PDA

Vis full versjon : ABS lampe som aldri slukker.



Volvo-Lars
03/11/12, 16:28
Startet med at jeg ikke fikk kontakt med hjernen via diagnosesystemet.
Fikk loddet abshjernen av fagfolk, denne funker nå da jeg fikk opp feilkode på ABS-føler v.bak.
Denne ble byttet og feilen ble slettet.

Får fortsatt opp feilkode "443 - pumpemotor, elektrisk eller mekanisk feil" og derfor lyser lampa fortsatt.

Er hjernen fortsatt ikke helt iorden eller må jeg bytte hele jævla ABSpumpa?
Noen som har vært borti detta før?

Bilen er en 850 96".

850GLTsilver
04/11/12, 17:56
Redd du må bytte pumpa ja.

Eventuelt at han som lodda hjernen har tabba litt.

locked
06/11/12, 21:14
Har du sjekka pumpemotoren?

Volvo-Lars
07/11/12, 06:53
Har du sjekka pumpemotoren?

Hva legger du i det?

Har ikke åpnet den på noen måte.

locked
07/11/12, 10:57
Målt om det er brudd eller kortslutning i motoren.evt og sett strøm på den å sjekka om den virka. (enten med å sende strøm inn på kontakten eller aktiv diagnose (med vida)

huska ikkje om kontakten er vanntett kan også vere irr i kontakten.

Rogne88
11/12/13, 17:29
Prøv å ta av kontakten i framkant av abs-sentralen. Bruk kontaktspray. Prøv å lirke lit mens du set han på. Prøv dette noen ganger. Hvis dette ikkje fungerer, kan du prøve og sette ein. Kile mellom kontakten og pumpa, slik at kontakten blir pressa framover. Hadde sjølv dette problemet, men Til slutt blei det dette som virka for meg. Har funka i over ett år.(ingen garanti sjølvsagt;) )

Naske
12/12/13, 18:19
Prøv å ta av kontakten i framkant av abs-sentralen. Bruk kontaktspray. Prøv å lirke lit mens du set han på. Prøv dette noen ganger. Hvis dette ikkje fungerer, kan du prøve og sette ein. Kile mellom kontakten og pumpa, slik at kontakten blir pressa framover. Hadde sjølv dette problemet, men Til slutt blei det dette som virka for meg. Har funka i over ett år.(ingen garanti sjølvsagt;) )

Eller du kan gjøre jobben skikkelig og lodde kretskortet så feilen blir utbedret på "riktig" måte.

Angående trådstarters problem så har jeg aldri hørt eller lest om at noen bytter pumpe før man er 100% sikker på at styreenheten er i orden på de utsatte 96´ og 97-modellene. Etter min mening burde Volvo feilsøke og bytte ut disse styreenhetene gratis, de vil alltid riste i stykker. Bare et spørsmål om tid og vibrasjon.

Edit- Så ikke at hjernen var loddet, men hadde fortsatt prøvd en annen styreenhet.