PDA

Vis full versjon : Brent clutch?



EspenB1994
27/10/12, 07:01
Clutchen virker normal helt til 4 tusen omdreininger, så begynner den å slure. Jeg klarer heller ikke å gire i fart. Det er sjukt tungt å få den i gir.

Bare clutch som er ødelagt?

Sondre93
27/10/12, 09:50
Mest sansynligt ja...

850GLTsilver
27/10/12, 18:21
Clutchen virker normal helt til 4 tusen omdreininger, så begynner den å slure. Jeg klarer heller ikke å gire i fart. Det er sjukt tungt å få den i gir.

Bare clutch som er ødelagt?

Burde vært dritenkelt å fått i gir med en slik oppførsel. Eh, forutsatt at du faktisk tråkker inn clutchpedalen tilstrekkelig ja.
Ville trodd det heller dreide seg om slitasje på thrustlager og slikt slik du beskriver dette. Hverken helt engasjert clutch, og heller ikke frigitt clutch.
I alle tilfelle verdt å åpne for å inspisere.

EspenB1994
28/10/12, 03:30
Akurat det eg og tenkte. Burde vært lett å få i gir siden den frir og slurer såpass. Men men får åpne å se på det. Er det noen plass de selger lager og simmeringer og evnt en clutch som tåler litt hester. Denne clutchen er jo nesten ny...

AleksanderK
28/10/12, 04:26
Pedersen selger clutch til mye rart :)

gull pilen
28/10/12, 09:33
Har du noe olje lekasje fra feks fordeler/toppdeksel eller simmering på veiven i bakkant kan dette godt være grunnen til sluring... Wire eller hydraulisk klutsj på bilen?

EspenB1994
28/10/12, 09:57
Har en ørliten svette lekkasje på toppdeksel og olje til turboen lekker litt også. Hvordan kan dette gjøre at den slurer?


Hydraulisk clutch

gull pilen
29/10/12, 18:22
Har en ørliten svette lekkasje på toppdeksel og olje til turboen lekker litt også. Hvordan kan dette gjøre at den slurer?


Hydraulisk clutch

Oljen vil jo trekke bakover pga vind under kjøring og kjøle viften, da kan det krype inn til clutsjen å da vil det slure..