PDA

Vis full versjon : Bytta innsugspakning på fk, poffer og fusker på tomgang



Christer9førr
18/11/12, 18:05
Hei,
Tidligere har bilen slitt med fusking og ugjevnt drag. Gikk over motoren for å finne vakumlekkasje og fikk bytta en sprukket slange. Opplevde og at når jeg sprutet startgass mellom innsug og topp at bilen fusket veldig, sprayet jeg lenge nok stoppa den.

Kjøpte meg ny innsugspakning og bytta den i stad. Tok av batteriet noen minutter og fyra bilen, da startet hodebryet.

Bilen går mye bedre enn den gjorde før, bortsett fra at på tomgang driver det å poffer veldig fra eksosen og hele bilen rister. Fryktelig irriterende.
Noen som vet hva som kan være feil?

Har slitt tidligere med noe forbruk av olje og vann. Mest vann egentlig :p

Takker for alle innspill :)

Andreas89
18/11/12, 18:52
tett eller delvis tett eksos?
rensa du godt før du la på den nye innsugspakninga? fjærna alt fra den gamle pakninga om noe sku henge igjen pluss evt pussa litt reint før den nye ble montert...?

Christer9førr
18/11/12, 19:19
Ang eksos kan det være lekkasje mellom turbo og dp, vet ikke om det har no å si i denna sammenhengen?

Gamle pakningen ble skrapet bort med pakningsskape, både topp og innsug ble vasket reint med tynner. Innsugskanalene i topp ble dekket til, så det kan ikke ha kommet no inn der heller..

driftman
19/11/12, 10:34
hei tror kansje jeg bille sjekka topppakninga..hvis an bruker vann..åssen ser pluggene ut??

Christer9førr
19/11/12, 11:12
Har tenkt tanken på toppakning, skal prøve å få sjekka plugga i kveld :)

Christer9førr
22/11/12, 21:34
Plugga ser fine ut, men bilen går så vidt på tomgang. Den stopper ikke men går lavt på turtall, rister veldig og det bare putrer veldig i eksosen.

Skjekka litt, og tok å nappet ut lmm, og straks gikk den litt høyere på turtall og helt jevnt. Noen som kunne hjulpet meg med å finne problemet? :)

vegarols1
22/11/12, 21:43
Hadde samme feilen, fmda var for det mye mellomrom på elektrodene på pluggene ;)

Christer9førr
22/11/12, 22:39
Hmm, burde sjekke de jeg da :p men det var så rart at det plutselig kom etter bytte av innsugspakning! Takk for tipset, skal justere de i morgen :)

Christer9førr
23/11/12, 18:51
Ble ikke no forskjell på tomgangen etter justering av pluggåpningene, gikk noe jevnere men den står fortsatt å putrer. Men jeg har tenkt så fælt på at den gikk så reint når jeg plugget ut LMM. Mener ganske sikkert at den skal gå mer ugjevnt og/eller stoppe når den plugges ut?

micknutzen
23/11/12, 19:37
opplevde noe av det samme tidlig denne uka.. har 945 med fk.. så satte jeg på brs filter og bytta reg reim og vann pumpe.. starta bilen og den gikk på 700rpm ca men sto og rista akk som at den tente feil inni mellom på en sylinder..., kontrollerte reima og fant ut at den sto en tann feil.. men det hjalp ikke. så i dag bytta jeg fordeler lokk plugger og rotor samt satt på org filter og nå trur jeg det er borte.... veldig rart men kan virke som bilen min reagerte på bsr filteret.. jeg har bil med turbo + sett så veit ikke om det ikke går med åpent filter,, noe jeg i tilfelle syntes er rart:P

Christer9førr
23/11/12, 20:00
Virker som om din oppfører seg likt som hos meg, som og er en 945 med fk og bsr filter :p har du testa å nappe ut lmm hos deg? Irriterende at den går klokkereint uten lmm. Får kanskje prøve å bytte den :p

micknutzen
23/11/12, 20:01
du har bsr og ja.. prøv og sett på org boksen:)

micknutzen
23/11/12, 20:02
prøvde vell og dra den ut og da steig tomgang litt og da sluttet den og vibrere

micknutzen
23/11/12, 20:03
så kansje åpent filter har knekt lmm... har vell hørt noe om det tidligere at ikke det er sunt med opent filter for lmm men ikke tenkt noe over det..

Christer9førr
23/11/12, 20:40
Hehe, ja det kan jo skje at lmm blir ødelagt av åpent filter, men skal jo gå bra om man er flink å rense det :p har rensa mitt hver 10k km, og bilen har jo gått før, men bytte av innsugspakning, så skjer dette :S hva med tomgangsregulator? Jeg kan ikke så mye om den, men kan den ha no å si? Siden dette er kun ved tomgang?

Forøvrig er tenningsdeler relativt nye hos meg.

micknutzen
23/11/12, 20:42
jeg veit ikke.. men min gikk med org filter igjen:)

Christer9førr
23/11/12, 20:50
Hmm, får prøve å hive inn boksen igjen da :p så får vi se om det endrer seg :)

micknutzen
23/11/12, 21:02
gi meg rapport da om det virker:)

Christer9førr
23/11/12, 21:08
Det skal jeg gjøre vettu :) litt ot, men veit ikke hvor man får tak i vakumnippel til innsuget? :p

micknutzen
23/11/12, 21:11
nei ikke som jeg veit om eller her i Tønsberg har vi maskinforretning (tools) som har alt mulig sånt..

Christer9førr
23/11/12, 21:13
Okei :) da får jeg sjekke litt rundt i morgen :p