, 17:23
Ja? :)

Jeg er VELDIG positiv til en egen del forbeholdt kjøp/salgserfaringer på de forskjellige brukerene..
Håper noe slikt kunne kommet på plass rimelig snarlig :)

R-M-I
26/12/12, 00:28
Og.. Her var det mye svar å få fra folket som "eier" forslagskassen?

Marius Skau
26/12/12, 03:05
Trur nokk det har litt med Juletiden og gjøre. Forumet drives tross alt på dugnad :)

Daniel V
27/12/12, 03:32
Jada :) Stemmer det Marius sier! Ting tar litt tid litt før jul, da det er mye som skjer, pakking av medlemspakker, utsendinger av klubbeffekter folk bestiller som julegaver, og vi skal jo ha tid med våre egne familier - noe som vil si at forumdelen blir litt nedprioritert! All honnør til kkromcke som klarer alt av utsendinger i tillegg til at han jobber med brøyting - som nå er midt i høysesongen. :)

Uansett:

Vi har diskutert dette i ledelsen, og akkurat denne her er litt kinkig. Vi har diskutert litt, og dette er litt av våre tanker.

Punkt 1:
Det er mye jobb å lage et sånt system her inne, og passe på at det som blir skrevet der ikke er helt på bærtur, altså uthenging av enkeltmennesker etc.

Punkt 2:
Det er lett å skaffe seg falsk troverdighet gjennom en sånn løsning.

Punkt 3:
Markedsplassen er en liten del av forumet, som vi egentlig ikke har noe med. På markedsplassens innhold står det at all handel via forumet skjer på eget ansvar. Markedsplassen er heller ikke et av våre primære formål, så vi kan ikke legge for mye ressurser inn i den delen av forumet.

Nå hørtes sikkert dette veldig negativt ut, men vi må se ting fra flere perspektiver.

Husk også at dette er forslagskassen hvor man kommer med forslag, og det er ikke en selvfølge at et forslag blir lyttet til og gjennomført.

Merker at det er blitt en liten tendens til en ukultur her inne at folk tror at det ligger en automatikk i at hvis man kommer med et forslag, så blir det sånn.

The Sven
27/12/12, 03:47
Ser ikke ut til at iTrader funksjonen har blitt vurdert? Ikke så lett å skaffe seg falsk troverdighet der, og iallfall ikke å bli kvitt dårlig rykte.

R-M-I
27/12/12, 15:31
Er uansett relativt lett å moderere, siden en fint kan rapportere innleggene som ligger i f.eks sine egne tråder..

Falsk feedback kan jo naturlig nok forekomme.. Men på andre forum har set blitt gjort slik før, uten at det har vert et problem.. Uansett veldig lett å se om en bruker får en røys med feedback på kort tid... Evt. får fra brukere som nettopp har blitt opprettet osv.

Skjønner ikke at akkurat det kan vere et problem å få til..

Ellers støttes jo iTrader som en over her skriver.. Evt. finnes det flere plug-ins/add-on's til denne forumsoftwaren..

Ser også at dette er et forslag og ikke noe som automatisk blir implementert, men det hadde uansett vert fint om admins her kunne sett på mulighetene for å få noen form for feedback-system på plass for å f.eks forhindre svindel(som har forekommet her et utall ganger tidligere)..

Daniel V
27/12/12, 16:39
Selvfølgelig, vi stiller oss jo ikke negative til å få til en funksjon rundt markedsplassen. Men det beste hadde vært om vi kunne fått til noe som ikke var allverdens å drive, som en person i klubben kunne hatt ansvaret for. Vi i forumledelsen har så mye å gjøre fra før, at ingen av oss har tid til å styre et sånt system nå samtidig. Men hvis noen her inne har et forslag til et system som er velprøvd og fungerer, som en person kan drive, så er alle forslag hjertelig velkommen! :)

Svirre
27/12/12, 17:00
Ser godt det at det kan bli mye ekstra jobb å holde styr på en slik tråd. Man må gå igjennom hver enkelt tilbakemld fra hver eneste bruker til enhver bruker for å verifisere rykte. Både positive og negative tilbakemld.
I tillegg ved siden av det hadde det gitt en pekepinne på hvem som er til å stole på her inne. Og som det står: all handel skjer på eget ansvar!!! Ikke noe å klage på i utgangspunktet om det skulle gå dårlig.

