PDA

Vis full versjon : spørsmål ang, xenon R lamper på ein s60 03mod med halogen pærer?



kalstad92
20/11/12, 18:09
tenkte eg skulle få R fronten komplett med R lykter.

har eit problem og dt er at R lampene så eg har på hand er xenon, og på min står er dt orginale lamper med halogen pærer.

kva er dt lettaste og gjere i ditta tilfelle her? bygge om til xenon med R lampene eller bygge om til halogen pærer i xenon lampene?

kva treng ein for å bygge om til xenon med R lampene? dt er noken klompa under lampene, er dt balastene?

takker for svar på forhond :)

850GLTsilver
21/11/12, 00:00
For å kjøre rundt med xenon så må bilen utstyres med komplett nivåregulering, eller i det minste fullstendig automatisk høydejustering av lyktene.
Vet ikke om man får godkjent xenonlykter i bil som ikke originalt er utstyrt med dette.
Og å møte biler med uautorisert xenon er i 99 av hundre tilfeller helt for jævlig.

Ombygging av xenonlykter til halogen lar seg ikke gjøre da reflektor og "glass" er forskjellige.

kalstad92
21/11/12, 00:14
hmm. eg har høgde justering på bilen min på lysa men det passer vell selfølgelig ikkje over?
er jo mangen som monterer disse lampene på dei første s60 som kom å det går jo bra :P