PDA

Vis full versjon : Feilkode: Anti-Sladd serv. Erfodras



Erik E
15/11/12, 10:00
Jeg har en V 70 AWD automat 2004 mod. Hadde den på Bil i Nord i Tromsø for en uke siden. Her skiftet de bakhjulslager og bremseskiver + skivene til handbrekket. Etter at jeg fikk bilen tilbake så kom denne alarmen opp "Anti-Sladd Serv. erfodras". Kan verkstedet ha vært borti noe som utløser denne alarmen? Er det mulig å få automatkassa ut av P stillingen når nøkkelen bare går til "hakk" 1? Siden dette er første gangen at jeg legger noe inn her, så er jeg veldig spent på om det finnes svar på mine spørsmål.

gaupe
15/11/12, 10:21
Kanskje, men vil tru at avlesing av feilkoder er ein god start. Har hatt lik melding sjølv, då var rattakselsensoren som var litt overfølsom.

Christian
15/11/12, 10:31
Får du opp noe på abs-systemet? Siden de byttet hjullager kan de ha knærta en absføler, men da ville det kommet fler feilmeldinger.

Erik E
15/11/12, 17:57
Nei det er bare den feilmeldingen som er kommet opp

Erik E
15/11/12, 22:42
"Anti sladden" funker heller ikke,

Erik E
19/11/12, 20:50
Nå kom det opp en ny melding "Anti sladd tilfældig urkoplad", har ikke vært og fått avlest feilkoder enda. 14 mil til nærmeste Volvo verksted og volvo har jo MONOPOL på avlesing av feilkoder, (iallfall sier det lokale verkstedet det). Så å bo i utkant Norge er ikke alltid like enkelt.

FroBe
19/11/12, 21:56
Originale Volvo feilkoder kan også avleses av hvem som helst som har kjøpt en kinesisk DICE OBD-modul med en kopi av VIDA, koster fra under tusenlappen + moms fra eBay eller andre nettsteder.
Ulempene er at VIDA kan være litt vanskelig å installere og brukergrensesnittet er tungt å bruke for oss vanlige dødelige.

Erik E
21/11/12, 19:51
Det vil si meg