PDA

Vis full versjon : hjelp volvo 240?



pskaret
20/11/12, 13:27
hei, noen ganger når jeg starter 240 min så begyner alle lysene og blinke littegrann både ut og innvendig, i går så var det ikke lys i det hele tatt når bryteren sto på lys, men da jeg skrudde den på park så på 0 så kom det vanlige parklys og kjøre lys, så tok jeg den tilbake å da ble det lys igjen men blinket til noen ganger.
merker av og til at det lukter litt brent plast fra vifta noen ganger og, har det noe med lysene å gjøre tru eller er det noe annet?
bilen er en 93 mod volvo 240 med 96/98 fk motor.

Stor takk til den som vet hva dette kan være!

volvo245gl
20/11/12, 19:39
hei, noen ganger når jeg starter 240 min så begyner alle lysene og blinke littegrann både ut og innvendig, i går så var det ikke lys i det hele tatt når bryteren sto på lys, men da jeg skrudde den på park så på 0 så kom det vanlige parklys og kjøre lys, så tok jeg den tilbake å da ble det lys igjen men blinket til noen ganger.
merker av og til at det lukter litt brent plast fra vifta noen ganger og, har det noe med lysene å gjøre tru eller er det noe annet?
bilen er en 93 mod volvo 240 med 96/98 fk motor.

Stor takk til den som vet hva dette kan være!

Lukter det brent plast fra viften så bytt den straks!
De kan ta fyr fort som f.... Mulig du kan ha en overledning under dashbordet og.
Start med å bytte viften. Da har du samtidig halve dashbordet åpen så da er det lett å gå over alle kablene samtidig.
Framgangs måte finner du her: http://www.volvoturbo.net/ Klikk på Garagebilder og rull ned til Byte kupéfläkt 240

freddypimp
20/11/12, 23:39
visst du er ser helt til høyere i dette bildet, og i midten, der er coilen og hvesiden av coilen er det noen releer til hovedlysene. prøv og dra litt i de ledningene så kanskje det hjelper. jeg hadde det problemet på min volvo, at det var dårlig kontakt der, dermed gikk lysa av og på av og til.

http://www.alanauto.com/pics/245_red_03050928.jpg

pskaret
22/11/12, 10:56
Takk for svar dere, et rele var brent :)