PDA

Vis full versjon : Biltema Håndrens



boman
22/12/09, 21:39
Biltema Håndrens
http://www.biltema.no/ProductImages/36/large/36-982_l.jpg

Kjøpes hos Biltema og finnes i to størrelser:
1liter, 49kr - artikkel nr.: 36980
5liter, 159kr - artikkel nr.: 36982

Funker kjempe bra til å vaske bort olje og møkk med. Funker like bra, om ikke bedre enn den rensen man får kjøpt på Torshov til 80,- (den oransje flaska)!

Billig, enkel og grei!
Anbefales!

locked
22/12/09, 22:35
Slenger meg på denne, har en sånn 5litersdunk stående i dusjen til enhver tid! Billigere såpe får man ikke?!?

Christian
23/12/09, 00:06
Bruker denne sjøl, utrolig bra.
Litt tynn, om noe. Men absolutt god såpe.

TeamBørnOut
23/12/09, 00:13
til den prisen der så er det meste OK. brukte denne før. men nå har jeg fått tilgang på noe lignende men enda sterkere (ofte brukt til å fjerne fingeravtrykk med hehe). ellers er kjøleveske veldig bra til å fjerne dritt med faktisk!

Langedal
23/12/09, 14:00
Biltema Håndrens

Kjøpes hos Biltema og finnes i to størrelser:
1liter, 49kr - artikkel nr.: 36980
5liter, 159kr - artikkel nr.: 36982

Funker kjempe bra til å vaske bort olje og møkk med. Funker like bra, om ikke bedre enn den rensen man får kjøpt på Torshov til 80,- (den oransje flaska)!

Billig, enkel og grei!
Anbefales!

Har en 1 liters dunk selv. Funker kjempebra! :)

locked
23/12/09, 16:29
til den prisen der så er det meste OK. brukte denne før. men nå har jeg fått tilgang på noe lignende men enda sterkere (ofte brukt til å fjerne fingeravtrykk med hehe). ellers er kjøleveske veldig bra til å fjerne dritt med faktisk!Kjølevæske er jo ikke anbefalt å ha hudkontakt med, kreftfremkallende osv..

Vanlig babyolje spiser tectyl til frokost av arbeidshender... :)
Sitrusrens er også glad i tectyl men det er hardt for hud...

TeamBørnOut
23/12/09, 18:37
jo all olje fjerner møkk bra. matolje bruker jeg ofte når jeg skal fjerne noe som sitter skikkelig.
ja kjøleveska er fæl mot alt som er egentlig. men effektiv hehe

Joakim-G_R
24/12/09, 00:42
Er det såpe så man trenger vann, eller kan man bruke kun den og tørke av ?

Har noe som heter "Mechan", det funker bra..

boman
24/12/09, 10:36
Jeg bruker denne først med tørre hender og gnukker og gnir, så tar jeg vann og skyller av, da funker den best syns jeg ;)

henrik940
25/12/09, 03:54
Veldig bra denne :)

ChrML
25/12/09, 17:57
+1 . Meget bra, det aller meste bilskruingsmøkk går av raskt. Bruker litt vann i tillegg, da funker den best.

Men best å skru med hansker :). Så er det raskt og enkelt å ta de av når man skal jobbe litt på interiør eller kjøre en tur uten å møkke til noe.

Næssen
25/12/09, 18:11
Funker knall den ja:)! Gni det inn først, også skylle av med vann til slutt:)

TeamBørnOut
25/12/09, 18:20
først vann på hendene. gni. så den guffa. så vann igjen :)

boman
26/12/09, 01:27
Men best å skru med hansker :). Så er det raskt og enkelt å ta de av når man skal jobbe litt på interiør eller kjøre en tur uten å møkke til noe.
Ja det pleier jeg også. Men når man skrur og styrer på ting som det renner olje av (feks tannstang..) så blir hanskene så fulle av olje at det bare renner igjennom uansett .. ;) men til mye annen skruing er hansker helt konge! :)

OlavS.
08/01/10, 16:24
henger meg på jeg også. veldig bra håndvask, til en veeeldig billig penge. funker like bra som
locktite håndrensen, men over dobbelt så billig.

Joakim-G_R
08/01/10, 17:25
Ja det pleier jeg også. Men når man skrur og styrer på ting som det renner olje av (feks tannstang..) så blir hanskene så fulle av olje at det bare renner igjennom uansett .. ;) men til mye annen skruing er hansker helt konge! :)

1-gangs latex-hansker. :)

Ola Hagen
26/01/10, 19:08
er dette såpe med slike spesielle partikler i såpen som likner på sandkorn eller lignende?

