PDA

Vis full versjon : Felger 5x108 16" nav 65,1 med innpress 45 eller mer [LØST]



Mauser
17/11/12, 17:40
EDIT:

Etter nok et tilbakeslag (originale Renault alufelger med gode piggfrie dekk som GARANTERT passet til 2000 kroner - "Hva? Sa du 2007-modell, ja? Å ja - den har jo 65,1 mm senter den, ja. Ja da blir senterhullet for lite, ja." er saken nå løst. Selvsagt ved hjelp av forumet. Robf90 hadde liggende stålfelger som han ga bort for nesten ingen ting, og de passer (ja, jeg har prøvd dem på).

Good shit!

---------------------------------------------------------------


Hei,

Prøver igjen i riktig underforum:

Jeg har en nederlandsk kollega som har oppdaget at vinter i Norge ikke helt er det samme som vinter i Nederland. Han har fått tak i piggdekk, men trenger felger. Han kjører riktignok en Peugeot 407, men de fleste Volvofelger burde vel passe.

Noen som har liggende et sett gamle stålfelger eller evt alu til en billig penge? Henter på sentrale østland, eller tar i mot på Jessheim om du har veien forbi. Gode piggfrie på riktig felg er evt også av interesse, 205/60-16 (original) eller annen lovlig dimensjon.

Send pm!

Mvh
Espen

Mauser
20/11/12, 16:10
Ingen?

turb00le
23/11/12, 01:03
Har noen 16 toms felger med utslitte sommerdekk. Er ET rundt 40.

Not sent using Tapatalk

Mauser
23/11/12, 10:07
Blir for lite innpress, dessverre.

Mauser
23/11/12, 17:06
Dette er i ferd med å bli en farse uten sidestykke.

Runde 1:
Vi bestemte oss for å legge om vinterdekka på sommerfelgene, siden det ikke dukket opp passende vinterfelger. Heiste bilen opp på bukken til naboen, og oppdaget at det var tyverisikringsbolter på alle fire hjula. Og nøkkelen? Nei, den har vi IKKE sett. Så da var det bare å heise ned igjen og dra hjem.

Runde to:
Jeg fikk utrolig nok tak i stålfelger i går, med helt ok piggdekk på, til en grei nok pris. Og min kollega hadde i mellomtiden funnet nøkkelen (den var selvsagt i hanskerommet hele tiden).

Så da kom han hit klokka 9 i dag morges, og vi gjorde klart til å bytte. Låseboltene kom av etter mye fikling. Resten av boltene var også utrolig spesielle, har aldri sett lignende før, så da var det med en gang klart at de passet i hvert fall ikke på stålfelgene.

Runde 3:
Kjapp tur på Mekonomen, 20 nye bolter til 306 kroner. Tur innom Peugeot, 4 nye bolter til alu for å slippe mer mikk med låsebolter - 206 kroner. Vel tilbake i gang med bytting igjen slet vi med å få den første felgen inn på senter. Det var ikke mye om det, men ikke F om det gikk likevel. Da begynte jeg å svette litt - hadde ikke duden jeg kjøpte dem av nevnt at de hadde stått på en V50? Rask sjekk på nettet, og joda: Nesten alle Volvo har 65,1 mm senter. Men ikke V50, nei. Den har 63,4 mm.

Runde 4:
Ringerunde til alle bilopphoggere i mils omkrets. Fasit? Det finnes ikke 16" overhodet, det ryker ut omtrent før det har kommet inn. Finn.no? Niks og nada.

Runde 5:
Da får vi legge over likevel, da. Av med første dekk, på med piggdekk, bort til avbalansering. Men - hvor er senterhullet i alufelgen? Finnes ikke, nei. Så den går ikke an å tre på maskina. Ikke har jeg sett en felg uten senterhull før, men Peugeot synes tydeligvis at det er stor stas.

Og der står saken. Bile står på tre sommerdekk og en garasjejekk, og en ikkebalansert alu med piggdekk ligger og blomster hos naboen med dekkmaskina.