PDA

Vis full versjon : forklare " betongfylt blokk"



rustkongen
29/10/12, 19:43
nå har jeg lest litt rundt på forumet og kommet over utrykket "betongfylt" blokk?
kan noen forklare nærmere hva dette betyr? :)

Filtvedt Racing
29/10/12, 20:29
Heisan.

Det vil si at når du har ei blokk uten topp. En spesiell betong blanding(block filler) blandes og fylles inn i vannkanaler i blokka. Dette legger seg da rundt sylinderforinger og stabliserer disse mot og bli ovale/sprekke. I min gjenstår det ca 2 cm opp til toppakning. det må da freses/borres opp et hull ned til hullet foran til vannpumpe gjennom betong. Noen borrer opp etter støping og noen trer ned et rør under fylling. Dette er et must ved ca 500++ hk. En annen løsning er og montere syl foringer av bedre kvalitet som ' tosk' her på forumet er spesialist på:).

Filtis

rustkongen
29/10/12, 20:46
Heisan.

Det vil si at når du har ei blokk uten topp. En spesiell betong blanding(block filler) blandes og fylles inn i vannkanaler i blokka. Dette legger seg da rundt sylinderforinger og stabliserer disse mot og bli ovale/sprekke. I min gjenstår det ca 2 cm opp til toppakning. det må da freses/borres opp et hull ned til hullet foran til vannpumpe gjennom betong. Noen borrer opp etter støping og noen trer ned et rør under fylling. Dette er et must ved ca 500++ hk. En annen løsning er og montere syl foringer av bedre kvalitet som ' tosk' her på forumet er spesialist på:).

Filtis
noen bilder av det ?

HarryVolvo
29/10/12, 22:12
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5605&postdays=0&postorder=asc&highlight=betong+b230&start=0

turb00le
30/10/12, 07:15
Er det ikke sånn at blokka må/bør borres etter fylling? Bare sånn for å ha lagt det på bordet...

MGP
30/10/12, 19:47
Fins mange typer betong og blockfillers, men i fare for at betongen utvidere seg etter herding, noe en god blokk betong ikke skal gjøre men fåre kommer, så bør den helst borres etter fylling ja, jeg bruker moroso block filler, å den skal stå i 1uke til herding før maskinering.

Mvh