PDA

Vis full versjon : Åssen motere fjernstyrt sentrallås på volvo 240



bosolhaug
09/11/12, 11:28
Har i dag sentrallås på bilen min.
Men kunne gjerne tenkt meg fjernstyrt sentrallås. Men jeg vil ikka ha alarm å slik.

Noen som vet hvor man får bygd om det?

2førr10
15/04/14, 21:50
Fannt tråden din ved å google sentrallås volvo 240 :p Mulig du har skaffet deg trådløs allerede, hvist ikke...

kunne tenkt meg det samme, har sett en på Youtube som har gjort det, skal ikke være vanskelig....

Finnest "universale" sett, en liten hjerne som trenger 12V, signal til åpning og signal til låsing (tilkobling av hvert relè), en ledning til antenne og 2 trådløse fjernkontroller med åpne og låse knapp.. :)

Prøver se om det finnest noe sånnt i Norge, :)

sikkan
16/04/14, 10:15
kjøpte et sett på ebay til 80kr med fri frakt for litt tilbake. Satte det i 744'en til Hamstersnacks_86. Funka bra det gitt, lang rekkevidde var det på den også :) Ikke noe hokus pokus, men det nytter jo ikke å ha angst for ledninger.

2førr10
16/04/14, 14:22
Angst for ledninger har jeg slettes ikke! Er det noe jeg liker når det å jobbe med bil, så er det det elektriske :)
Så er jeg tross allt elektriker (nesten/snart) :) :p

Men har du link til den du brukte? Om du husker det? Nermeste jeg har funnet er en dansk forhandler :p

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

gleid
16/04/14, 16:22
Kjøpte på Ebay sjøl. Raskt og billig :)

En sånn her (trykk på bildet for å komme til siden):


http://forum.vccn.no/img-dump/2014/04/1107.jpg (http://www.ebay.com/itm/Vehicle-Car-Remote-Control-Central-Door-Lock-Locking-Keyless-Entry-System-NEW-/310712637356?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item4857ea97ac)

2førr10
16/04/14, 17:51
Takk takk! :) Fer sjå kem av dei eg kjem til å kjøpe til slutt :)

Har ikkje montert sentrallåssettet i 240-en min enda, må nesten ha det først :) :p

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

gleid
16/04/14, 18:17
Har sentrallås til 940 til salgs. Passer det? Kanskje noen andre her som vet?

volvo245gl
16/04/14, 18:59
Bare pass på at man bruker 433.92Mhz. Og ikke 315/316Mhz. Post og teletilsynet liker ikke det.....

2førr10
16/04/14, 21:41
Veit ikkje om det passar, men eg har fått tak i fra 240 :)

Han karen her har mange flotte videoar :) Blant anna denne:

https://www.youtube.com/watch?v=FTSg0hiRQJU

Hehe, dei bruker å være fabrikkprogrammert så eg tenker det skal gå fint :)

Men ein må ha 1 stk til motor til førerdør, stemmer ikkje det? Fordi der er ikkje motor på førerdøra orginalt. Du vrir nøkkelen på førerdøra og alle 4 dørene låser seg. Du låser førerdøra fysisk ved å vri nøkkelen.

Derimot: skal en ha fjernstyring så må ein jo ha en "ekstra" motor til å montere ved førerdøra, ellers vil ikkje førerdøra bli låst opp, eller tek eg feil?

gleid
16/04/14, 21:48
Har ikke montert på min ennå... men det der har jeg ikke tenkt på!

2førr10
16/04/14, 21:56
Det stemmer jo som han seier i den videoen, der er berre en slags magnetkontakt, der finnst igen solenoide på førerdøra til 240. Eg trudde sjøl når eg fekk pakka med sentrallås at det mangla eine motoren, men det viste jo seg at det stemmte :) Hadde ikkje skada at eg fekk 5 motora da :p (ink. bagasjelokket) Men eg/en må finne en donor solenoide/motor :)
Sitt å ser på videoen igjen no, har sett den for lenge sida og såg den i går. Heilt fantastisk video, han dekker ALLT! :)

larset
17/04/14, 10:14
Satt inn fjernstyrt sentrallås fra ebay på en 240 jeg hadde en gang i tiden. Er jo standar str på festene i dørene så det passer rett på. Så det er en enkel jobb å montere. Hadde latterlig lang rekkevidde på kontrollen og siden den var beregnet på USA markedet så slo jo alarmen seg på igjen etter 20 sek hvis du ikke hadde døra åpen eller startet motoren, låste dørene gjorde den uansett slik at du ikke skulle bli frastjålet bilen gta style når man sto på rødt lys eller likn.

sekse
18/04/14, 09:10
Har sentrallås til 940 til salgs. Passer det? Kanskje noen andre her som vet?