Det er det på jobben min, slik oransje såpe med korn inni, men husker ikke navnet :/

ChrML
26/01/10, 19:10
er dette såpe med slike spesielle partikler i såpen som likner på sandkorn eller lignende?

Det er det på jobben min, slik oransje såpe med korn inni, men husker ikke navnet :/
Yep, det er det. Biltema sin funker egentlig bedre enn mange av de "proffsåpene" som fort koster 250 kr for en stor dunke.

TeamBørnOut
26/01/10, 19:18
biltema sin har litt mindre korn i seg en mange andre bare. men til den prisen er det ikke noe problem :D

ChrML
26/01/10, 19:33
Bare å ha litt kaffegrutt oppi det hvis det er for lite korn ;). Funker fjell! Samme som Zalo og kaffegrutt funker bra hvis det ikke er mer igjen av håndvasken :D.

Eller så forsvinner det meste av drit på henda etter en kveld med skruing med denne såpa i min erfaring.

TeamBørnOut
26/01/10, 21:28
vaskepulver til oppvaskmaskin er nok bedre en kaffepulver hehe

Modalen
26/01/10, 21:30
Har brukt mange femlitere av denne. Funker veldig bra :)
Den har hatt en tendens til å bli tykk eller separere seg etter å ha stått en stund, men noen krise er det ikke.

A.Finstad
27/01/10, 02:27
bare å riste den det så er den like fin igjen! etter min erfaring i hvertfall. denna såpa er genial siden den ikke koster så mye å den funker bedre en de fleste andre såper på markedet!

Torra
04/02/10, 23:20
Får vel prøve denne da, personlig har jeg brukt zalo.. All såpe funker godt om man ikke dynker hendene i vann først. Likt løser likt heter det i kjemien :p

Hva koster en sånn dunk fra f.eks wurth med såpe + sandkornlignende i forhold til denne da?

http://www.a1performanceproducts.com/user/products/large/handclean.jpg

ChrML
05/02/10, 22:22
Får vel prøve denne da, personlig har jeg brukt zalo.. All såpe funker godt om man ikke dynker hendene i vann først. Likt løser likt heter det i kjemien :p

Hva koster en sånn dunk fra f.eks wurth med såpe + sandkornlignende i forhold til denne da?

Veit ikke hvor mye Wurth-en koster, men tilsvarende dunker med annen "proffsåpe" har jeg sett koster 250 kr mener jeg hos Bildeleksperten. Eller så var det 350 kr.

Rockeren
11/02/10, 06:02
Hvordan er denne såpen mot huden? Har ekstremt lett for å reagere med utslett/såre hender ved bruk av slik "sand/kornsåpe". Verst har den Wurth saken vært. blir sår og knallrød på knokene..Noen som vet noe om det?

ChrML
11/02/10, 06:42
Hvordan er denne såpen mot huden? Har ekstremt lett for å reagere med utslett/såre hender ved bruk av slik "sand/kornsåpe". Verst har den Wurth saken vært. blir sår og knallrød på knokene..Noen som vet noe om det?
Funker fint for meg. Men nå har ikke jeg merket noe på andre såper eller da :p.

TeamBørnOut
11/02/10, 08:09
merker ikke noe på min heller. men fo rmye bruk så blir som sagt fingeravtrykket borte :D

A.Finstad
11/02/10, 10:04
det er bare fint det :D

TeamBørnOut
11/02/10, 10:07
det ser ikke pent ut :P folk legger faktisk merke til det hehe. måtte vaske meg mye på hendene når jeg jobba på glassfabrikk. (det er foresten bare BS det vi lærte på barnetv når vi var små om at vi måtte ha fingeravtrykk for å løfte glass å sånt :P)

Lasse R
24/02/10, 22:38
Er det såpe så man trenger vann, eller kan man bruke kun den og tørke av ?

Har noe som heter "Mechan", det funker bra..

Jeg har ei bøtte med SnapOn håndrens som du både kan bruke vann til, Eller bare tørke det av, Det lukter litt ''Jan-Thomas'' av dette , Men det fungerer helt ok, Veit ikke prisen da sjefen bare kjøper inn til å ha i bilene!

Tonytic
15/03/10, 22:02
funker bra denne synes jeg også ;)

tennpluggen
06/07/10, 20:12
den fra wurth har vi på jobben å den funker like bra som bare vann....
så tynner flaska er fin å ha nå man skal hjem fra jobb:P
vet det ikke er no bra for huden men det funker:P

kermitt
06/07/10, 20:27
tynner er det værste du kan bruke, pådrar deg alt mulig av nerveskader, hjerneskade, kreft, leverskader, hudsykdommer med mere. kjøp deg heller biltema såpe. bruker selv delaval handrens fordi det er den som er ute i fjøset der jeg skrur.

