PDA

Vis full versjon : 240 startproblemer



myrvoll
22/11/12, 23:05
Hei!

Har en volvo 240 92 mod som fikk motorstopp og nekter å starte. (enda!) Det hele startet med att mens jeg kjørte i ca 40 km/t kuttet motoren dens kraft, akkurat som om den ble slått av mens jeg kjørte, men etter 1 sekund hoppet den tilbake igjen og ga ifra seg. Noen få minutter senere skjedde akkurat det samme, men motoren kom seg aldri igjen... endte med å stoppe i grøfta :(

Etter å ha feilsøkt en stund er det noen ting som er å merke seg :
- Det er 0 gnist å få fra coilen / start
- Begge coilene jeg har prøvd har strøm når tenningen er på!
- Tennpluggene er tørre, altså får ikke bensin ( men mener å ha lest att om enten tenninga eller fuel injection ikke fungerer, vil de også koble hverandre ut, rett på meg om jeg tar feil her! ,men gir mening i mitt tilfelle)
- 240'en har en egen sikring for fuel injection, sjekke denne og den var røket, men har byttet denne og prøvd begge coilene på nytt, no use ;(¨
- Har gått over en del av jordkoblingene og finner ikke noe feil
- Har rengjort kontaktpunktene i fordeleren (som fordeler gnisten til pluggene)

Ber til gud og til en av dere med litt høyere kunnskap om hjelp! :) Alt av forslag og meninger settes stor pris på!

HarryVolvo
22/11/12, 23:08
Bytt svinghjulsgiveren.

daihatsu93
22/11/12, 23:11
Sjekk bensinpumpe releet, det sitter på høyre side under hanskerommet sammen med styreenhetene, dette var dårlig på min 240, og det hente den bare plutselig stoppet, og plutselig gikk fint igjen, ble bra etter bytte/ reprasjon av det gamle :P

myrvoll
22/11/12, 23:18
Takk !;) skal prøves

Øygard
22/11/12, 23:46
Bytt svinghjulsgiveren.

Syns det høyrest ut som det er den som er problemet ja, sidan det manglar både gnist og bensin:)

myrvoll
23/11/12, 08:34
Syns det høyrest ut som det er den som er problemet ja, sidan det manglar både gnist og bensin:)

Noen som kan forklare meg hvor svinghjulsgiveren er? og hvordan man bytter den :)?

Øygard
23/11/12, 12:46
Den er bak på motoren, over svinghjulet trur eg.

volvo245gl
23/11/12, 13:39
Noen som kan forklare meg hvor svinghjulsgiveren er? og hvordan man bytter den :)?

Er skrudd fast med en 10mm

larrizz
24/11/12, 03:07
Svinghjulsensor?

volvo245gl
24/11/12, 07:40
Svinghjulsensor?

http://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft_position_sensor

larrizz
25/11/12, 23:21
http://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft_position_sensor

Hadde ikke opdatert nettlesern, så såg ikke noen hadde kommentert. Er fult klar åver hva det er

myrvoll
29/11/12, 20:54
Okay! Tusen takk alle sammen, har endelig fått svinghjulsgiveren og fikk bytta den nå ;) Funker fjell igjen! ;D

Lasse B
03/12/12, 08:21
Hærlig å lese att folk får hjelp her fra kunnskapsrike folk:)

myrvoll
03/12/12, 17:31
Hærlig å lese att folk får hjelp her fra kunnskapsrike folk:)
Hærlig å motta litt hjelp også :) feilsøkte en del før jeg lagde denne tråden :P men som sagt var det svinghjulssensoren, fikk bytta den og alt er som før!^^ bortsett fra det helvettes blinklysreleet som lever sitt eget liv, noen dager funker det, andre dager ikke.. men skal få bytta det også! blir høggern neste torsdag!