I tillegg så vil jeg si det er litt mer betryggende å handle fra noen med godt oppbeidet rykte her inne. Ser mtp antall innlegg og rykte tilbakemld. Her inne så er miljøet såpass lite så negative rykter sprer seg fort. Men for de som akkurat har meldt seg inn og ønsker å kjøpe/selge vil da igjen få en litt tøff start om det skulle vært utslagsgivende med den statistikken.

Øygard
27/12/12, 22:34
Det er greit at all handel skjer på eige ansvar, men det hadde jo vore litt greit med ein enklare måte å finna ut kem som er seriøs og ikkje enn å bla gjennom ein long uoversiktleg tråd. For eksempel det med eit lite underforum med ein tråd for kvar brukar, der alle kan skriva sine erfaringar. då må me ha ein persom som har ansvar for det. Det er kanskje litt styr, men hadde vore veldig nyttig:)

The Sven
27/12/12, 22:38
Hva er det som gjør iTrader så håpløst og implementere, og medfører det egentlig noe jobb som helst når det først er inne?

Marius Skau
27/12/12, 23:13
Jeg kan godt stille som moderator på en slik forumsdel! Har tid tilovers :)

R-M-I
27/12/12, 23:31
Lurer på hvor mye f.eks Finn.no involverer seg i mva-spørsmål når det kommer til handel mellom privatpersoner -.-

Ser ikke hvordan dette kan vere et problem for KLUBBEN.... Menmen.. Om man virkelig leter etter grunner for å IKKE gjennomføre det, så klarer man sikkert å komme opp med noe litt mer troverdig enn det.

Som flere sier. Lag et underforum under markedsdelen.. Feedback -> feedback på "Brukernavn", her poster folk feedbacken sin, refererer til hva de har kjøpt/solgt osv... Igrunn ikke ekstremt vanskelig å gjennomføre, administrere eller noe.. Vi har kjørt på denne måten på flere nasjonale forumer tidligere. (Ikke bilrelaterte derimot).
Fungerer utmerket..

Daniel V
28/12/12, 01:25
Lurer på hvor mye f.eks Finn.no involverer seg i mva-spørsmål når det kommer til handel mellom privatpersoner -.-

Ser ikke hvordan dette kan vere et problem for KLUBBEN.... Menmen.. Om man virkelig leter etter grunner for å IKKE gjennomføre det, så klarer man sikkert å komme opp med noe litt mer troverdig enn det.

Som flere sier. Lag et underforum under markedsdelen.. Feedback -> feedback på "Brukernavn", her poster folk feedbacken sin, refererer til hva de har kjøpt/solgt osv... Igrunn ikke ekstremt vanskelig å gjennomføre, administrere eller noe.. Vi har kjørt på denne måten på flere nasjonale forumer tidligere. (Ikke bilrelaterte derimot).
Fungerer utmerket..

Jeg skjønner at dette er et viktig tema for deg, i og med at du har blitt svindlet, men jeg tror ikke helt du har fått med deg hvor mye jobb det er å drive VCCN. Dette er en hel klubb, og ikke bare et forum. Vi driver med endel ting som du ikke vet om, fordi du ikke er medlem av klubben, men kun forumet :). Markedsplassen har ingen førsteprioritet nå, for nå er det medlemspakker og styr som står for tur. :)

Vi har planer om å få til noe, men ikke akkurat nå. I et årsskifte er det veldig mye som skjer, men å få til en løsning iløpet av våren skal vi. Vi må bare finne noe som fungerer for alle parter. :) Husk at alle vi som driver VCCN gjør det av vår fritid. Jeg bruker ganske mange timer i uka på VCCN-ting, i tillegg til skole og jobb. :)

Øygard
28/12/12, 02:16
Då trur eg eg misforsto litt istad, eg trudde du meinte at det ikkje kom til å bli gjort nåke med det uansett:p

The Sven
28/12/12, 02:21
Det er lett å forstå det annerledes etter litt sensurering og redigering hehe ;)

Daniel V
28/12/12, 02:33
FJernet det du skrev ja, og redigerte mitt eget, for der hadde jeg skrevet helt motsatt av det jeg mente :p

Skulle få frem at det er viktig å skille på privatpersoner som selger nye ting VS bruktsalg. Man kan jo selge nye ting for 30 000,- i året, mens bruktsalg er det vel ingen grense på?

Mente at vi som klubb ikke vil være et sted hvor folk som selger nye deler svart skal få boltre seg fritt. Det skaper bare dårlig rykte.

