PDA

Vis full versjon : Vurderer kjøp av S70



Stig
04/05/10, 21:11
Denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21696417


Er det noe å være redd for mtp automat og km stand?

Nilsebu
04/05/10, 22:01
Så veldig fin ut. Men ettersom bilen har noen km på baken og "liten" motor så kan det hende automatgiren har fått litt pågang. Få noen til å kikke over bilen generelt og prøvekjør bilen og se om det girer fint, eller om du legger merke til noe som ikke skal være der ;)

Slettmyr
04/05/10, 22:21
2 litern er ikke akkurat noen sprek sak :p

The Sven
04/05/10, 22:38
Er igrunn en masse en bør se etter på disse bilene har jeg funnet ut:p

Det er flere lager på reimhjulene til ytre reim som pleier å ryke, lage ulyder og bære seg. Enkelte er ikke utskiftbare og da må du kanskje bytte AC kompressor eller servopumpe. Sjekk at strammehjul og reim er byttet. Er dette byttet kommer lyden fra dyrere ting. Lekkasje på simmering mot girkasse. Oljeforbruk er også et kjent fenomen. Sjekk om veivhusvent ånder mye. Sjekk også at servooljebeholderen er full og hvis ikke lokaliser lekkasje.

Lillevik
05/05/10, 02:08
Ser fin ut men som nevnt tidligere...sjekk automatkassa, den kan bære preg av dårlig vedlikehold, og da kan den gire både merkelig og hardt.

Hvis du har alt i orden dvs. tenningsdeler, automatolje, motorolje, reimer osv, er det en veldig økonomisk bil, ihvertfal på langkjøring...selv med automat.

Standard sjekkliste for disse bilene er jo:

- Forstilling (inkl. motorfester)

- Styrestag

- Bremseskiver forran og bak

- Oljelekkasje mellom motor og girkasse

Morgis
05/05/10, 07:36
litt vil det alltid være på en gammel bil :)
Sjekk

hjullagre,
foringer til lenkearmer,
foringer til motor
håndbrekk,
aircondition,
veivhusventilasjon,
registerreim
cruisecontrol.

Sjekk fargen på kjøleveske, olje og automatolje om det er det.

ola normann
05/05/10, 10:37
Beklager å låne tråden litt, men siden kjøleveske kom opp så klemmer jeg til...

Naboen min kom i forrige uke og lurte på om hun måtte etterfylle med original kjøleveske, for hun hadde vert i Sverige og byttet vannpumpe og reg reim og det hadde minket i beholderen.
Jeg sa til henne at jeg mener å hadde lest at man ikke skal blande rød og blå kjøleveske men original er sikkert ikke nødvendig. Hun synes ikke hun kunne se noen farge på kjølevesken hennes.
Så vi gikk ned for å titte og det som var i beholderen var blankt, men jeg tror ikke det var vann, det kjentes ikke slik ut.

Så til spørsmålet finnes det blank kjølevæske?

TeamBørnOut
05/05/10, 11:17
ja. men det brukes mest på dragracing. noe hu neppe har helt på :P

ola normann
05/05/10, 11:44
Ikke vet jeg hva det er..

Det er forøvrig en 850 og det ble benyttet et volvo verksted i Arvika, jeg ba henne ringe volvo å høre.

Stig
05/05/10, 20:45
Da ser jeg meg om etter en annen bil, var litt for mye skavanker i karosseri. Ellers virket det greit, selger var grei :). Kassa var flusha på 210000km.

MrX
05/05/10, 20:53
Jeg vil anbefale en bil med 2.0LT det er en motor som ikke blir så tungpustet som 126hk versjonen. 2.0LT er en motor som passer disse bilene veldig bra.

JørnM_940
05/05/10, 21:11
Jeg vil anbefale en bil med 2.0LT det er en motor som ikke blir så tungpustet som 126hk versjonen. 2.0LT er en motor som passer disse bilene veldig bra.
Hvordan er forbruket på denne? Ikke værre kanskje da den puster lettere som du sier:)

MrX
05/05/10, 21:18
Min med automat ligger på 0.7-1.0 kommer litt ann på høyrefoten og hvor mye last det er i den.

_s90r_
05/05/10, 23:06
god bil.

Langedal
21/05/10, 11:44
Jeg vil anbefale en bil med 2.0LT det er en motor som ikke blir så tungpustet som 126hk versjonen. 2.0LT er en motor som passer disse bilene veldig bra.

Det er vel litt øyet som ser. 2.0LT er en snusfornuftig motor, som kler den sindige billist. Skal man ha litt kraft må man opp på 2,4/2,5t variantene som har merkbart bedre moment.

Skal man more seg med 2.0LT er chip et must.

MrX
21/05/10, 13:54
Det er vel litt øyet som ser. 2.0LT er en snusfornuftig motor, som kler den sindige billist. Skal man ha litt kraft må man opp på 2,4/2,5t variantene som har merkbart bedre moment.

Skal man more seg med 2.0LT er chip et must.

Svada, 2.0LT er mer en kraftig nok til litt moro. Jeg prøvde en 2.4 før jeg kjøpte den LT'en jeg har nå, og hovedgrunnen til at jeg valgte denne var pga at 2.4 kjennes slapp ut. 2.0LT kjennes slettes ikke slapp ut i disse bilene, var faktisk overrasket over draget i denne når jeg prøvde den. 2.5t er slettes ikke en dum motor, men tror fortsatt at jeg ville valgt 2.0LT en gang til om jeg skulle kjøpe en slik bil igjen.

Langedal
22/05/10, 22:12
Svada, 2.0LT er mer en kraftig nok til litt moro. Jeg prøvde en 2.4 før jeg kjøpte den LT'en jeg har nå, og hovedgrunnen til at jeg valgte denne var pga at 2.4 kjennes slapp ut. 2.0LT kjennes slettes ikke slapp ut i disse bilene, var faktisk overrasket over draget i denne når jeg prøvde den. 2.5t er slettes ikke en dum motor, men tror fortsatt at jeg ville valgt 2.0LT en gang til om jeg skulle kjøpe en slik bil igjen.

Som sagt er det øyet som ser. Jeg synes ikke den motoren er morro. Særlig ikke med fullastet bil på tur. Den er grei nok til sitt bruk, og ikke mer enn det. Jeg prøvde noen med litt mindre motorer før jeg kjøpte min t.d 144hk sugeren og det var helt håpløst. Man trenger litt krutt under panseret i en stor tung stasjonsvogn.

Edit: Men så stiller kanskje jeg litt større krav til motorisering enn den gjennomsnittlige billist.

The Sven
22/05/10, 23:35
Jeg syns ikke 2,0T er noen rå motor selv men for en alminnelig bilist er den faktisk ganske sprek (etter det jeg har hørt)

Lillevik
23/05/10, 00:19
2.0 10V (126hk) holder for normalt bruk og normal forsikring. Hvis man vil ha en rakett og store reginger fra Statoil, så kjøpt 2.5T eller R :-)

Men 2.0T er en fin motor som passer bilen :-)

MrX
23/05/10, 06:19
2.0LT kjennes faktisk meget potent ut om du gir den litt turtall. Og tror ikke det er siden jeg ikke er vant med biler med liten motor, da den 2.0Lt'en jeg har nå er den bilen jeg har hatt i de siste 3-4 årene med minst motor.

Marhau
24/05/10, 02:50
kan ikke si at 2.5T bruker så fantastisk mye mer enn en 2.0LT jeg og kompisen min ligger på det samme!! den bruker nok mer under litt aktiv kjøring men ellers er det så si likt!!