PDA

Vis full versjon : 1997 v70 2,0LT B5204T2 Chip



torwith
05/05/10, 06:33
Jeg har en 2,0LT som har ruslet 210000km. Da er spm mitt: er det "skummelt" og chippe en så gammel motor med tanke på havari? Min har "renovert" topp fra ifjor. Turbo er av ymse/uviss gammel årgang. Va er det som sliter mest etter en chipping? Clutch virker som den er bra også, kan denne få det vel tøft etter en chipping?.

NB! Dette er en familiebil og ikke ungdomsbil. Ofte mye last derfor vurderer jeg chip for litt mer sprut over skuta.

Har fåttpris på 4000,- fra chipsenter. Grei pris folkens?

Masse spørsmål..

Morgis
05/05/10, 07:29
Akkurat innkjørt jo ;)
2literene kan fort bli litt stressede motorer ved chipping da dem mangler en del bunndrag fra før.
Så om det er en familiebil til langtur og kanskje med henger, så blir den fort litt uberegnelig på gassen ved chipping. Mye effekt ved 3000omdr +, og svært lite under.

Jeg hadde sendt en forespørsel til mte.se ang chipping.
Da slipper du løschip som må innloddes i styremodulen din.
MTE flasher bare hele ECUen uten å åpne den, og legger inn parametere optimale for akkurat ditt oppsett. ikke noe universalt som de fleste chipleverandører leverer.

torwith
05/05/10, 10:34
Akkurat innkjørt jo ;)
2literene kan fort bli litt stressede motorer ved chipping da dem mangler en del bunndrag fra før.
Så om det er en familiebil til langtur og kanskje med henger, så blir den fort litt uberegnelig på gassen ved chipping. Mye effekt ved 3000omdr +, og svært lite under.

Jeg hadde sendt en forespørsel til mte.se ang chipping.
Da slipper du løschip som må innloddes i styremodulen din.
MTE flasher bare hele ECUen uten å åpne den, og legger inn parametere optimale for akkurat ditt oppsett. ikke noe universalt som de fleste chipleverandører leverer.

Hvor sitter denne ecu`en i bilen. ut fra det jeg har forstått har jeg en lavtrykksturbo. Hvor mye er "normalt" å øke trykket ved "trygg trimming"?

Morgis
05/05/10, 11:29
inni sort plastboks ved kjøleveskebeholderen i motorrommet. :)
under 1bar er som regel helt greit å trimme.