PDA

Vis full versjon : Skifte tetningslist rundt dør



fstandal
06/05/10, 16:40
Hei!

Jeg skal skifte tetningslisten rundt venstre bakdør, er det mulig å få av klipsene denne er festet med uten og ødelegge dem?

fstandal
09/05/10, 17:28
Ingen som vet?

fstandal
26/05/10, 21:50
Ingen som har skiftet pakningen rundt dørene før?

frodo_t5
28/05/10, 23:16
Når jeg lakerte bilen min i vinter tok jeg av alle listene, og tror ikke jeg klarte å ta av en uten at de ble ødelagt. Nesten så jeg tror det er meningen at man skal ødlegge de for å ta de av. hehe

V70T5
29/05/10, 12:29
sorry for at eg stjeler tråden din litt ;) men hvordan fikk du som lakkerte ut rutene? Skal lakke 2 dører nå har maskert opp dørene med vinduene å listene rundt vinduet fortsatt inntakt.. fordi eg ikke fikk ut rutene! fant aldri ut hvordan du får løs motoren..Å på bakdøren klarte eg å knekke den lille trekanten som sitter nede på venstreside på ruta... den som er en del av føringsskinna til vinduet.. Så på den døren MÅ eg ut med vinduet når det skal monteres gjen.. så hadde vert greit å vite!.. Når det gjelder dei klipsa trådstarter lurte på så Nei, Di er engangsklips å må byttes.. har snakket med volvo ;)

Morgis
29/05/10, 14:09
Koster veldig lite de klipsene, godt å få de skiftet da plastikken blir harsk etter mange år uansett.

frodo_t5
30/05/10, 10:22
sorry for at eg stjeler tråden din litt ;) men hvordan fikk du som lakkerte ut rutene? Skal lakke 2 dører nå har maskert opp dørene med vinduene å listene rundt vinduet fortsatt inntakt.. fordi eg ikke fikk ut rutene! fant aldri ut hvordan du får løs motoren..Å på bakdøren klarte eg å knekke den lille trekanten som sitter nede på venstreside på ruta... den som er en del av føringsskinna til vinduet.. Så på den døren MÅ eg ut med vinduet når det skal monteres gjen.. så hadde vert greit å vite!.. Når det gjelder dei klipsa trådstarter lurte på så Nei, Di er engangsklips å må byttes.. har snakket med volvo ;)

Hvis det er selve glasset du mener så sitter det fast med to slags klips og to låsepinner. Er litt vanskelig å forklare, men Morgis her på foumet har lagt ut en guide for hvordan man gjør det ;)

fstandal
11/06/10, 17:31
Fikk klippsene mine i dag å skulle ha på pakningen, men da viser det seg at pluggen på klippsene er for liten i forhold til hullene på døra.
Klippsene har art nr. 9133073, og dette er også eneste alternativet jeg kan se på vadis... Kjipt med tanke på att alle de gammle klippsene er ødelagte... Noen som har noen lure ideèr her?

Sunflyer
11/06/10, 18:33
jeg hadde en som løsna. Lima den med silikon jeg :P Altså gummilista rundt døra. Løsnet litt oppe ved håndtaket i taket

Morgis
11/06/10, 21:46
du har ikke "nyere" dører på bilen kanskje?

frodo_t5
12/06/10, 08:22
Jeg hadde ingen problemer med å få klipsene til å passe. Sikker på at du har fått tak i riktig klips?

fstandal
13/06/10, 14:11
Ser det er samme art nr. på nytypen 850, så da er det val samme type klips der.. Jeg har fått riktig klips i forhold til det som står i vadis hvertfall..