PDA

Vis full versjon : Polybush nedre momentstag og diesel. Dårlig kombinasjon?



Torsen67
13/11/12, 21:33
Bestilte en i fra skruvat og monterte den i går. Nå kjennes det det ut som motoren er boltet rett i karosseriet. Rister i hele kjerra. Noen andre med diesel som har prøvd denne? Lurer på om dette er vanlig, eller om jeg sliter med motorfester etc.

Steen
13/11/12, 22:11
hvist det er det øvre motorfestet du har byttet til polyforing er det en dårlig kombinasjon til vanlig bruk! har prøvd og testet selv. eneste løysninga her er og kjøre med orginalt hvist du ikke setter pris på ristinga da :p

Torsen67
13/11/12, 23:25
Ristinga er et helvete. Oppe har jeg satt på originalt, så det er det fremre nede jeg har brukt poly. Ser ut til at jeg må på med originalt her også. Tror disse passer bensin bedre.

Vatnehol
13/11/12, 23:45
er ikke dieselen så er gale, det som er gale er at du har automat!
angående den oppe så finnes det triks for å gjør ristingen litt mindre, stram festet mens noen slurer framover. skal visstnok hjelpe mye.

Torsen67
14/11/12, 00:02
Hva for forskjell skal automaten gjøre?

Agrostar
14/11/12, 06:13
Eg har 850 bensin og sette på poly oppe, merka litt forskjell. Så sette eg på poly nede og, da blei det forskjell! Ristar mykje meir no ja, mest på tomgang om den står i drive eller revers. I fart merkar ein noko meir risting, ihvertfall i rattet.

GMV
15/11/12, 15:49
Bytt øvre feste fra rund til firkantet type dersom du ikke har det fra før, det er sterkere og sitter bl.a på R bilene.

Torsen67
15/11/12, 16:01
Jeg har firkantet oppe. Er fornøyd med den. Men tverrstaget den er festet i kan jeg bevege markant i bilens lengderetning. Skal man kunne det?

GMV
15/11/12, 16:33
Tror det skal være mykt ja. Powerflex har sånne innsats foringen for å forbedre det, eller så har IPD og Viva performance faste aluminiumskonsoller uten foring.
Jeg har sistnente og det skaper ikke nevneverdig vibrering med firkantet motorfeste, men tilsammen med poly øvre feste var det endel vibrering på tomgang.

64PV
19/08/14, 13:02
Låner denne tråden litt og deler litt erfaringer med min 2001 S60 2,4T (bensin) og momentstag.
For 3-4 år siden tenkte jeg at jeg må undersøke momentstaget under girkassen, og ganske riktig, det var helt utslitt.
Den minste foringa var helt gåen, bolten slo mot metallet i festet. Så jeg kjøpte et nytt momentstag hos mekonomen, som skulle være forsterket.
På dette fra mekonomen er den minste foringa av mye bedre kvalitet enn på den orginale som satt på når jeg kjøpte bilen.
Nå, etter vel 3 år, er den største foringa i mekonomen-festet oppmorknet! :confused: Den minste, "forsterkede", er helt fin.

Kjøpte et nytt fra ipdusa med poly-foringer i : http://www.ipdusa.com/products/9216/120546-ipd-hd-billet-polyurethane-transmission-torque-mount

Men dette gir en del vibrasjoner i bilen, til og med i rattet! Det blir også betydelig mer motordur inni bilen. Så jeg ser ikke for meg at dette er brukbart på en dieselbil :(
Fordelen med det er at girskift og skift mellom R-N-D kjennes tightere og finere ut.

Før jeg handler nytt igjen, bestemte jeg meg for å prøve å flytte den forsterkede mekonomen-foringa over på festet fra ipdusa:

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/1642.jpg (http://s1209.photobucket.com/user/Pajerosan/media/DSC_0152_zpsdd46ec61.jpg.html)

Skal prøve å kjøre ei stund med dette, men inntrykket etter en kort prøvetur er at både vibrasjoner og motorstøy er tilbake til det normale lave nivået.

Jakke
19/08/14, 20:38
Ang festene til staget til øvre motorfestet, så kan du skru av boltene og sette tre 20mm indre dim skiver (rundt 2mm tykke per stk eller så) og skru det fast igjen. Istedet for å betale 90$ for fester fra vivaperformance f.eks.

Sotengel
21/08/14, 10:07
Har du noe bilde på dette Jakke?

Sotengel
21/08/14, 10:17
Satte polyforing der den minste foringa er og original på den største funker fint som snus på automat bensin v70 har polyforing i det øvre motorfestet også fra IPD på disse er stål hylsa litt for kort slik at hele foringa liggerann på festet. Jeg shimset dette ut med noen skiver på hver side samt at maddamen satte bilen i D og holdt på bremsen slik at motoren tilter litt frem. Skru så til det øvre motor festet og simsalabim MYE mindre vibereringer. Har forsåvidt poly fester over allt på den andre bilen bensin med manuell, vibererte enden i starten dette er mye bedre nå etter 1 års bruk. Virker som det tar litt tid før disse føringene "setter" seg slik at de virker optimalt. Hverken slakk eller antydninger til slitasje eller forvitring.