PDA

Vis full versjon : Problemer med at xenon kite i grøftelysen slukker når jeg slår på hovedlys.



trulsen01
09/11/12, 17:34
Jeg har problemer med at Høyre grøftelys slukker når jeg slår på kjørelysene.

jeg har prøvd å bytte ut ballasten, åså har jeg prøvd å montere relê kit for at det skulle få mere strøm, men dette hjelpte ikke stor :(

noen som har erfaring med dette eller idea å dele?

todleif
09/11/12, 18:00
Er jo ikkje lovligt å ha nærlys og tåkelys på samtidigt. So det kan jo hende at bilen skrur det av. Korleis var det med halogen?

Revell
09/11/12, 18:07
Ser ikke problemet? Er jo ikke lov og kjøre med det lysoppsettet sammen;) Men på min 97 V70 så skjer ikke det;)

mrstfu
09/11/12, 23:46
har du et lite justeringshjul på lysbryteren din? vri litt på den, er tre forskjellige posisjoner, se hva som skjer.

850GLTsilver
10/11/12, 10:10
Jeg har problemer med at Høyre grøftelys slukker når jeg slår på kjørelysene.

jeg har prøvd å bytte ut ballasten, åså har jeg prøvd å montere relê kit for at det skulle få mere strøm, men dette hjelpte ikke stor :(

noen som har erfaring med dette eller idea å dele?

Det er jo ikke noe problem?
Fungerer jo akkurat som det skal da jo.

mrstfu
10/11/12, 12:56
virker som at det kun dreier seg om høyre grøftelya. med andre ord...

noe riktig funker ikke som det skal, eller noe fungerende er ikke helt riktig.

TheStig
10/11/12, 15:26
Ta å sjekk jordingspunktet på høyre ballast du..

trulsen01
12/11/12, 17:13
på halogen var begge lysene tent. men no tenner med kvært bære den ene. åså må jeg slå av og på så plutselig tenner den andre.

mrstfu
12/11/12, 17:13
er ikke uhørt at disse får litt dårlig kontakt etterhvert, nei. prøv å legg en midlertidig mellom chassi og jord på xenonkitet, se om det hjelper.

trulsen01
12/11/12, 17:14
Ta å sjekk jordingspunktet på høyre ballast du..

ja okei skal prøve å sjekke det, men jeg brukte jordpunktet i orginal kontakten. det er kansje for dårlig jording?

trulsen01
12/11/12, 17:15
Er jo ikkje lovligt å ha nærlys og tåkelys på samtidigt. So det kan jo hende at bilen skrur det av. Korleis var det med halogen?

på halogen var begge lysene tent. men no tenner med kvært bære den ene. åså må jeg slå av og på så plutselig tenner den andre.

trulsen01
12/11/12, 17:17
er ikke uhørt at disse får litt dårlig kontakt etterhvert, nei. prøv å legg en midlertidig mellom chassi og jord på xenonkitet, se om det hjelper.

ja får prøve det.

TheStig
12/11/12, 17:29
Når jeg hadde 55W xenontusinger på bilen så sleit jeg endel med at lysene ikke tente hver gang. Og da var det så enkelt at jeg ikke hadde slipt godt nok ned til stålet på festepunktet til jordinga på ballasten. Så når jeg fikk god kontakt der, og fikk dradd til skikkelig med en grov nok skrue så hadde jeg aldri mer problemer med det. De ballastene krever enormt med strøm i det øyeblikket de tenner, så derfor er god nok jording et must.

trulsen01
12/11/12, 17:43
Når jeg hadde 55W xenontusinger på bilen så sleit jeg endel med at lysene ikke tente hver gang. Og da var det så enkelt at jeg ikke hadde slipt godt nok ned til stålet på festepunktet til jordinga på ballasten. Så når jeg fikk god kontakt der, og fikk dradd til skikkelig med en grov nok skrue så hadde jeg aldri mer problemer med det. De ballastene krever enormt med strøm i det øyeblikket de tenner, så derfor er god nok jording et must.

Ja okei takk for hjelpen :D