PDA

Vis full versjon : kan disse forgasserne samkjøres?



tintin77
27/10/12, 10:46
hei. har to stk 175 forgassere, men den ene er strømberg,og den andre er pierburg.. lurte på om det går å samkjøre disse? tenkte å bruke disse på en AT motor..
håper på svar da jeg ikke vet om det går... mvh tom-inge

850GLTsilver
27/10/12, 18:19
Ville ikke giddet å prøvd for min egen del, men det er egentlig ikke umulig at du kan kjøre de sammen.

Ville uansett ha kjøpt et par helt andre forgassere når det er snakk om å turbokonvertere. For du er sikker på at de gasserne du har er egnet til turbo?

tintin77
28/10/12, 18:38
joda,begge forgasserne er til turbo.. men var ikke sikker på om det gikk sia det er fra to forskellige produsenter..kanskje bare selge og finne noe annet hvist ingen sier at det går fint..

tintin77
28/10/12, 23:17
ingen som vet?

Jan-Einar Jenssen
29/10/12, 14:53
send en PM til batland her inne, så får du nok svar :) han er vist forgassertubo guruen ;)

tintin77
29/10/12, 15:14
skal prøve det.. takk :)

Batland
29/10/12, 17:10
send en PM til batland her inne, så får du nok svar :) han er vist forgassertubo guruen ;)
Takk for tilliten. :)

Batland
29/10/12, 17:13
hei. har to stk 175 forgassere, men den ene er strømberg,og den andre er pierburg.. lurte på om det går å samkjøre disse? tenkte å bruke disse på en AT motor..
håper på svar da jeg ikke vet om det går... mvh tom-inge
For å få ett tilfredsstillende resultat så må originalforgasserene modifiseres for turbobruk.
Stempler og sylindrene bryr seg ikke med hvilke bokstaver som står på forgasserene, bare med AFR.
Så lenge du modifiserer dem slik at AFR blir noenlunde lik på alle sylindrene så blir resultatet bra selv om forgasserene ikke er identiske.