R-M-I
28/12/12, 12:16
Trenger ikke bli en "belastning" for klubben.. Er vel bare å utnevne en "vi" stoler på til å moderere akkurat det underforumet? Og nei, jeg er ikke betalende medlem i år.. Jeg var det derimot i fjor.. Jeg er betalende medlem på 3 andre bilforumer/klubbsider ut 2012.

Så får vi se hva man fortsetter med i 2013.
Jeg har full forståelse for at det ikke vil bli brukt ressurser som trengs andre steder og som ville gjort at ting hadde gått ut over de betalende medlemmene (som f.eks at man får kalenderen for 2011 i november samme år) -.-

Det jeg sier er at dere kan bruke eksisterende medlemmer på frivillig basis til å administrere.. Handel skjer fortsatt på eget ansvar osv. og det vil ikke medføre merarbeid annet enn å opprette et underforum under markedsplassen.. Og gi rettigheter til alle brukere å poste der(gjerne fjerne muligheten for redigering og sletting av egne innlegg osv).

Svirre
28/12/12, 16:37
Lurer på hvor mye f.eks Finn.no involverer seg i mva-spørsmål når det kommer til handel mellom privatpersoner -.-

Ser ikke hvordan dette kan vere et problem for KLUBBEN.... Menmen.. Om man virkelig leter etter grunner for å IKKE gjennomføre det, så klarer man sikkert å komme opp med noe litt mer troverdig enn det.

Som flere sier. Lag et underforum under markedsdelen.. Feedback -> feedback på "Brukernavn", her poster folk feedbacken sin, refererer til hva de har kjøpt/solgt osv... Igrunn ikke ekstremt vanskelig å gjennomføre, administrere eller noe.. Vi har kjørt på denne måten på flere nasjonale forumer tidligere. (Ikke bilrelaterte derimot).
Fungerer utmerket..

Det er reint lite. Nå i dag registreres personer på tlf.nr, og det blir begrenset om hvor mange nr du kan legge inn hvis du skal svindle. Så hvis du blir svindla (har bevis) og går tilbake til finn.no, så vil de bare stenge vedkommende ute (i værste fall). Kan også stenges med IP-adresse. Finn.no driver på lik linje som med VCCN, de er bare et hjelpeapparat for å kunne annonsere salgsobjektet på internettet.

R-M-I
28/12/12, 16:38
Nettopp det som var poenget mitt.. At å i det hele tatt ta akkurat det opp som et argument faller på sin egen urimelighet.

Svirre
28/12/12, 16:45
Nettopp det som var poenget mitt.. At å i det hele tatt ta akkurat det opp som et argument faller på sin egen urimelighet.

I know, men problemet kommer når all rapporteringa som kommer tilbake bør/skal verifiseres så har styret plutselig mye mer å henge finga i. Da er det ikke værre enn å spørre i generelt-tråden om vedkommende har noe negativt på seg etc.

R-M-I
28/12/12, 16:52
Og den tråden er helt sykt uoversiktlig... Er ingen som trenger å verifisere noe som helst.. Er vel ikke mye som verifiseres i den tråden som allerede finnes?

Daniel V
28/12/12, 17:05
Som jeg skrev tidligere, så kom det argumentet feil ut i form av at det stod motsatt av det jeg skulle få frem. De fleste som selger ting her inne gjør det helt legitimt ved at det er bruktsalg, men at vi fortsatt må passe på sånn at ikke dette blir et sted hvor privatpersoner som selger nye varer/deler får boltre seg fritt, da det ligger begrensninger på 30 000,- i året på dette om jeg ikke tar feil.

Men det blir etterhver veldig mange "underforum" på dette forumet om det skal lages et underforum for alt sånt ---> fører til at det blir en laburint hver gang man skal finne frem.

Men det blir ikke gjort noe akkurat nå uansett, så det er lite vits i å kjefte på oss i ledelsen. Som sagt, det står at all handel skjer på eget ansvar, så dette har ingen noe krav på uansett. Men vi vil strekke oss så langt vi kan for å finne en løsning som passer for alle innvolverte, og ikke bare noen få enkeltpersoner.

