PDA

Vis full versjon : S80 feilkoder



S80_T5
22/11/12, 20:57
Hei alle der ute! Mulig dette temaet har vært opp før, men prøver likevel. Har en 99` S80 T5 som jeg har vært godt fornøyd med. Men for ei god stund tilbake begynte det og gå helt bananas med feilkoder. Det kommer opp "bromsfel stanna gjenast", hvorpå både speedometer,km.steller og tripteller kobler helt ut. Det eneste som virker er turteller,drivstoff og tempraturmåleren. Itillegg lyser både ABS og STC-lampen (gult). Var å tok feilsøking hos merkeforhandler (Kverneland,Trondheim). Feilkoden var på en av ABS-sensorene bak,hvorpå de ble byttet. Itillegg ble også kalipterne og bremseskivene foran byttet iforbindelse med EU-kontroll nå nylig, men problemene er der fortsatt.

Begynner nå og bli lei av å bruke penger på dyre feilsøkinger og lurer derfor på om noen har vært borti noe lignende og/eller vet hva dette kan skyldes?

Hilsen en ellers fornøyd Volvo-eier:)

Vatnehol
24/11/12, 04:55
er tydeligvis sikkert forsatt abs sensor problemer med bilen din, du må få lest av feilkodene for å finne ut hvilken sensor som lager krøll, når en av de fire sensorene har ett problem så vil antistpinn systemet slå ut.

det beste er å få lest ut feilkoder og ta det derifra.

kanmo
24/11/12, 21:00
Hei

Dette høres veldig kjent ut. Har selv en S80 99 som jeg slet med akkurat det samme på.
Lette overalt og fikk mye tips, men løsningen kom først når jeg kom i kontakt med Marcus Ek hos Maskin og Bil i Ludvika Sverige.
Han svarte sporenstreks att dette helt uten tvil var ABS styreenheten.
Jeg plukket den ut av bilen og sendte den til han, fikk den reparert tilbake etter en uke og feilen var borte. Har kjørt i ett halvt år nå uten nye feilmeldinger.
Total kostnad inklusiv frakt var 1900 kroner.

Maskin & Bil
Storgatan 28
77130 LUDVIKA
SWEDEN

Mailadressen til Marcus Ek er: ekmarcus@hotmail.com