PDA

Vis full versjon : MY12 V70, ujevn tykkelse på frontrute?



lyskespark
30/10/12, 09:01
Jeg har hatt en ny V70 i et halvt år og kjøre ca 10.000 km, og i det siste har jeg slitt noe voldsomt med vinduspusserne framme.
Problemet er at det oppstår felter hvor pusseren ikke tar. Og da snakker jeg ikke om sånn dårlig-vindusvisker-spor som følgere radien til vindusviskeren, men klart avgrensede former av midt i synsfeltet med tydelig kant og myke former som ikke har noe med vindusviskerretningen å gjøre. Altså områder med trafikkfilm/møkk.

Formen på disse feltene får meg til å lure på om det er noe ujevnheter i tykkelsen på vinduet som gjør at vindusviskeren ikke går inntil vinduet. Er dette et kjent problem?

Rasp
30/10/12, 10:27
http://forum.vccn.no/showthread.php?41129-Ekstraordinær-slitasje-på-ny-frontrute-på-XC70-2009-modell-(med-bilder)

lyskespark
30/10/12, 13:24
Jeg har sett den tråden ja, men den viser jo riper fra vindusviskerne. Jeg har ikke riper, bare områder som vindusviskerne ikke kommer nær, og som etterlater seg trafikkfilm/skitt. Denne skitten sitter ikke hardt og fjernes lett med fingeren eller litt papir. Jeg skal se om jeg får tatt et bilde når sola står litt lavere.

Rasp
30/10/12, 14:23
Der sto oxo om ujevn frontrute

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

MadAss
31/10/12, 21:32
Har vært bort i en rute med produksjonsfeil der enkelte felt i ruta gjorte synet utover uklart, dersom man så det i fra rette vinkelen. Glasset var på en måte vridd litt enkelte plasser.
Reis på Volvo og reklamèr.