PDA

Vis full versjon : motorelektronikk lampa lyser i dashen.volvo 850



johnjo
10/11/12, 10:55
lampa begynte å lyse i går.har prøvd å slette denne,men den kommer bare tilbake etter jeg har kjørt litt. har lest av feilkoder på blokka.jeg får opp en kode som er 2-3-2.noen som vet hva dette kan være?det synes at den får for mye bensin.dette gjelder en volvo 850t5r 95modell.

takker for svar

mvh john

850GLTsilver
10/11/12, 11:02
Long term fuel trim idling.

Kan være så enkelt som at du har ei bensinpumpe som ikke klarer å gi nok trykk.
Kan også være feil på BTR.
OG det kan være at det sniker seg inn falskluft mellom LMM og turbo (long shot)

Ta en titt under Howto, tips & Triks her på forumet.

johnjo
10/11/12, 11:47
Long term fuel trim idling.

Kan være så enkelt som at du har ei bensinpumpe som ikke klarer å gi nok trykk.
Kan også være feil på BTR.
OG det kan være at det sniker seg inn falskluft mellom LMM og turbo (long shot)

Ta en titt under Howto, tips & Triks her på forumet.

ok.synes det er rart at det kan være bensinpumpa.bilen går da ganske rent og fint.kjenner ikke at bilen lugger eller noe sånn,bare at smeller litt i potta når jeg gir på litt gass og slepper opp.men han som hadde bilen før,han har tatt bort veivhusventilasjonslangene og føleren som sitter på lmm slangen,der har han bare teipet at hølet som er der.det kan hende at den får falskt luft som du mener kanskje.

850GLTsilver
10/11/12, 11:52
Tatt bort veivhusventilasjonen ja.
Ikke noe sjakktrekk det.
Ville startet med å så satt på plass ALT som har med den å gjøre i alle fall.
i tillegg, føler etter LMM? Tatt bort?
Må nesten sjekke hva slags føler det skulle vært, men jeg er i utgangspunktet relativt skeptisk til slike "fixer" som gåt ut på å kødde med systemer som innbefatter vakuum og trykk i disse motorene. Er mye som bør være slik ingeniørene har konstruert bøssa for at alle deler av den skal fungere.
Kan gå pent og virke til å være helt OK, uten at det faktisk stemmer.

johnjo
10/11/12, 12:05
kan prøve å montere alt som har med veivhusventilasjon gjøre.da jeg mener føler som sitter på lmm slangen,det går vell to slanger av veivhusventilsajon til "føleren" kan du si,kanskje det ikke er en føler ,men det går ihvertfall to slanger innpå der med en kontakt.sitter på lmm slangen nærmest turboen.

hvor kan jeg få kjøpt komplett veivhusventilasjon billig henn a?

850GLTsilver
10/11/12, 12:08
kan prøve å montere alt som har med veivhusventilasjon gjøre.da jeg mener føler som sitter på lmm slangen,det går vell to slanger av veivhusventilsajon til "føleren" kan du si,kanskje det ikke er en føler ,men det går ihvertfall to slanger innpå der med en kontakt.sitter på lmm slangen nærmest turboen.

hvor kan jeg få kjøpt komplett veivhusventilasjon billig henn a?

Er vel det vakuumtårnet/flammefella som satt der das.
FCPGroton selger komplette sett billig.
Flammefelle er greit å kjøpe hos Volvo
Du kan sjekke slike som VPARTS og Skruvat.no også. Mulig de har.
Det er også flere steder man får fatt i dette.

johnjo
10/11/12, 12:35
er det dyrt å kjøpe dette på volvo?flammefella har jeg.jeg trenger egentlig bare slangene

850GLTsilver
12/11/12, 22:01
Ikke mange kronene nei.
Og er det bare slangene, så kan man komme borti at Volvo selv er konkurransedyktige på pris.