PDA

Vis full versjon : Volvo s60, hva bør man passe på?



asslak
29/10/12, 18:54
Hei !

Er interessert i å kjøpe meg en volvo s60. Det er 2,4 liters diesel jeg sikter meg inn på. Og jeg lurer da på, hva bør man passe på? Er det noen svakheter, noe som kan være lurt å sjekke opp i før eventuelt kjøp?

Setter pris på svar! ;)

Torsen67
30/10/12, 15:05
Du kan feks røske å rive litt i forhjulene for å sjekke om det er slitte endeledd eller bærekule. Legg deg også i 80-90 km/t på litt svingete vei. Vandrer den mye da og er upresis i styringen, så kan dette være tegn på slitte foringer og endeledd i forstillingen.
Jeg byttet to foringer + ett endeledd på min. Det gjorde underverker. Er det automat, så se om kassa virker som den skal.

FroBe
30/10/12, 19:02
Den dyreste feilen bilen kan ha er en dårlig automatkasse eller kløtsj, andre feil koster sannsynligvis under kr 10 000.

Vanlige slitedeler er forstillingsdeler, motorfester og hjullager.

Ikke uvanlige feil er speedometer/DIM (2001-2004) med lys/display som jukser/ryker, og alarmsirene som ryker (sjekk om man kan utløse alarm ved å åpne låst dør). Disse koster fort 3000 å reparere eller bytte.

hanzibertone
30/10/12, 20:39
hørt også at motorfestene blir "fort" slitt ut men..

OPH
01/11/12, 21:17
Hvis det er RTI i den så sjekk om den funker både med dvd plate og kartskiva, for hvis den ikke funker kan det bli dyrt og fikse.
Elsktrisk sete kan være en fordel og sjekke om funker som det skal, for det er noe som kan bli dyrt.
Instrumentpanelet kan være en feil, en ting som kan være et tegn er at infoskjermen flimrer og tuller og blir uleslig...
og låsekassa i passasjer døren kan ta kvelden pga for lavspenning...
Og framstillinga kan det være lurte og sjekke med og se på dekke om det er noe unormal dekkslitasje...

Det er feilene jeg har hatt på min Volvo S60 D5 2002 mod.