PDA

Vis full versjon : Myranes Bil & olja



Veg4rd
14/11/12, 13:40
noen som har handlet her før? bestille sett med coilovers derfra. betalingen og alt var i orden. de sa de skulle sende forrige onsdag, men siden har jeg ikke fått svar på mail. og telefonnummeret deres er ikke i bruk :S

Kjetil Krømcke
16/11/12, 15:24
Han er Samarbeidsparner med oss, aldri handlet der selv men, http://forum.vccn.no/showthread.php?46980-Myranes-Bil-och-Olja

Veg4rd
21/11/12, 22:46
han har visst vært syk en stund, men delene mine er på vei nå:)

dalsinje
25/11/12, 23:06
kontakta dei and bremser sist helg. fekk svar ganske kjapt.... men dei driv og lager ny nettbutikk så er nok litt med det og

volvobrage
16/01/13, 11:20
kontakta dei and bremser sist helg. fekk svar ganske kjapt.... men dei driv og lager ny nettbutikk så er nok litt med det og

Er den nye nettbuttikken oppe og går med ny adresse eller er ikkje sida klar enda?

samuel
20/01/13, 09:17
ser ikkje sånn ut. venter på sida eg og:)

Adrian S
20/01/13, 14:58
Den nye siden er www.myranesracing.com/ :)

Veg4rd
24/01/13, 21:34
har fått coiloverne bak, men venter fortsatt på de foran. begynner å bli lenge siden jeg bestillte nå. han skylder på en feil med en maskin hos en av leverandørene dems. men vet snart ikke hva jeg skal tro. vanskelig å få svar av dem også. dårlig kundebehandling til at man legger igjen en god del lapper der. håper det bedrer seg. men var jeg dere ville jeg ihvertfall venta litt med å bestille noe som helst der, for han sa i sin siste mail til meg at det kunne ta en god stund til. la oss håpe at den som venter, ikke venter forgjeves;p

samuel
25/01/13, 07:48
Det beste er vel å reise til butikken å betale når man henter.. men det skal jo ikkje vere sånn. Eg sendte dei ein epost for eit par dager siden og da var dei raske med å svare .

samuel
07/02/13, 12:49
har myranes noko butikk som går an å handle i, og i såfall ein addresse? fant ikkje noko på heimesida deira..

Wangen
07/02/13, 20:54
http://www.myranesracing.com

Myranes Bil & Olja - Stenebyvägen 9 - 660 11 Billingsfors - Tel: 0531-30144 - Mobil: 070-5407711 - myranebilolja@telia.com

Ove B
09/02/13, 18:30
eg er ikkje imponert over myranes. brukte over et halvt år på å få delene eg bestillte. unnskyldningene var sykdom, data kjæsj, problemer med toll og problemer med samarbeidspartenere. masse mailing og styr, for han var umulig å nå på tlf. hadde forventa bedre kundebehandling... men delene var bra kvalitet når de først kom!!!!

Deluxio
20/08/13, 10:26
Dårlig erfaring her og, gikk oppimot 4mnd fra eg betalte en rimelig høy sum for coilovers og justerbart panhardstag til eg fikk siste pakken i posten. Var veldig rask å svare når eg skulle bestille, men etter pengene var på konto ble han plutselig veldig treg og nesten umulig å få tak i på telefon. Er en stund siden nå, så husker ikkje alle unnskyldningene i detaljer, men var mye sjukdom, sjukehusopphald og perioder vekke fra jobb. Etter en stund var alle delene klare og pakken ble levert på postkontoret, men den var for tung til å sendes så han måtte dele de i to. Fra dette tok det en uke før den ene pakken ble sendt, og 3-4 til den siste ble sendt...

Men han skal ha for at han ville gjøre opp for seg, ordna det til slik at han sendte til hjullagre til meg i gave. Så det var hvertfall positivt :-)

Dan Bay-Johansen
20/08/13, 18:19
Dårlig erfaring her og, gikk oppimot 4mnd fra eg betalte en rimelig høy sum for coilovers og justerbart panhardstag til eg fikk siste pakken i posten. Var veldig rask å svare når eg skulle bestille, men etter pengene var på konto ble han plutselig veldig treg og nesten umulig å få tak i på telefon. Er en stund siden nå, så husker ikkje alle unnskyldningene i detaljer, men var mye sjukdom, sjukehusopphald og perioder vekke fra jobb. Etter en stund var alle delene klare og pakken ble levert på postkontoret, men den var for tung til å sendes så han måtte dele de i to. Fra dette tok det en uke før den ene pakken ble sendt, og 3-4 til den siste ble sendt...

Men han skal ha for at han ville gjøre opp for seg, ordna det til slik at han sendte til hjullagre til meg i gave. Så det var hvertfall positivt :-)

Da kan det jo kanskje være det var noe i sykdom, sykehusopphold osv... :-P

Sendt fra mobilen min.

Ove B
27/08/13, 20:39
no e han som sunket i jorden igjen...

