PDA

Vis full versjon : Bilen starter ikke



BrickSpeed
11/11/12, 12:16
Hei å go dag! Hadde en intresang bil tur med en kompis igår. Vi skulle til nabo kommunden og se på en 245 som han skulle kjøpe å ha som vinter bil, turen gikk smerte fritt innover med min 245. Kom frem til avtalt plass (hjemme hos han med den andre 245n) så over bilen og fant at at vi skulle kjøpe den om den startet, eier mente det var kun rotor og fordeler som var gåent. Dette hadde vi med, monterte og startet ikke. Prøvde mye fram og tilbake, men ble bestemt at det ikke ble noe kjøp. MEN så når vi skulle dra derifra så merket jeg at det lukter skikkelig hestedrit av biln min :-P hørte også at lite plystre/koke lyd, så jeg åpna pansret på biln og så at mitt batteri sto å kokte :-/ tok det ut med en gang å fikk låne ett at han vi var hos, dette var strømtomt så han bisto med golf og startkabler. 240n min starta med en gang, men da jeg tok at startkabla så gikk begge hovedlysa og bilen døde momentant! Jaha tenkte jeg og satt på kabla igjen, å da ville den ikke starte. Åpna sikkringsholder og så at alle sikkringene var like hele. Prøve ALT, prøvde med hannes hjerner også (561) men til ingen nytte, bytte tilbake til det kokende batteriet bare får å prøve, men ingen forskjell. Bilen nekter nå og starte :-(

Men selgers far slepte oss til lokal bensin starsjon så ringte vi og styra i 3 timer med å prøvd å kjøpt oss bil, får HJEM det skulle vi :-P Fikk heldivis taki en super kar som var villig til og selge oss ein super billig Ford skorpio. Begynte og dra min 240 hjem men måtte bare avlyse prosjektet pga dålig sikt og føre. Så blir og hente hjem 240n på bil henger idag :-) MEN hva trur derre om hvorfår den ikke starter? All hjelp motaes med stor takk :-)

Christian
11/11/12, 12:25
Ville begynt med å sette inn et bra, toppladet batteri, og gått over alt av kabling til og fra dynamo/starter med et voltmeter. Hvis du får start på den, så sjekk også ladespenninga.

BrickSpeed
11/11/12, 12:43
Ble skjeket igår med volt meter, går normalt fort på startern! Er det mulighet får at jeg har knerta tenningshjerne å coil da?

BrickSpeed
13/11/12, 23:18
får ikke gnist, hvor kan man kjøpe tenningsmodul å pris? Har type BERU