Svirre
28/12/12, 17:06
Tenker på hvis alle som skal gi tilbakemld om den de syns fortjener det eller har hatt opplevelser med noen som de syns andre burde få vite så er det greit at det ikke overdrives eller ljuges om. Fort gjort å tenke som så at vedkommende har svindla deg for f.eks: 2000kr for en del han skulle sende i posten, som postvestnet har brukt 3-4 dager ekstra på å få fram så er det lett å se bare en side av saken. Ser flere tråder blir oppretta om brukere som ikke har gjort opp for seg/ikke sendt og føler det er mer enn nok mtp str. på forumet her.

The Sven
28/12/12, 17:16
Det er ikke mange som gir folk negativ omtale på forumet fordi posten bruker 3-4 dager ekstra, så at det er et nevneverdig problem kan jeg ikke skjønne. I de få tilfeller det evt skulle oppstå tvister i slike tilfeller, er det ikke værre enn å kontakte forumledelsen for en objektiv vurdering. 99% av klagene er berettiget!

Svirre
28/12/12, 17:19
Det er ikke mange som gir folk negativ omtale på forumet fordi posten bruker 3-4 dager ekstra, så at det er et nevneverdig problem kan jeg ikke skjønne. I de få tilfeller det evt skulle oppstå tvister i slike tilfeller, er det ikke værre enn å kontakte forumledelsen for en objektiv vurdering. 99% av klagene er berettiget!

Var mest satt på spissen ;)

The Sven
28/12/12, 17:53
Var mest satt på spissen ;)

Den er grei ;)

Til Daniel: jeg tror fler velvillig hadde sponsa klubben (inkl meg i 2013) hvis dere hadde orka å bare gjennomføre noen av de forslaga som faktisk kommer inn istedetfor å finne på alle mulige unnskyldninger som gjør det vanskelig. Akkurat trygghet ved kjøp og salg står nok høyt i kurs for mange på forumet/i klubben! Og dere har faktisk mulighet til å slå ned på tydelig profittbasert salg i stor stil også og har gjort det flere ganger ved å påpeke at disse må være samarbeidspartnere.

Et forslag til styret som nyttårsforsett må bli å se muligheter istedetfor problemer :)

R-M-I
28/12/12, 17:59
Er VELDIG enig i det som blir skrevet over her. Hadde meldt meg inn jeg også om NOE hadde blitt tatt tak i.

Tviler IKKE på at det er flinke folk som driver her inne. Og jeg vet at det er mye som foregår i "bakgrunnnen" som folk ikke tenker på.. Er ikke ment som hakking på administrasjonen her inne.. Men ville jo vert fint om det var mulig å bli hørt om saken er til gagns for alle brukerene :)

gaupe
28/12/12, 18:59
Et forslag til styret som nyttårsforsett må bli å se muligheter istedetfor problemer :)

Eg har fleire forslag til deg også Sven, men det kan vi ta på privaten.

Daniel V
31/12/12, 02:29
Kan jo ta en liten update her! :)

Sånn ståa er nå, så driver Morgis å undersøker hvilke løsninger som er tilgjengelige for vBulletin og som passer til vårt bruk. Planen er å få til noe typ Ebay, og nei Sven, iTrader er på ingen måte utelukket :p Vi sjekker bare litt rundt andre alternativer for å se hva vi kan bruke! :)

Vi vil rett og slett se om vi kan finne noe å implementere i forumet før vi lager flere underforum med tråder om brukere osv. :)

Vi må også passe på sånn at det ikke blir sånn at folk tar ting i retur uansett årsak bare fordi man er redd for å bli skrevet stygt om i en tråd/rated negativt. :)

Så nå er det Morgis som driver å styrer med denne saken fra vår side.

Mvh Daniel V - på vegne av forumledelsen i VCCN.

Braathen142
31/12/12, 14:24
Eller bare gjøre kjøp og salg til kun for "Vip" alltså de som betaler?
For eks: detailersclub.no har det sånn.
Greit kan bli svindla for det men mye mindre sjangse for atter en som betaler for og være der vil gjøre det.
Jeg trur selv at hver bruker får en egen post kommer til og bli mye tull og rot.

R-M-I
31/12/12, 14:53
På detailersclub må en vere registrert for å SELGE.. Ikke for å kjøpe.

Skjønner ikke helt hvordan det skal bli "rot og tull" av at folk poster feedback i trådene til folket de handler med..


Uansett, om iTrader kommer inn her, trenger man ikke eget subforum i det hele tatt, siden feedback-systemet da vil vere integrert i forumet som en addon :)

Braathen142
01/01/13, 03:21
ja men det fleste svindelsakene har jo med SELGER og gjøre.