Biggs
01/08/14, 15:16
Dårlig erfaring me disse folka. Så snart de har penger på konto slutter de å svare på mail. Når du endelig får kontakt påstår de at ting er sendt, men før du får noe sporingsnummer slutter de å svare igjen. Siste svaret jeg fikk var at jeg måtte gå på postkontoret å høre om de vet hvor pakken er. Men det kan de ikke finne uten sporingsnummer. Dessuten er det flere mnd siden jeg bestilte og betalte og ting blir vel ikke liggende med en 2 uker på posten uansett.....

cookiemonster
17/08/14, 08:55
sliter med det samme selv.har ventet i 4-5 mnder på noen dempere. trist dei er så dårlig når dei leverer veldig bra deler..

Lasse R
17/08/14, 10:49
Ta kontakt med micke tsp sundin på Facebook da. :) se om det hjelper å mase på privaten

A.V.K
09/09/14, 17:55
Er det noen som veit om Myranes-en eksisterer lenger??
Betalte for komplett sett med coilovers til min 240 for to måneder siden. Fekk delene bak etter noen veker. Men mangler forsatt frambena.
Svare ikkje på mail lenger og telefonen, der kommer ein berre til ein auto svarer. Der blir det formidla at dette nummeret er avslått.
Lurer veldig på om dette blir penger rett i vasken. Eller om eg får delene tilslutt! :(

Lasse R
09/09/14, 20:18
Har du kontaktet micke på Facebook? Synd det blir sånn.. I værste fall får du ta deg en kjøretur, holder til på en liten nedlagt bensinstasjon i billingsfors

A.V.K
13/09/14, 15:37
Har fått svar på mail no. Micke var vist slutta. Er blitt lovet at delene blir sendt til meg om ca ei veke. Så no er det ein anna som skal prøve få ting på plass så fort som mulig. Håper han får dette til :)

Lasse R
14/09/14, 10:07
Har fått svar på mail no. Micke var vist slutta. Er blitt lovet at delene blir sendt til meg om ca ei veke. Så no er det ein anna som skal prøve få ting på plass så fort som mulig. Håper han får dette til :)

Får håpe det ordner seg for deg. Kjedelig når man støter på sånt

turb00le
14/09/14, 19:56
Leste på savar at de var konk, kanskje feil?

Sendt fra en talatut

cookiemonster
25/09/14, 12:20
Hmmm. Surt iallefall. Venter forsatt på demperne. Fikk tak i han men han sa det var feil levering på demperene slik han måtte sende dem i retur... jævla idiot han fyren! Begynder å bli lei!

A.V.K
07/10/14, 22:12
Leste på savar at de var konk, kanskje feil?

Sendt fra en talatut

Det kom vist ikkje deler til meg sist eg vart lovet heller.
Så no har eg kontaktet payson for å prøve å få tilbake penger. Eg spurte der om dei var konk. Hun eg snakket med kunne ikkje finne noe registrert negativt på dette firmaet.
Hun skulle jobbe videre med saken og informere meg underveis.
Viser det seg at payson ikkje klarer ordne meg penger tilbake. Så ender det med anmeldelse for svindel!

Vil råde folk til å styre klar Myranes!

A.V.K
25/10/14, 15:03
I dag kom det pakke fra myranes.
Delene såg veldig bra ut. Synd det har tatt nesten 4 mnd.
Men støtdemperne var ikkje med i pakken. Så håper det berre er ein forglemmelse.

Lasse R
25/10/14, 22:49
I dag kom det pakke fra myranes.
Delene såg veldig bra ut. Synd det har tatt nesten 4 mnd.
Men støtdemperne var ikkje med i pakken. Så håper det berre er ein forglemmelse.

Bedre seint enn aldri, men tragisk att det skal ta så lang tid..

A.V.K
18/11/14, 20:57
Bedre seint enn aldri, men tragisk att det skal ta så lang tid..

For to dager siden kom det plutselig pakke fra Sverige. Og der var støtdemperne eg manglet. Så no har eg endelig fått det eg betalte for før ferien.
Ser ut til at det har hjulpet å kontakte payson flere ganger. Men hadde vært lurt av selger å svart på mail, sånn at ein kunne få info vist ting er forsinket osv. Og ikkje ende opp med å tru at ein blir svindlet.

Håper også at andre får delene sine tilslutt, ikkje gi opp!

VolvoR-Sport
30/07/15, 21:24
Har selv venta lenge på pakke og svar nå, er over en mnd siden jeg hørte noe og har selv etterspurt 3 ganger nå uten å høre noe..

