PDA

Vis full versjon : Owatrol på plastlister V70n



Torsen67
12/11/12, 15:19
Ser titt og ofte at det er flere som har brukt owatrol olje på plastlistene. Mine er stygge da det også sitter gammel polish på de. Hvilken owatrol olje skal man bruke? Det er jo flere typer. Men man burde vel rengjøre godt først for ett godt resultat. Hva kan man bruke her?

Kan denne brukes?

http://www.motornorge.no/baat/category-2209/category-2255/category-2258/owatrol-gelcoat-restaurer.html

volvoRsport
12/11/12, 15:38
Owatrol Polytrol.

Edit: http://www.owatrol.com/index.php?langue=no&page=produits-polytrol

Torsen67
12/11/12, 15:52
Takk, det var den jeg følte vil bli mest riktig. Går til innkjøp av denne asap.

Kjetil Krømcke
12/11/12, 20:49
vask med avfetting:)

Mikael
12/11/12, 21:02
Et tips for Do-It-Yourself'ers er å bruke varmepistol og varme opp plastikken forsiktig. Da gjenoppretter du den naturlige fargen på plastikken som den hadde når den var ny.
Fungerer best på hardplast som ikke trekker til seg plastfornyere osv. Spesielt på de fleste lister til Volvo.

Polytrol er olje som størkner og legger seg som en hinne utenpå plastikken. Må IKKE søle med denne eller påføres på andre steder, for det ser ikke ut når det størkner og er umulig å fjerne.

Torsen67
13/11/12, 12:24
Ok, da kjører jeg på med avfetting først og prøver meg med varmepistol. Vil nok bruke bred maskeringstape før jeg kliner på Owatrol.

Naske
15/11/12, 15:52
Hadde også prøvd varmepistol før polytrol. Polytrol ser veldig pent ut, men den falmer gradvis, varte ikke mer enn et halvt år for min del før den måtte friskes opp.

hgnubel
15/11/12, 18:55
Hadde også prøvd varmepistol før polytrol. Polytrol ser veldig pent ut, men den falmer gradvis, varte ikke mer enn et halvt år for min del før den måtte friskes opp.

Prøv Autoglyms "Bumpershine" eller hvilket som helst annet plastoppfriskningsprodukt, det ser gjerne pent ut en uke hvis bilen ikke brukes i regnvær... :p Grunnen til at varmepistol virker er jo at du faktisk smelter et tynt lag av overflaten slik at den blir som da den ble støpt. Ville vært mer skeptisk til det enn å smøre på kjemikalier faktisk. Altså, ingen tvil om at det virker, men jeg stoler ikke på at jeg hadde fått det like jevnt og fint som med kjemikalier.

Angående hinne så skal polytrol påføres i beskjedne mengder, trekke inn et minutt eller tre og overflødige rester tørkes bort. At det skal bli en hinne hvis man gjør det slik kan jeg ikke se.

Mikael
15/11/12, 22:09
Varmepistol blir faktisk veldig bra, men som du sier, så må du være forsiktig med å ikke varme for mye. Men er forholdsvis enkelt å få det jevnt og fint. Har gjort dette en god del ganger nå.

Tonytic
17/11/12, 13:16
kan heller ikke se noen hinne på plasten etter polytrol om man gjør det riktig. all plast vil jo bli falmet etter hvert uansett da. men ingen tvil om at de to metodene som er nevnt er varer langst, varming og polytrol ;)