PDA

Vis full versjon : Kjemikalie for å rense veivhusventilasjon



johmolan
31/10/12, 10:47
Noen som vet om det finnes noe man kan tilsette i oljen før oljeskift som kan rense motor og veivhusventilasjon?
En bekjent av meg som jobber på et mekonomen verksted fortalte at han hadde benyttet en spray til å rense veivhusventilasjonen med.
Han husket ikke navnet på den så tenkte kanskje noen andre hadde noen tips?

hammerpaal
31/10/12, 12:48
Noen som vet om det finnes noe man kan tilsette i oljen før oljeskift som kan rense motor og veivhusventilasjon?
En bekjent av meg som jobber på et mekonomen verksted fortalte at han hadde benyttet en spray til å rense veivhusventilasjonen med.
Han husket ikke navnet på den så tenkte kanskje noen andre hadde noen tips?

Tror nok du må belage deg på fysisk å rense veivhusventilasjonen ved å skifte ut deler.
Er dessverre ingen snarveier til å få et godt resultat her.
Spesielt vanskelig er det å få et godt resultat i oljekanalene i motorblokk om de er igjensatt - spesielt den minste kanalen som har tilhørighet med bunnpanne.

850GLTsilver
04/11/12, 18:04
Seafoam er et middel jeg har hørt om.

Skal visstnok være inni helvete effektivt.

Kombineres oftest med tilsats i bensin, i olja og som en litt langvarig sprut inn i innsuget ETTER LMM

Men å rense opp tett veivhusventilasjon? Da er det like greit å skifte alle deler i forbindelse med det.

johmolan
04/11/12, 21:35
Ok men idag skrudde jeg av innsuget og gikk over alle komponentene jeg byttet oljefellen og renset alle de andre slangene og byttet det lille filteret. så nå virker det som det meste er i orden.

Bassan
12/11/12, 22:44
Hvordan veit man at Veihusventilasjons er tett?

hammerpaal
13/11/12, 11:56
Hvordan veit man at Veihusventilasjons er tett?

Man drar opp peilepinnen når motoren er normalt driftsvarm og ser etter om motoren skyter ut hvitaktig røyk. Gjør den det har du mest sannsynlig igjensatt veivhusventilasjon.