PDA

Vis full versjon : bytte fra m47 til m90



H.Flote
04/11/12, 16:02
Skal bytte motor og girkasse i volvoen nå, og lurer på en sak eller 2.
Må begge delene av mellomakselen byttes? Eller kun den fremste delen av akslingen? Og girkassetraversen, må den endres på?
Har stått m47 kasse i før, men skal bytte fra b230ft med m47 til b230fk og m90.
Håper noen skjønner hva jeg mener..:) bilen er en 84mod 760

larset
04/11/12, 16:27
Heisann,
når jeg byttet fra 230F m 47 til FK med m90 byttet jeg hele mellomakslingen men det holder å bytte den fremste delen. Hørt at noen har slitt litt med balansen i akslingen etter bytte, så hvis du får tak i en komplett er det like greit å bytte hele.
Ang girtraversen så er denne anderkedes på m90 enn m47 og må derfor byttes (eller bygges om).

H.Flote
04/11/12, 16:36
Heisann,
når jeg byttet fra 230F m 47 til FK med m90 byttet jeg hele mellomakslingen men det holder å bytte den fremste delen. Hørt at noen har slitt litt med balansen i akslingen etter bytte, så hvis du får tak i en komplett er det like greit å bytte hele.
Ang girtraversen så er denne anderkedes på m90 enn m47 og må derfor byttes (eller bygges om).

Hei, takker for svar:) da er mellomakslingen grei. Fikk med girtravers på m90kassa, må denne bygges om eller passer den?:)

larset
04/11/12, 17:31
Den som sitter på m90 skal passe rett på (gjorde det på 940 iallefall). Men den bruker bare 2 av de samme bolthullene som m47 traversen gjør ettersom den må flyttes rundt 10 cm bakover (mener det var bakover). Dvs at der de bakerste boltene på m47 traversen er, blir nå de fremste til m90 traversen. Det skal være ekstra med hull klart slik at den passer bolt on med alle 4 boltene.

oar83
04/11/12, 23:59
Passa rett på. Bytt heile akslingen, der e hol klart til dette - var iallefall det på min 740. Du må ned med heile akslingen uansett når du skal bytte.
Kontaktstykket til girkassa er ulik, desse må du klippe og lodde om.