PDA

Vis full versjon : Hva skiller 850 modellene fra hverandre?



johmolan
22/11/12, 23:10
Som topic sier lurer jeg på hva som skiller modellene fra hverandre bortsett fra motorstørrelse.
Hvilke endringer er det på bremser understell etc

Jeg har selv en GLT hvilke forskjeller er det på denne kontra T5, 850R og T5R bortsett fra motor og interiør?

hgnubel
23/11/12, 17:00
850R og T-5R har fabrikksenk, dvs de er ca 2-3 cm lavere. De har også tykkere stabilisatorstag foran og bak. Bremser og alt annet jeg kommer på er likt.

Biler som ble levert nye fra Volvo med 16" felger eller større har (eller har hatt første perioden av livet sitt) større utslagsbegrensere, dvs. den plastbiten foran på bærebroen som er festet med to popnagler.

JK91
27/11/12, 00:32
Bilen min er en 854 GLT. Den er da fabrikksenka, hvertfall i følge Volvo :)

hgnubel
27/11/12, 11:40
Bilen min er en 854 GLT. Den er da fabrikksenka, hvertfall i følge Volvo :)

Jada, du fikk 850 fra fabrikken med automatgir og setevarme i baksetet også, det var bare å bestille bilen sånn :)

Men sånn basiskonfigurasjon eller hva det heter så var bare fabrikksenk standard på R og T-5R. Men så har du jo det Volvoforhandlere kaller eller kalte "nordisk pakke" også, dvs forhandleren i Vestfold som jeg ikke husker navnet på i farten som kalte det det for det. De bestilte alle bilene sine med varme i seter og speil samt lyktepussere. Godt mulig noen forhandlere helt individuelt bare bestemte seg for å legge på et bestemt sett ekstrautstyr på alle biler de bestiller inn til utstilling/butikk, slik at fabrikksenk og 16" felger kanskje var "standard" på alle butikkspekkede GLT-er solgt i Førde f.eks... :)

JK91
27/11/12, 19:26
På den biten skal ikke jeg uttale meg ^^ Der veit du sikkert mer enn meg :) er man i tvil om hva man har, så er det bare å oppsøke Volvo og gi dem chassinr, om dem ikke allerede har det fra før. Hadde en anelse om at min kunne være senka...bare flaks at jeg ikke bestilte fjærer/dempere før jeg fikk undersøkt. Er sikkert noen som har vært uheldige å gått på den blemma før.