Daniel V
01/01/13, 17:25
Nå ser vi hva Morgis kan utrette før vi tar problemene på forskudd her ;)

Kjetil Krømcke
01/01/13, 17:28
Skjønner ikke helt hvordan det skal bli "rot og tull" av at folk poster feedback i trådene til folket de handler med..

Et eksempel kan jo være om noe blir sendt med posten, og de ødelegger pakken på veien, når KJØPER mottat pakker skylder han/hun på SELGER istedenfor posten. SELGER kan han gjort alt riktig selv om KJØPER mener noe annet.

R-M-I
01/01/13, 17:45
Et eksempel kan jo være om noe blir sendt med posten, og de ødelegger pakken på veien, når KJØPER mottat pakker skylder han/hun på SELGER istedenfor posten. SELGER kan han gjort alt riktig selv om KJØPER mener noe annet.


Dette vil jo vere et problem uansett hvilken løsning man går for, så jeg ser ikke helt relevansen mtp. det vi snakker om her.. En feedback-tråd er ikke en plass for diskusjon.. Her skal FEEDBACK legges inn.. Om annet skjer, tar da moderatoren med ansvar for feedback-seksjonen affære, deler it infractions/advarsler og fjerne off-topic som ikke har noe der å gjøre..

Venter og ser hva Morgis finner ut av.. iTrader funker greit, så kan jo bli en positiv forandring :)

Svirre
01/01/13, 22:05
Dette vil jo vere et problem uansett hvilken løsning man går for, så jeg ser ikke helt relevansen mtp. det vi snakker om her.. En feedback-tråd er ikke en plass for diskusjon.. Her skal FEEDBACK legges inn.. Om annet skjer, tar da moderatoren med ansvar for feedback-seksjonen affære, deler it infractions/advarsler og fjerne off-topic som ikke har noe der å gjøre..

Venter og ser hva Morgis finner ut av.. iTrader funker greit, så kan jo bli en positiv forandring :)

Handler du mye fra finn.no?

Svirre
07/01/13, 16:14
Løfter opp denne igjen da jeg tilfeldigvis kom over denne tråden:
http://forum.vccn.no/showthread.php?1073-liste-seri%C3%B8se-og-useri%C3%B8se-kj%C3%B8pere-selgere/page2&p=156088#post156088

Det er et forslag for omlag 1,5 år siden som ble nedstemt da også. Men har et forslag jeg kom over inne fra denne tråden. Om vi tar eksemplet som bilstereoforumet har:
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3839

Dette er en tråd som alle kan gå inn og se hvem man ikke bør handle med. Tråden er stengt for allmenn ferdsel og lister opp "værstingene". Har et spørsmål om en slik tråd kan vurderes opp i styret siden denne ikke trenger så store kapasiteten for å holdes oppdatert.
Kommer man over en useriøs kjøper/selger så kan man rapporere inn til en av moderatorene om at vedkommende gjør et forsøk på svindel. I tillegg så kan link til en evt. tråd sendes med for å gi et mer konkret bilde av hvordan vedkommende oppfører seg.

Da har man en "svarteliste" over hvilke som prøver å gjøre ugang :)

ovlov86
07/01/13, 17:58
Den er grei ;)

Til Daniel: jeg tror fler velvillig hadde sponsa klubben (inkl meg i 2013) hvis dere hadde orka å bare gjennomføre noen av de forslaga som faktisk kommer inn istedetfor å finne på alle mulige unnskyldninger som gjør det vanskelig. Akkurat trygghet ved kjøp og salg står nok høyt i kurs for mange på forumet/i klubben! Og dere har faktisk mulighet til å slå ned på tydelig profittbasert salg i stor stil også og har gjort det flere ganger ved å påpeke at disse må være samarbeidspartnere.

Et forslag til styret som nyttårsforsett må bli å se muligheter istedetfor problemer :)

Ser ut til at du burde fortsatt å være moderator. Jeg synes alt som blir foreslått blir sett VELDIG negativt på. Om dette er en fortsettende trend er det uansett siste året jeg er betalende medlem, kjenner jeg angrer litt på at jeg betalte for 2013.

Jeg gikk ut ifra at som betalende medlem hadde man iallfall litt innflytelse på hva som skjer rundt omkring også. Men om det skal skyldes på at forumet har for mange underforum eller at det blir uoversiktlig så blir det bare tåpelig. Greit, dere skal ha cred for å bruke fritid på klubben, for all del. Men tendensen går veldig på at det er uaktuelt med forskjellige forandringer sålenge det ikke er admin/mods som kommer med forslaget.