Er det slik at delene plutselig dukker opp uten sporingsnummer? :p

Kunne godt tenkt meg delene jeg bestilte tidlig i mai.. :p

Marius
30/07/15, 21:46
er det trygt å handle noe ifra denne sjappa lenger?

vurderer coilovere ifra de men ettersom jeg leser her er det i hvertfall uaktuelt å forhåndsbetale

Lasse R
30/07/15, 21:49
PSSST!!! ("Jeg har ett sett coilovere for salg") Hvis det skulle være interessant :)

Edit: til 240, tenkte ikke så langt jeg :)

Marius
30/07/15, 21:51
er til 240 jeg er ute etter, men vil ha noe ferdig.
har selv hatt ett slikt pedersen sett som du selger til min gamle 940

Lasse R
30/07/15, 21:52
Ok, jeg har vurdert å sveise det i hop og lakkere det. Sikkert mer lettsolgt da :)

Marius
30/07/15, 21:56
lettere å selge noe som er ferdig ja

liker de som myranes har som er forsterket, men er så usikker når jeg leser hva folk skriver i denne tråden. virker som sjappa er helt på tryne....

Batland
05/08/15, 19:40
Leser på ett annet forum om en kar som spør om det er flere enn ham som har problemer med denne sjappen.

Lasse R
10/08/15, 07:12
Synd det er så utrolig useriøst.. De har jo mye fine deler

VolvoR-Sport
11/08/15, 19:28
Har ventet i 3 måneder og en uke i morgen, fikk mail i går om at pakken sendes 12 eller 13/8.
spent på delene, veldig dårlig på å svare på mine spørsmål ang levering og fremgang i ordre.. har vært endel sykdom etter det jeg har inntrykk av..

Marius
20/10/15, 20:38
noen flere som har prøvd å handle ifra disse i det siste?
hvordan er det å møte opp og hente ting over disk?

VolvoR-Sport
23/10/15, 16:16
vil fraråde deg det, har enda ikke fått alt av deler.. er to mnd siden han fikk materiale til styrevinkel kitet og har enda ikke hørt mer..

veldig bra deler når de først kommer, er så utrolig synd at de er så dårlige på tilbakemelding og oppdatering ang ordrestatus.

Rocket
24/10/15, 20:54
Ingen i norge som forhandler dette? Skulle hatt styrevinkel adaptere til 240

HansOla
24/10/15, 22:12
http://ppn.no/nb-NO/produkter/txr-performance/styrevinkel-kit-volvo-240.aspx
Joda, han her har

Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

Rocket
25/10/15, 08:46
Blir for dyrt og for mye jobb med ett sånt sett sett. Skal bare ha de platene til å flytte styrekula med.

Lasse R
25/10/15, 09:36
Hva med Kaplhenke?

Rocket
25/10/15, 09:54
Noen som selger det i Norge?

Lasse R
25/10/15, 10:03
Scimec motor selger vel Kaplhenke, ellers så gjør L-M-R.se det. Kaplhenke sender også til Norge

HansOla
25/10/15, 23:05
Blir for dyrt og for mye jobb med ett sånt sett sett. Skal bare ha de platene til å flytte styrekula med.

Han selger det løst om du spør :)

Rocket
25/10/15, 23:39
De ligger løse i nettbutikken, men bare til 740. Jeg har 240, men lurer på å bygge om til 740 fjærbein.

VolvoR-Sport
23/07/16, 11:24
Noen som har handla mer fra myranes, evt hatt kontakt med ham? :)

VolvoR-Sport
20/08/16, 07:25
Da er siden nede, virker ikke lovende for den som venter deler..
Noen som har/vet av noen som har kjøpt styrevinkel kit fra myranes? Til 240.

Lager heller ett selv nå, isteden for å vente lengre..

big_boss
22/04/23, 19:18
Heisann. Jeg fant ett gammelt sett av disse coilover-hylsene fra myranes i garasjen.

Faktisk ubrukt.

Tenkte å montere dem på 242’n

Litt paff ble jeg nå, ser spindelen er 32 mm, men på mitt originale fjærbein er den 35 mm.

Det vil si at hjullager og hjulnav jeg har på originalt fjærbein ikke passer på myranes.

Dere som har brukt dem, hvordan ble dette løst? [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk

kimove
22/04/23, 22:07
Du skal vel da ha hjullager fra 75-82/83, etter 82/83 kom det større spindler med andre hjullager

big_boss
02/05/23, 12:51
Du skal vel da ha hjullager fra 75-82/83, etter 82/83 kom det større spindler med andre hjullager

Ja, det jeg kom frem til også, men da må jeg vel kanskje ha nav fra samme årgang, eller vil det holde å skifte lager tror du?


Sent from my iPhone using Tapatalk

kimove
05/05/23, 20:16
Ja, det jeg kom frem til også, men da må jeg vel kanskje ha nav fra samme årgang, eller vil det holde å skifte lager tror du?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mener å huske at ytterdiameter også var mindre så du må nok sikkert skaffe nav også.

big_boss
08/05/23, 20:17
Du har rett, fant meg et sett eldre nav, mindre dim på dem ja [emoji1305]

Komplett hjullager-sett er å få tak i nytt.
Må bare finne mutter og skive til utsiden, m14 tror jeg det er


Sent from my iPhone using Tapatalk

big_boss
14/08/23, 20:01
Til info passer kronemutteren fra Opel på de gamle spindlene [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk