PDA

Vis full versjon : Servoolja forsvinn, Volvo V70 n



Øygard
26/10/12, 22:21
Ser at det er andre trådar om detta, men fant ikkje heilt det eg leita etter. Fekk telefon frå onkelen min som har ein V70 D5 2003-modell. Han hadde oppdaga at det var for lite servoolje på han og fylte på, etter ei stund var det for lite igjen, det var berre so vidt det viste på peilepinnen i beholdaren. Han lurte på om eg visste nåke om detta, so eg sa eg skulle sjekka litt for han:)

Meinar å ha høyrt om detta problemet på dessa bilane før. Trur det var nåken som hadde problem med nåken tetningar i tannstonga eller kva det var? Er detta eit vanleg problem på dessa bilane og hen er det feilen vanlegvis ligg?

Kjetil Krømcke
27/10/12, 05:47
Veit at en som har en s60 03? måtte bytte tannstang for litt siden, veit ikke om dette var pga servoolje men hvis han rattet og slapp i en sving, så stod det bare der, det er det eneste jeg veit, om det er til noe hjelp:)

nordan27
29/10/12, 20:59
Sjekk hvor det lekker ,for det er lekkasje et sted , mulig det lekker i en av dem små servorør som går inn på tannstangen , det er 2 stk rør som går langsved tannstangen i bakant , vis det ser ut som lekkasje her er det ikke o ringen , men sprekk i en av røra ,du får kjøpt et rør kit
som det er litt trangt å skifte ,husk i såfall å se hvilken fabrikat tannstang du har ,søker du på forumet finner du mere info om dette problemet
forøvrig koster rørsatsen ca 350.- hos volvo

850GLTsilver
29/10/12, 21:06
Blir slitt de tetningene i disse tannstengene ja.

Tør anbefale å hente de fra FCP eller IPDUSA. Renoverte tannstenger til bra priser.
Vparts ogf Skruvat kan også sjekkes. Samt KL-racing kanskje?

nordan27
29/10/12, 21:07
Se her er liken


http://forum.vccn.no/showthread.php?39663-Lekkasje-fra-tannstang&p=549152#post549152

Torsen67
30/10/12, 15:00
Er det noe man kan passe på for å forhindre havari på styringa? Vil nødig oppleve å måtte bytte tannstang.

nordan27
30/10/12, 19:32
pass på å ha nok olje , tannstangen går ikke i stykker ved forlite olje , men det kan pumpa gjøre , ingen ulyd nok olje , ulyd forlite olje

Torsen67
30/10/12, 23:31
Stusser litt på min beholder. Det er trykk når jeg åpner lokket, og det svetter også litt rundt der. Er dette normalt?

Revell
30/10/12, 23:36
på min 940 så lakk det fra servopumpa. Kan være det:)

Øygard
30/10/12, 23:44
Ser at det kan vera mange mulighetar ja, takk for alle svar i alle fall:) Har ikkje sett på det sjølv enno, trur ikkje han har gjort det heller, men no veit me i alle fall hen me kan bjynna:)

marhaugen91
01/11/12, 04:16
Stusser litt på min beholder. Det er trykk når jeg åpner lokket, og det svetter også litt rundt der. Er dette normalt?

Normalt med svetting fra beholderen ja, går igjen på mange biler ikke bare volvo :-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2