PDA

Vis full versjon : overhala volvo 850 t5 så bare problemer



rayaas
23/11/12, 20:30
jeg finner ikke ut va som er feil med motoren den presser ut olje og det ryker ut av olje röret der olje pinnen ligger og det ser ut som det ryker rundt turboen åsså. har nettopp hatt ute motoren og sendt den til en kompis og fått byttet stempel ringer og veiv lager og rådelager og ventiltetninger og veivhusventilasjonen er helt åpen og rengjort, men er jeg som har koblet slangene og alt det kan det vere noe feil at den send inn trykk en plass? og den ryker veldi mye av eksosen når turboen kjörer ut trykket ? er lei av og bare plages med bilen nu og bare bruke masse penger og så er det bare mere.

er en volvo 850 t5 2 liter 95 modell

Takk for svar

tor-arne
23/11/12, 22:04
jeg finner ikke ut va som er feil med motoren den presser ut olje og det ryker ut av olje röret der olje pinnen ligger og det ser ut som det ryker rundt turboen åsså. har nettopp hatt ute motoren og sendt den til en kompis og fått byttet stempel ringer og veiv lager og rådelager og ventiltetninger og veivhusventilasjonen er helt åpen og rengjort, men er jeg som har koblet slangene og alt det kan det vere noe feil at den send inn trykk en plass? og den ryker veldi mye av eksosen når turboen kjörer ut trykket ? er lei av og bare plages med bilen nu og bare bruke masse penger og så er det bare mere.

er en volvo 850 t5 2 liter 95 modell



Takk for svar

skal til og renovere min motor nå. har tidligere gjort dette med flere volvo penta motorer.
er vel ikke mange slanger som kan kobles feil her?
har du sjekket registeret? sylinder en på topp og at merkene da stemmer?
er det ulyder i motoren?

rayaas
23/11/12, 23:12
skal til og renovere min motor nå. har tidligere gjort dette med flere volvo penta motorer.
er vel ikke mange slanger som kan kobles feil her?
har du sjekket registeret? sylinder en på topp og at merkene da stemmer?
er det ulyder i motoren?

ja alt det er i orden.. men er en veldi tynn slange som går på vacium i fronten av motoren trur jeg og inn på der luftfiltret er koblet er usikker på den om det er rett og er nu noen turbo slanger også jeg ikke veit om står rett :S

TheStig
23/11/12, 23:30
Et symptom på tett veivhusventilasjon er vel røyk fra peilepinnerøret mener jeg? Så da tenker jeg at om det er byttet om på noen slanger i forbindelse med veivhusventilasjonen så kan vel det gi slike symptomer.. Uten at jeg skal gi noen sikker diagnose på det, jeg er ingen ekspert på dette området. Jeg husker bare å ha lest noe om at det kommer røyk fra peilepinnen når veivhusventilasjonen er tett..

rayaas
23/11/12, 23:33
ja det stemmer det. men har nettopp hatt motoren i deler og den er ikke tett:) så da veit jeg ikke ka det er lengre :S

bortstun
25/11/12, 12:36
Etter man har vært ute med motor, kan det ryke en del fra turbo/motor og andre deler en stund etter man har startet opp. Om det røk veldig mye av eksosen før du overhalte den, vil det fortsette å ryke av eksosen til evt olje/vann i eksosen er fordampet. (kan ta litt tid) Om det fortsetter å ryke i lang tid, er det nok turboen som har tatt kveld.
Har du kjørt lenge etter overhalingen?
Kan vel komme forsiktig damp fra peilepinnen ved varm motor uansett, men skal ikke være mye.

bortstun
25/11/12, 12:36
Hva mener du med at motoren ikke er tett??

Svirre
25/11/12, 13:26
Hva mener du med at motoren ikke er tett??

Er nok veivhusventalisjonen som ikke er tett tenker jeg.

Slik som flere påpeker her; røyk det både før og etter så kan det være turbo som har kvelda. Men går motor reint både når den er varm/kald, på tomgang og i bruk?

gswede
25/11/12, 14:56
hjelper ikke om veivhusventilasjonen er aldri så ny, om ptc er plugget.. sjekk den