PDA

Vis full versjon : Nøkkelspesifiserte innstillinger?



Christian
03/11/12, 23:37
Har en 02 V70 med elektrisk justerbart førersete. Har lagt merke til at når jeg låser opp og åpner døra begynner noen ganger setet og bevege på seg. Og det er ikke den typiske "kjør sete bakover for å lettere komme inn i bilen" greia, mange ganger går setet framover og opp. Vi er to som bruker bilen, og vi har ganske forskjellige sittestillinger, kan det være det at bilen kjenner igjen hvilken nøkkel som blir brukt? Trodde ikke dette var vanlig for en så "gammel" V70.

Det er forøvrig helt tilfeldig hvem av oss som bruker hvilken nøkkel, begge to henger somregel i gangen.

Sollien
04/11/12, 07:49
Har dette på min 02 S60 også, Er fjernkontrollen den husker;) bare å stille inn din posisjon på 1ern når du bruker din kontroll og fruens på 2ern så husker den det :) meget greit hvis fruen har kortere bein enn deg :P

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

cortinaterje
04/11/12, 10:22
Bilen husker den innstillingen som var på sete og speiler sist den ble brukt med den nøkkelen du låser opp med. Alle endringer som gjøres innen noen minutter etter du låser opp, vil bli lagret i bilen opp mot den nøkkelen du brukte for å låse opp.


......så om du merker nøklene med navn og dere alltid bruker riktig nøkkel. Da vil du alltid møte en bil som er klar for deg. ( ;) iallefall når det gjelder sete og utv. speil.)

FroBe
04/11/12, 10:37
Jeg har hengt selvlysende tritium-markør på hver nøkkel, en grønn og en rosa.
Dermed er de lete å finne i mørket, men siden samme seteinnstillinger passer begge to bryr vi oss ikke så mye med hvilken nøkkel vi tar.

mister j
09/11/12, 08:55
Jeg vil også ha el-sete :(