Synes også det er tåpelig å insinuere at ikke-betalende medlemmer er mindreverdige i en forumsammenheng. De har ikke tilgang til en bitteliten del av forumet, so what?

Mine 50 cent.


Edit:

Eg har fleire forslag til deg også Sven, men det kan vi ta på privaten.

Og hva skal det bety? :p

gaupe
07/01/13, 18:29
Det er ikkje godt nok for deg, at vi har sett ein mann i styret på å utrede dette?

ovlov86
07/01/13, 20:40
Det er ikkje godt nok for deg, at vi har sett ein mann i styret på å utrede dette?

Som jeg skrev, all ære til dere som gidder å bruke fritida deres på å drifte klubben. Bare håper man kan få litt mindre negativitet rundt forslag som dette, som trossalt er et VELDIG bra forslag.

Vil nå ikke si det gikk å få dere med på første forsøk vel? :-p

Sent from my GT-N7100

Daniel V
07/01/13, 23:59
Ser ut til at du burde fortsatt å være moderator.


Som jeg skrev, all ære til dere som gidder å bruke fritida deres på å drifte klubben. Bare håper man kan få litt mindre negativitet rundt forslag som dette, som trossalt er et VELDIG bra forslag.

Vil nå ikke si det gikk å få dere med på første forsøk vel? :-p

Sent from my GT-N7100

Sven satt forørvrig i styret når det første vedtaket ble fattet i 2010. ;)

Dette har heller IKKE blitt avvist nå i denne omgang, det vi sier er at vi først vil se på et feedbacksystem som er greit å implementere i forumsoftwaren før vi lager et nytt underforum hvor folk kan skrive fra seg all det negative man har å si om hverandre.

Kjenner at sånne utsagn med at "alt blir sett negativt på og avfeid" irriterer meg faktisk endel, for det må da være lov for de som faktisk skal sitte å gjøre det her å komme med innvendinger. Kjenner at sånn sutring som det enkelte brukere ytrer i denne tråden gjør klubb og forumarbeid særdeles lite fristende og givende.

ovlov86
08/01/13, 09:52
Har da ingenting med sutring å si. Er vel litt rart å kalle kritikk for sutring? Er det ikke legitimt å ønske seg et salgssystem hvor sjansen for å bli svindlet kan bli mye mindre? Har jo vært ganske mange tilfeller av svindling her, og vet ikke om det er noe bedre å ha et sånt rykte enn at en prøver å hindre det.

Men, nå blir det sett på, og det blir spennende å se hva vi ender opp med. :) Håper på en bra løsning. Nå er ikke jeg den som handler mest her inne, men håper for andres skyld at de slepper å miste pengene sine.

R-M-I
08/01/13, 10:05
iTrader er i allefall et greit system som er lett å implementere, vedlikeholde osv. krever et minimum av innsats fra administrasjonen også.. Tror selv dette vil vere den aller enkleste løsningen å gå for. Vil også forhindre feedback-fraud osv. siden det må reffereres til hvilken salgstråd feedbacken kommer fra osv.

gaupe
08/01/13, 10:11
Har da ingenting med sutring å si. Er vel litt rart å kalle kritikk for sutring? Er det ikke legitimt å ønske seg et salgssystem hvor sjansen for å bli svindlet kan bli mye mindre? Har jo vært ganske mange tilfeller av svindling her, og vet ikke om det er noe bedre å ha et sånt rykte enn at en prøver å hindre det.

Når ein kjem med eit forslag, som er ei stor endring, og ikkje umiddelbart får eit halleluja frå forumleiinga, så blir det sutra over at ein ikkje blir høyrt, at det ikkje skjer noko, at ein ikkje skal betale noko meir kontigent osv.

Ein syns sikkert at ein har lagt mykje innsats i denne klubben, når ein betalar kontigent, og ein har jo gjort litt av det. Men vi har folk som har brukt store delar, og meinar eg verkeleg store delar, av si tid på å bygge opp og drive klubben. Tidvis er det veldig mykje som skal gjerast, og det er veldig mykje som blir gjort. Derfor kan vi ikkje hoppe på første og beste forslag som kjem.

