PDA

Vis full versjon : Instrument panel helt svart



Sortehaug60
09/11/12, 08:24
Hei

Bil: Volvo S60 2002 2,4

En morgen kom "SRS Airbag service straks" i displayet, når jeg stoppet bilen sto instrument panelet å lyste, selv om nøkkelen va ute.
Så jeg lot den bare stå.

Da jeg skulle kjøre hjem fra jobb, var alt svart. (lys, speedometer, kjøre computer ALT!) Kun motorfeil lyset som lyste, i det jeg starter bilen og belte varselet.
Alt annet ting på bilen funket, men ingenting i instrument panelet funket.
Lyset på venstre panel (lys, grøftelys, tåkelys, høydejustering av lys osv) fungerte, også dimmingen.

Sjekket sikring 24 og 25. Disse var intakt.
I det jeg hold på med dette, begynte blinlys releet å gå. Som om jeg blinket med blinklyset.
Fortsatte helt til jeg slo på og av blinklyset, da forsvant dette.

Noen som har vært bort i dette før?
Høres ut som ei sikring, er det en annen sikring som har instrument panelet enn 24 eller 25?
Men finner ikke ut av det.

Har lest på nett at det kan være batteriet? Høres merkelig ut men.

Noen som kan hjelpe?

Takker :)

todleif
09/11/12, 11:31
Sjekk og lad opp batteriet.
Er ikkje akkurat uvanligt med DIM feil på disse bilene

MadAss
09/11/12, 17:55
Er nok instrumentet ditt (DIM) som har tatt kvelden ja. Helt vanlig på disse bilene dessverre

Sortehaug60
10/11/12, 00:46
Er nok instrumentet ditt (DIM) som har tatt kvelden ja. Helt vanlig på disse bilene dessverre

Betyr det at jeg må kjøpe nytt panel hos Volvo som jeg har hørt koster en formue?

Larsemann82
10/11/12, 08:58
Betyr det at jeg må kjøpe nytt panel hos Volvo som jeg har hørt koster en formue?

Tunheim Auto reparerer. Betalte ca 2800,- inkl skifte av alle pærer (blå LED)

Sortehaug60
11/11/12, 01:24
Tunheim Auto reparerer. Betalte ca 2800,- inkl skifte av alle pærer (blå LED)

Det va no billig. Synd det er veldig nord i for hold til hvor jeg bor.
Vet du om noen i M&R fylke som utfører samme som de til omtrent samme pris?

lilleulv
11/11/12, 02:11
du putter bare ditt i posten, har han tid så får du det fort tilbake, seriøs kar, kjøpte nytt til ene min i sverige, kom på 5900sek, med noe program, hadde sendt til tunheim, men vi var på ferie i sverge, så det passet liksom ikke:)

Larsemann82
11/11/12, 10:34
Det va no billig. Synd det er veldig nord i for hold til hvor jeg bor.
Vet du om noen i M&R fylke som utfører samme som de til omtrent samme pris?

Du sender det i posten. De fikser det samme dag de mottar panelet eller dagen etter.

JohnE
11/11/12, 22:36
Hadde akkurat samme symptomer som du har nu. Sendte mitt intrumentpanel til Tunheim på en mandag med ekpress over natt(med det menes det ekpress over 2 netter her fra Finnmark :)). Han fikk den på onsdag, fikset og returnerte den samme dag. Tilbake på fredag. Kjempeservice av Tunheim.

Sortehaug60
13/11/12, 09:03
Hei

Skal sjekke kablingen bak, visst ikke det hjelper så får jeg sende det til Tunheim.


JohnE; Fungerte langlys,motorfeil og sele advarsel i panelet? Selv om resten var defekt?

JohnE
13/11/12, 09:06
Jepp, akkurat slik var mitt som du beskriver.

Sortehaug60
13/11/12, 11:17
Jepp, akkurat slik var mitt som du beskriver.

Når du fikk tilbake panelet fra Thunheim, var det bare å koble på?
Måtte du på verksted for å fjerne "SRS Airbag service" meldingen?

JohnE
13/11/12, 13:48
Når du fikk tilbake panelet fra Thunheim, var det bare å koble på?
Måtte du på verksted for å fjerne "SRS Airbag service" meldingen?

Koblet på og alt fungerte, feilmeldingene måtte jeg bruke Vida til. Er langt til nærmeste autoriserte Volvo verksted, ca 57 mil til Tromsø, så har kjøpt Vida+Dice. Bare husk å koble batteriet ifra når du tar av. Den tapper strøm uten DIM på, sa Tunheim.

Sortehaug60
03/12/12, 15:20
Tunheim Auto fikset problemet.

2800, -totalt.
Flotte greier.