PDA

Vis full versjon : volvo 854 AWD bygge



jimhojem
11/11/12, 20:50
noen som har info om AWD bygge på sedan? evnt. noen som har gjort det?
har fått tak i 94mod 855 delebil med AWD, så lurte på om noen har peiling på hvordan det er å få gokjent på sedan å evnt vekt problemer? all info mottas med takk! :)

850GLTsilver
12/11/12, 22:15
Se litt rundt, så finner du opptil flere tråder om det alt.

hgnubel
12/11/12, 22:57
Hvis du har kjøpt en 94modell 850 med awd så er du kanskje litt fucked... Awd kom ikke på 850 før i 97, så da er den ombygget. Hvis det er godkjent i den bilen du har kjøpt er det gjerne håp, men hvis ikke så må du gjerne finne deg en annen delebil :(

jimhojem
12/11/12, 23:10
Hvis du har kjøpt en 94modell 850 med awd så er du kanskje litt fucked... Awd kom ikke på 850 før i 97, så da er den ombygget. Hvis det er godkjent i den bilen du har kjøpt er det gjerne håp, men hvis ikke så må du gjerne finne deg en annen delebil :(

den er gokjent ombygget av en på kverneland Steinkjer :)
var å snakket med både volvo å BT idag, å skulle vist ikke være noe problem å få det gokjent.. regnet litt på det å fant ut bilen blir 15kg tyngre en tillatt.. så må ta å plukke ut div deler for å få ned vekten :)

så me andre ord, proskjetet er igang! :D

jimhojem
12/11/12, 23:10
Se litt rundt, så finner du opptil flere tråder om det alt.

funnet bare AWD bygge på vogn..

Svirre
12/11/12, 23:41
Still opp med 5l bensin på tanken, kanskje det går.

Anders E
13/11/12, 09:21
Har ikke mye info å by på.......................men, jeg fant en liten repotasje på nett for et par uker siden om ei jente som hadde en 854 awd ++++ Det var en ganske grom bil som var bygget i Sverige og tatt inn til Norge og godkjent her. Tror det var autofil/broom som hadde denne repotasjen. Mener den sto tilsalgs også.......en gang ;)

hgnubel
13/11/12, 09:47
Jeg ville ringt eller mailet scstyling, Jahn der er en fantastisk ressurs på alt som har med disse bilene å gjøre.

jimhojem
13/11/12, 14:42
Still opp med 5l bensin på tanken, kanskje det går.

skal ta bilen på henger å fylle på 1,5L på stedet^^

jimhojem
13/11/12, 14:43
Har ikke mye info å by på.......................men, jeg fant en liten repotasje på nett for et par uker siden om ei jente som hadde en 854 awd ++++ Det var en ganske grom bil som var bygget i Sverige og tatt inn til Norge og godkjent her. Tror det var autofil/broom som hadde denne repotasjen. Mener den sto tilsalgs også.......en gang ;)

ja har sett den repotasjen jeg å, så den bilen in real på volvo treffet i mai i år på Kverneland Tr.heim :)

julen
13/11/12, 20:31
skal ta bilen på henger å fylle på 1,5L på stedet^^

tanken skal være full når du viser å dem sjekker den, holder ikke å bare fikse bensinmålern annet en hvis du er heldig dem har en sløv dag...
festebraketter i bakstilling må du å ha dokumentasjon på at er sveistinn av autorisert oppretterverksted.
lenge siden jeg dreiv å sjekka opp ang dette da jeg tengete på ombygging av min men jeg mener at biln blir myyyye over 15kg for tung...
du får ikke lov å ta av tilatt nyttelast på biln. den skal med andre ord ha samme vekt ferdig ombygd til awd som en fwd. så du må lette mye....

kjikka på en s70 jahn på scstyling har byggdom å jeg veit han har slitt med gokjenning på den lenge pga vekt som han sa....
hann snakka blant annet da i å bytte ut dørrutene med pleksiglass, midlertidig fjerning av takluke +++

Svirre
13/11/12, 20:47
Morgis hadde ikke full tank når han godkjente sin (av det jeg veit). Så da må det væra noe nytt. I såfall så regner de seg bare fram til hva en full tank veier.

jimhojem
13/11/12, 21:06
har sjekka div over med vilken vektøkning som AWD har kontra FWD.. å det var 101 kg mer i egenvekt.. å det er store forsjeller fra bil te bil når det kommer til totalvekt å egenvekt på dem. bilene kan være prikk lik men den ene kan være oppført som 150 kg tyngre.. ikke att jeg veit hvorfor det er sånn men..

jimhojem
13/11/12, 21:09
men blir jo å strippe bilen for alt unødvendig vekt som er.. vingen, skiholderne på taket, innerskjermer, høytalerne, ekstra batteri, laske ledninger til bensinmåler så den viser full tank så jeg kan fylle på bare litt,finn de letteste felgene æ har, alt slags små'e ting som veie opp i mengde.