Vet ikke men det kunne jeg tenkt meg!

Må jo ha volvo original sender, de fra ebay ser jo ikke ut.

2førr10
18/04/14, 16:51
940 sentrallås på 240 det er snakk om ja? Eg veit ikkje sjøl men det er vel berre å prøve?

Ja finare med orginal, men dei fjernkontrollene han har i den videoen ser ikkje so gale ut da :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

sikkan
19/04/14, 00:22
Den som gleid linket til er akkurat samme som jeg brukte nå sist, men finnes masse å velge på der ute.
Det kuleste er jo 2-way systemer der du kan se på fjernkontrollen om du fikk låst bilen eller der fjernkontrollen sier fra hvis alarmen går. Har dette selv på 2 biler. Fantastiske systemer med fjernstart og mulighet for fjernstyring av bensinvarmer og ac. Rekkevidde på et par kilometer. Sover godt med sånn alarm.

Ja, du må ha ekstra motor i førerdøra.



Må jo ha volvo original sender, de fra ebay ser jo ikke ut.

Sant forsåvidt, men volvo original har dessverre helt tragisk rekkevidde sammenligna med ettermarkedsgreier..

2førr10
19/04/14, 01:01
En slags varsling på man har låst bilen hadde vore betryggande ja :)
Hadde vore kult om alle blinkøysa blinka 2 blink etter at ein låste bilen, på en 240 :) sikkert ikkje umulig å koble :p

Eg trur eg kjem til å kjøre på med en heilt grei, ikkje for jalla, og ikkje med stygge fjernkontrollar type fjernstyrt sentrallås, nokke sånnt som i vodeoen.

Ja eg må få tak i ein til motor til førardøra. Ein ser dessuten at alle dørpluggane går ned i lås posisjon slik som i videoen så det er jo ein tydeleg vis på at bilen er låst :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

sikkan
20/04/14, 09:40
Den i linken til gleid blinker med blinklysene ved låsing og opplåsing. Den er også forberedt for lukking av el-vinduer og har utgang for popper til bagasjerommet på sedaner. Har nettopp montert denne selv, så er spennende å se om den er like mye tess om et par år. Var jo i det minste billig om ikke annet..

2førr10
20/04/14, 20:33
Åja, ja det stod det i beskrivelsen på ebay annonsa :) Må jo koblast opp på eit vis da, opp i mot blinklysa, popper til bagasjelokk osv. Men det går ann å finne ut av når en har allt samla forran seg.

Lagt det ut i tråden din da? Så kan eg lese der? Skal ikkje skjønne kaffor det ikkje sku vare lenge over fleire år, men om det går i stykker på et vis så er det ikkje mange kronene tapt nei :p

gleid
21/04/14, 06:59
Vet ikke men det kunne jeg tenkt meg!

Må jo ha volvo original sender, de fra ebay ser jo ikke ut.

Den sentrallåsen på 940ien jeg hugger nå har ikke fjernkontroll, og vet ikke om det noen gang var det heller...

2førr10
21/04/14, 19:07
Hmm, ikkje godt å vite..

Korleis er sentrallåssettet i 940? Er solenoidane/motorane lik?

gleid
22/04/14, 21:20
Hmm, ikkje godt å vite..

Korleis er sentrallåssettet i 940? Er solenoidane/motorane lik?

Skal åpne opp å se!

larsverm
02/05/14, 19:45
Hm, jeg lurte også litt på dette en gang, men har ikke brydd meg så mye i det senere da jeg ikke lenger har 240 i daglig bruk.