Mr. Crepsley
06/07/10, 21:21
Hvis du vil ha hender som ser ut som om de er halvt etset bort når du er 50, så fortsett bare med tynner du. Om du blir 50 år da..

Madice
06/07/10, 21:39
Jeg har også brukt Biltema sin en del, og får vekk det meste av dritt altså! Er som mange her sier, den er bedre enn mange av "merkevarene".

Sebbe
06/07/10, 21:43
jeg synes hvertfal konsistensen på biltema sin er fin, wurth sin føles hvertfall som snørr med sand i :p

cossykiller
07/07/10, 19:16
biltema sin har mye "finere sandkorn" ikke så grove som de andre (wurth o.l) men dem tar fremdeles driten, må være mitt beste kjøp på biltema noensinne tror jeg :P

larsen92
12/07/10, 09:38
Den såpa på Wurth er noe ræl synes jeg. siden jeg gikk på landbruksskole i fjor på landruksmekken og da skrudde vi mye og vi i hele klassa vi klagde på denna wurth såpa att den ikke var no bra så da fikk vi lærerene til og kjøpe biltema såpa og da ble alt bedere syntes vi.

ArneR
29/08/10, 22:04
Og så kan man faktisk polere bilen med den:

7dl3lXQwbng

Heenster
28/09/10, 03:46
Helt enig med deg. Denne håndrensen fra Biltema er faktisk knallgod og billig. Jeg brukte bare Arrow før. De er like gode, men biltema er jo halve prisen.

rogern
28/09/10, 22:21
er det mulig og dra denne litt over på generelle biltemaprodukter? gode/dårlige erfaringer med annet utstyr de selger.

er ganske fornøyd med: endel av verktøyet dems bla skrallenøkla(fått bra med juling) , luftdreven minisliper, trillbart arbeidsbord, rustfrie bolter, tynner, bremserens

er ikke såå mye jeg kommer på som har skuffa meg. de fleste vet vel som regel hva som er noe og kjøpe der og hva man bør handle andre steder.

kjøpte polsko til batteriet der. de knakk når jeg sku stramme boltene til klemma. så ut som stratos inni :D

Heenster
01/10/10, 02:06
er det mulig og dra denne litt over på generelle biltemaprodukter? gode/dårlige erfaringer med annet utstyr de selger.

er ganske fornøyd med: endel av verktøyet dems bla skrallenøkla(fått bra med juling) , luftdreven minisliper, trillbart arbeidsbord, rustfrie bolter, tynner, bremserens

er ikke såå mye jeg kommer på som har skuffa meg. de fleste vet vel som regel hva som er noe og kjøpe der og hva man bør handle andre steder.

kjøpte polsko til batteriet der. de knakk når jeg sku stramme boltene til klemma. så ut som stratos inni :D

H1 pærer kjøper jeg en annen plass en Biltema. Har prøvd alle de har, men fryktlig dårlige. Jeg bruker kun Osram Cool Blue på nærlys og Osram Night Breaker på fjernlys. Er strålende førnøyd med de på holdbarhet og ikke minst det knallgode lyset de gir.

locked
01/10/10, 05:31
Har nettopp kjøpt min 3. 5litersdunk med denne såpa no :)

Daniel V
11/10/10, 14:04
er det mulig og dra denne litt over på generelle biltemaprodukter? gode/dårlige erfaringer med annet utstyr de selger.

er ganske fornøyd med: endel av verktøyet dems bla skrallenøkla(fått bra med juling) , luftdreven minisliper, trillbart arbeidsbord, rustfrie bolter, tynner, bremserens

er ikke såå mye jeg kommer på som har skuffa meg. de fleste vet vel som regel hva som er noe og kjøpe der og hva man bør handle andre steder.

kjøpte polsko til batteriet der. de knakk når jeg sku stramme boltene til klemma. så ut som stratos inni :D

Hvis du ser på "Forhandlererfaringer" finner du en egen tråd om Biltema, hvor du kan skrive om kundeservice, produkter osv..

Er lettere hvis man holder denne tråden til det angitte produktet :) Altså Biltema Håndsåpe :)

Kjøpte selv en 1. liters boks (vil ikke kalle det en kanne:p) med denne sandkornede såpen forrige uke. Har ikke annet å si enn at den funker knall! Fjerner så godt som alt fra hendene, uten at den ødelegger huden. Som nevnt over er sandkornene mye finere enn de fra Würth, så er mer skånsom mot hendene. :) Brukte den fra Würth før, men synes denne fungerer like bra! Det beste er jo at man sparer 300,- på å kjøpe denne, kontra den fra Würth, som koster 350,- :)

Så når det kommer til sandkornet håndsåpe: Biltema is the shitt ;)