PDA

Vis full versjon : Klimaanlegg 850



evolve
27/10/12, 17:11
Hei.
Har en Volvo 850 med ECC klimaanlegg som helt uten videre kutter. Dette skjer når jeg får kjørt, alt fra 100m til 1kilometer. Spesielt hvis vifta står på maks effekt... For at den skal starte igjen etter den har kutta, må jeg stoppe motoren og starte bilen på nytt. Da funker det igjen som det skal.
Forslag på hva det kan skyldes mottas med stor takk.

850GLTsilver
27/10/12, 17:56
Lese feilkoder asller først-

evolve
27/10/12, 18:46
Lese feilkoder asller først-

Har lest av feilkoder. Og det var ingen.

Har prøvd med annet relé, hvor den først stoppet en gang. Plutselig fungerte den over 5 kilometer.

Kan det være noe med selve viften. En slags nødstopp for å unngå over oppheting? Det er jo så mye rart på bilen så forundrer meg ikke;)

Folkvord
28/10/12, 13:52
dårlige kontakt til selve vifta?? har selv opplevd det på en kompis sin bil som eg fikset at det bare var dårli kontakt i kontakten til vifta:P

850GLTsilver
29/10/12, 19:37
Støtter Folkvord her ja.

Er ingen "sikring" som fungerer på den måten egentlig.
MEN der er selvfølgelig en mulighet for at den elektroniske regulatoren (Sitter der mortstanden sitter på MCC og vanlige manuelle anlegg) har kontaktfeil .
Skal vises feilkode på det egentlig. Enkel måte å sjekke det på er å koble forbi den (Da går vifta på full fart) Ved å koble sammen inn og ut av regulatoren.
(Ta løs pluggen som sitter på den, og KONFERRER MED SKJEMA hvilke to som er inn og ut.*)