At folk som ikkje veit kor mykje arbeid det er å drive klubb, er kravstore, er ein ting, men når vi har folk som har sitte sjølv i styret, set seg til å vere kravstore til kva vi skal gjere, blir eg rett forbanna.

I og med at vi jobbar meir enn vi burde, som går på bekostning av det verkelege livet, må vi gjere det vi kan for at ikkje uforutsette ting brukar enda meir av tida, som store endringar som får utilsikta konsekvensar.

Dette er ein klubb på over 500 medlemmar, det betyr at ting må gjerast på ein måte som tenar alle medlemmane, ikkje berre enkelte.

Det blir snart årsmøte, då er det full anledning til å stille til val.

Espen Hveding Nordgård
16/01/13, 11:21
BRA! - at dere har satt en mann på saken, og Morgis skuffer nok ikke :)

Som de andre sier, vi trenger dette systemet, men selvfølgelig vil det ta tid å implementere i det eksisterende systemet. Ting er ikke gjort i en håndvendig!

Jobber i flybransjen og her tar ting mye lengre tid å få igjennom enn her på forumet, selvom det sitter titalls ingentingjører som får betalt i hue og ræva for å få det til... Riktignok ofte litt mer omfattende saker, men også så mye som en skrivefeil tar år å rette opp i...


Stå på folkens, dere gjør en kjempejobb! Og som jeg har sagt (og foreslått) mange ganger, om det er noe forumgjengen kan hjelpe til med så er det nok flere enn meg som vil stille opp i egen person også!

Christian
16/01/13, 11:30
Sven sitter jo fortsatt i styret. Så litt innflytelse må han få lov å ha.

Daniel V
16/01/13, 16:03
Sven sitter ikke i styret lenger, vet ikke hvorfor dette fortsatt står i B-reg.

The Sven
16/01/13, 20:20
Det var ikke tanken å være kravstor eller skape dårlig stemning, jeg syns bare svarene som ble gitt først ga inntrykk av at forslagene ble avfeid. Beklager om det ble tatt ille opp. Mine intensjoner har aldri vært å legge masse ekstra arbeid på styret, bare å poengtere at det går an å se etter muligheter som ikke innebærer dette.

Syns det etterhvert har kommet tilfredsstillende svar, og det var at det blir undersøkt om muligheter for dette og at Morgis er på saken :)

Vedrørende feil i styresammensetningen hos brreg, så burde vel ikke jeg stått der, men jeg har nå registrert meg som fratredt via altinn slik at det forhåpentligvis blir litt mindre misvisende fremover.

Hassel
20/01/13, 16:03
Er det funnet en løsning som kan bedre det med svindling her på forumet? :)
Kjenner jeg gleder meg til til en lettere måte å finne tilbakemelding på en å søke igjennom tråden som er nå, hvor folk kanskje har skrivefeil i brukernavnet osv.. :/

Det innlegget her er INGEN form for negativ tilbakemelding!!!
Bare en spørsmål om det er funnet noen alternativer som kanskje blir å se til her..

Øygard
29/04/13, 22:21
Har dåke funne ut nåke? :)

Daniel V
29/04/13, 22:22
Send en PM til Morgis. Han som styrer med dette. Vi andre vet ikke noe mer :)

Øygard
30/04/13, 22:23
Åja, me får venta og sjå kva han finn ut då:)

Nero
01/05/13, 17:43
På et annet norsk forum jeg er medlem på så er det en Good guys tråd og en Bad guys tråd. Det å finne bad guys på den måten er mye lettere, ikke får de gjemt seg bort i mellom alle sidene med positive tilbakemeldinger heller. I skrivende stund så er tråden med Good guys på over 250 sider, mens Bad guys er på bare 3.

Kjøper og selger legger da ut en liten kommentar om hvordan handelen gikk, diskusjon og lange avhandlinger bør unngås.

I mine øyne er det heller ikke noe problem å søke opp brukernavn i slike tråder, folk flest bruker vel copy & paste noe som gjør at brukernavn lett kan søkes opp.

Men om det er slik at det jobbes med et system via forumet med tilbakemeldinger på brukere så er jo det bare positivt, noe slik som ebay har er jo veldig flott men kanskje teknisk vanskelig å holde orden på?

ovlov86
15/05/13, 16:32
Skjer det noe mer her?

Sendt fra min Note II

Daniel V
15/05/13, 23:03
Som nevnt over får dere ta kontakt med Morgis. Det er han som styrer med dette, så kan han gi et svar på hvor i løypa han er :)