PDA

Vis full versjon : XC70 99mod stoppa, bensinpumpa?



kompi
17/11/12, 18:17
hei, i dag så stoppa plutselig xc70,n.
prøvde å starte igjen, hørte ikke pumpa gå å den ville ikke starte.
prøvde igjen etter en halv time, hørte pumpa gikk å den starta, fikk bare kjørt 300m så stoppa den igjen.
har prøvd flere ganger idag, men hører ikke pumpa, er det pumpa som har gått?
er det en eller to pumper på den? (en i tank å en under?)

MvH kompi

Haukefer
18/11/12, 19:39
kan sikringen kanskje tatt kvelden?

Naske
18/11/12, 21:48
Er ikke dette de klassiske symptomene for dårlig bensinpumperelé?

kompi
18/11/12, 22:29
Kan hende det, men jeg målte det å det så kreit ut. Får se på det imorra

PyrionZ
19/11/12, 00:11
Ville prøvd å bytte relè først, samma skjedde med bilen min i sommer.
Billigere å bytte relè enn pumpa:)

hgnubel
19/11/12, 07:23
Ville prøvd å bytte relè først, samma skjedde med bilen min i sommer.
Billigere å bytte relè enn pumpa:)

Vesentlig billigere arbeidsmessig også siden hele bakakselen må ned for å bytte pumpen i tanken... :(

Morgis
19/11/12, 09:52
klarer man ikke å senke bensintanken i forkant, nok til å lirke ut pumpen ?

hgnubel
19/11/12, 11:41
klarer man ikke å senke bensintanken i forkant, nok til å lirke ut pumpen ?

Det er ikke mulig etter det jeg har hørt, men jeg har ikke prøvd selv. Søker du litt på utenlandske forum ser du folk ser på det som en enkel løsning å kutte et hull i karosseriet under baksetet for å komme til...

Dette er vel omtrent det du tenker på: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/146667-how-to-awd-fuel-pump-removal-and-install/

Her er et par stykker som laget seg luken Volvo skulle ha hatt: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=20367

Må si jeg blir nesten litt fristet til å få laget til en sånn luke i god tid før pumpen ryker, slik at det blir en 1-2 timers jobb å bytte den.

Morgis
20/11/12, 08:53
huff da. blir ikke noe hull i min bil hvertfall. Er ikke så mye jobb å senke bakstillingen litt

hgnubel
20/11/12, 10:30
huff da. blir ikke noe hull i min bil hvertfall. Er ikke så mye jobb å senke bakstillingen litt

Lett for deg å si som har skrudd den på selv :)

Men nei, det blir nok ikke hull i min heller, bare ønsketenking at det var en luke der...

850GLTsilver
20/11/12, 12:08
klarer man ikke å senke bensintanken i forkant, nok til å lirke ut pumpen ?

Ser flere heller skjærer det hullet.
Må jo ned med nær sagt alt der bak for å få ned tanken, og i tillegg så er jo pumpearmaturen like høy som tanken er dyp.

Morgis
20/11/12, 12:15
heldigvis den riktige bensinmåleren min som er defekt, og den er på motsatt side av hovedpumpen ;)

kompi
20/11/12, 17:38
Hvem kontakt går til pumpa?

kompi
20/11/12, 19:37
har finni ut at det enten er ledningene ned til pumpa som er ødelagte eller så er det pumpa, skal se nærmere på det imorra

kompi
22/11/12, 13:06
var å hørte på pris på pumpa hos Volvo Notodden i dag, neitakk sa jeg. tenker jeg kjøper uorginal.
bare for pumpa så kosta det 4tær å 17fingre, altså rundt 7500kr. så har du jobben i tillegg så hvis jeg hadde satt den på verksted så hadde det sikkert blitt nærmere 20 hvis ikke over. oppdatering følger

gswede
22/11/12, 17:29
Ville ikke i min villeste fantasi byttet pumpen uten å ha sjekket/byttet releet først. Klassisk scenario du beskriver her, bilen starter når kald men bryter etter kort tid = Rele

Du kan evnt prøve med en kabel fra bakerste punkt til fremste punkt hvor releet skal stå. Funker det da er garantert releet ditt gåent. Problemet med releene er ofte en lodding som går løs. Når kald - kontakt, når varm - brytes kontakten.

kompi
22/11/12, 23:14
er ganske sikker på at det er pumpe som er gåen, har målt både før å etter releet. er strøm frem til pumpa men ikke igjennom pumpa, har også prøvd med et annet rele, men funka ikke. blir å kjøpe pumpe å filter ifra vparts.se

kompi
20/12/12, 21:21
leste litt på en side her nå, det er to? er det det på alle awd?

kompi
15/01/13, 23:46
har fått skifta pumpa å alt virker som det skal:)