PDA

Vis full versjon : Femmer i 2/7/9 serie - Har noen "lettere" ledningsnett å integrere enn andre?



Daruu
13/11/12, 02:16
Har prøvd å søke, men ikke funnet noe som omhandler akkurat dette temaet... Er det noen motor/ledningsnett varianter som er lettere å integrere mot org nett enn andre?
Fått med meg at det etter 95(?) ble OBD2 nett, å att disse er litt verre å ha med å gjøre enn tidligere.

Er i hovedsak enten 20v sugis eller no turbogreier som er mulig å godkjenne som er aktuelt, å greit om alt sitter på samme bilen org også så man slipper unna med en delebil.

Noen som vet? :)

850GLTsilver
19/11/12, 12:15
Femmer fra 850 med ledningsnett før 1995 er lurt ja.

Klart enkleste å forholde seg til, men sener nett er i grunnen ikke så alt for håpløse bortsett fra kilometervis med ledninger du ikke har bruk for. :p

Sørg for å ha ALLE tillatelser og papirer fra Volvo på plass FØR du kontakter biltilsynet og LENGE før du starter på prosjektet.
De er så utrolig jipe der på Biltilsynet om du forteller at du har en bil på gården du gjerne ville ha skilter på......

TheStig
19/11/12, 17:09
Undrer meg litt på dette med OBD2 i disse bilene etter 95. Jeg har en 97mod 850, registrert første gang 96. Og den har en sånn OBD kontakt nede under myntholderen foran girstanga. Men jeg fant ut at det ikke kunne være en fullverdig OBD2, for det går ikke å lese av hele verden på min bil iallfall. Kom ingen vei med OBD2 kodeavleser, og jeg kan ikke bruke aplikasjoner for android sånn som OBD2 og Torque for de som kjenner til den.. Så det må finnes noen flere utgaver, eller så roter jeg rett og slett med feil kontakt eller feil programvare.. Fikk lest av blinkekoder på gammelmåten på den da..

Men mener at det burde gå an å få lest av ting som trottle position, lambdaverdier, temperaturer, turtall og div slikt om det er OBD2?

Sorry for offtopic, men jeg måtte bare spørre..

850GLTsilver
20/11/12, 23:57
Undrer meg litt på dette med OBD2 i disse bilene etter 95. Jeg har en 97mod 850, registrert første gang 96. Og den har en sånn OBD kontakt nede under myntholderen foran girstanga. Men jeg fant ut at det ikke kunne være en fullverdig OBD2, for det går ikke å lese av hele verden på min bil iallfall. Kom ingen vei med OBD2 kodeavleser, og jeg kan ikke bruke aplikasjoner for android sånn som OBD2 og Torque for de som kjenner til den.. Så det må finnes noen flere utgaver, eller så roter jeg rett og slett med feil kontakt eller feil programvare.. Fikk lest av blinkekoder på gammelmåten på den da..

Men mener at det burde gå an å få lest av ting som trottle position, lambdaverdier, temperaturer, turtall og div slikt om det er OBD2?

Sorry for offtopic, men jeg måtte bare spørre..

Alt ligger i softwaren som hver enkelt elektronikkboks er utstyrt med, samt at den OBD-leseren faktisk har riktig software for å lese Volvo.
Er mange OBD-lesere som slett ikke "kan" alle biler.

Kalsn
21/11/12, 01:29
Enkleste er 94 å 95, ingen startsperre på disse, pluss at motorblokka fra 94 å 95 så passer nesten alle boltene til motorfesta å:)