PDA

Vis full versjon : Lakkere vinge på egenhånd.



Andersj
12/11/12, 16:13
Må man være flink hvis man skal lakkere ei vinge på egenhånd? med en god sprayboks.

Noen som har gjort det før? :)

Tinnsoldaten
12/11/12, 18:33
Blir sjelden bra med sprayboks. Er det metallic eller tett lakk?

Jonas Soldal
12/11/12, 18:43
Så lenge du er nøyen og har god varme + skikkelig lakk så går det helt fint å lakke selv.
Brukte mekonomen sin lakk (lakkspesialisten blandet etter lakkode) på skvettlappene til 940 en min å det ble knallbra :D var 20 grader der jeg lakket.
Dette er metallic lakk btw... ;)

Andersj
15/11/12, 14:40
okey :) brukte vanlig sprayboks for 111 kroner, synes resultatet ble bra, så får se etter hver åssen lakken holder seg :)

Tonytic
17/11/12, 13:19
jeg synes det er vanskeligere å få det bra med sprayboks enn med lakk sprøyte. fordi lakk på boks inneholder som oftest mere tynner, en om du kjøper etter farge kode. med mindre du kjøper fra forhandler, og i riktig fargekode. synes også det er lettere med sprøyte fordi man har litt mer justerings muligheter. :)

R.G
17/11/12, 20:20
gjøres grunnarbeid bra, og med en veldig bra grunning så kan det bli bra med boks spray å

Sagen
18/11/12, 17:08
Som det nevnes, kjøper du skikkelig lakk og har egnet grunning bør det være en kurant sak. Det er også greit å stå i et godt temperert rom. Om du legger metallic med klarlakk, kan det være smart å be de blande inn litt lakkmykner, siden du lakker plastikk. Det er gjerne litt bevegelse i sånne materialer, så du kan risikere at lakken sprekker med tiden.

NV39843
19/11/12, 23:21
Kjøp sprayboks og klarlakk(spieshecker) hos en lakkerer. Fungerer veldig bra,gode å lakke med og blir knallbra om du er litt nøye