PDA

Vis full versjon : bestille lambda.. vilken skal jeg ha? må boschnummeret stemme over ens?



daols1
13/11/12, 21:39
heisann

Skal til å bestille lambda sonde nå
har sjekket på fcp groton og ipd usa

Har ikke klart å finne en lambdasonde som stemmer overens med den jeg har i bilen..

I følge han karen på den lokale bildelsjappa skal lambda sonda ha Boschnr: 02589886676
Og motorkoden skal være b5252s

på sidene til ipd usa Har de bare motorkode: b5254FS som et alternativ

Vil denne da funke på min bil eller blir det bare kluss?
http://www.ipdusa.com/products/6120/105687-front-oxygen-sensor-850

Gustav850
14/11/12, 10:25
Hei

Det blir bare kluss for det har jeg prøvd.

Endte opp med å kjøpe på www.bcb.no. Den fungerer helt fint.


http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1710&List=1&Level=2&ProductID=20096

Denne skal passe din bil hvis du har 2 kontakter.

mrstfu
14/11/12, 15:22
stemmer godt, blir bare kluss.

grunnen til at det på IPD ikke finnnes deler til din bil, er at 144hk aldri var "god nok" for det amerikanske publkum. ikke sterk nokx altså, bilen ble såvidt jeg har skjønt aldri solgt i USA. kun 170hk sugis og oppover. BCB, SCS eller lignende er nok det beste om du skal ha nytt. og du skal ha med to ledninger, regner jeg med.

daols1
14/11/12, 18:14
hei hå takk for supre svar :)

Men nei jeg skal ikke ha med 2 ledninger

Jeg skal ha den med 1Kontakt stykke med 4 ledninger i :)

Renger med det er denne jeg må ha da?
http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1710&List=1&Level=2&ProductID=20097

Står vertfall at den går til b5252s motor :)

bilen er 94mod forresten

mrstfu
14/11/12, 18:35
tja, da skal ikke jeg kverulere, imidlertid var lambda på gamlemotoren min en med to ledninger. sjekn utseende på BCBA sin kontra din egen, passer det på øyemål, burde det gå bra.

daols1
14/11/12, 18:56
http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1556&Category2ID=1710&List=1&Level=2&ProductID=20092
her er jo plustselig en til til samme bil.. :P

Må ganske greit inrømme at jeg er litt ute å kjøre nå.. er jo en jungel a lambdasonder å velge i til samme bil :P

Gustav850
14/11/12, 19:31
51.24814 var det som passet til min bil 95 modell 2.5 10V. 1 kontakt med 4 ledninger.

Hvis det sitter original Volvo lambda i din bil så står nummeret på den. Så da er det bare å krabbe under og skru den løs.

Er viktig at du får riktig lambda hvis ikke så går bilen særdeles dårlig

850GLTsilver
19/11/12, 11:58
tja, da skal ikke jeg kverulere, imidlertid var lambda på gamlemotoren min en med to ledninger. sjekn utseende på BCBA sin kontra din egen, passer det på øyemål, burde det gå bra.


Kremt.

På Fenix er det alltid en firepolt kontakt. Fire ledninger inne i en felles strømpe ned til lambdaen :D

mrstfu
19/11/12, 17:27
Hosthark.


Gikk ned i kjelleren og sjekka før jeg svarte, min er en toleder. Kan hende Fenix er 4polt, men MIN er topolt. Hva er forskjellen igjen? Noe oppvarming eller noe?

850GLTsilver
20/11/12, 12:16
Hosthark.


Gikk ned i kjelleren og sjekka før jeg svarte, min er en toleder. Kan hende Fenix er 4polt, men MIN er topolt. Hva er forskjellen igjen? Noe oppvarming eller noe?

Du rusler jo rundt med Bosh-styring i bilen din nå.
Og den har to topolte kabler ned til lambda.
Det ene paret er til forvarmingen, og det andre paret er til sensoren.
Og begge må være der for at alt skal funke :cool:

mrstfu
20/11/12, 23:43
Pørver igjen.

Kan hendr Fenix er firepolt, altså for sensor og forvarming, men på det gamle nettet som satt rundt B5252Sen jeg kasta ut i sommer, satt det, og sitter det fremdeles, en topolt (altså toleder) lambda. Kan da hende det er uoriginalt og behover for forvarmint er fjernet eller borte. Hvordan vet jeg ikke.

850GLTsilver
20/11/12, 23:46
Pørver igjen.

Kan hendr Fenix er firepolt, altså for sensor og forvarming, men på det gamle nettet som satt rundt B5252Sen jeg kasta ut i sommer, satt det, og sitter det fremdeles, en topolt (altså toleder) lambda. Kan da hende det er uoriginalt og behover for forvarmint er fjernet eller borte. Hvordan vet jeg ikke.

Behovet for forvarming er der alltid. Har å gjøre med funksjonen på disse lambdasondene.
Merkelig om du har hatt en uten slik forvarming uten at motorelektronikken har klaget over brudd i forvarmingen.
KAN tenkes at de fant på noe utrolig spesielt i din bil, men ingen skjemaer peker på noe slikt.
Skal dog nevnes at jeg er blitt lurt av Volvos skjemaer opptil flere ganger.

JEPS
12/07/13, 23:59
hallo, låner denne tråden litt for et enkelt spørsmål. er det en eller to lambdasonder på en "norsk" x70? (leste en plass at det var 2 kun på usa utgavene)
eller er det to på alle?

mrstfu
13/07/13, 00:21
hallo, låner denne tråden litt for et enkelt spørsmål. er det en eller to lambdasonder på en "norsk" x70? (leste en plass at det var 2 kun på usa utgavene)
eller er det to på alle?

Vil tro du har to, uten at jeg skal banne på det. Har sett to på en 850 med turbomotor, imidlertid vites det ikke hvor motoren kom fra, så det kan ha vært en V70motor. Det kjappeste og eneste garantert riktige svaret får du ved å frese bort på Maxbo, bomme et par biter med 2x8, skru de sammen, kjøre bilen oppå og legge deg under. Eventuelt bruk en jekk og verkstedbukker om du er velsignet med slikt.

I alle tiilfeller, dra på brekket og sett bilen i gir/park.

JEPS
13/07/13, 11:15
ja, må vell under å sjekke en gang for alle om jeg skal være sikker. men takk for hjelpen!