PDA

Vis full versjon : hva trengs for å bygge om fra bensin til td6 volvo 240



R-johann
25/10/12, 22:21
hva trengs for å bygge om 240 n b230 a til vw td6 motoren?

850GLTsilver
25/10/12, 22:45
En dieselmotor, Nye motorfester, bytte girkasse, Bytte drivstofftank samt motorelektronikk.
Generator og turteller må nok også byttes. Samt drivstoffledninger og slikt.

Men helt ærlig: Hvorfor? Hva er galt med en B230FK?

R-johann
25/10/12, 23:26
hvem har ikke den jævla fk motoren?:P mye mere artig med disel rekke 6 r med snurre;)

BlåFare
26/10/12, 13:45
VW dieseln er vel ikke den beste for overladning, da tenker jeg ikke orginalt ladetrykk men større snurre,andre elementer i dieselpumpa osv osv.
Ta deg heller utgangspunktet i en M-B diesel sekser om du nå skal ha sjarklyd.

R.G
26/10/12, 14:22
åjooda diesel vw 6ern tåler fint myyye ladetrykk. (org turbodiesel fra senere år har undersåyling av stempler)

er bruken til folk som knekker dem, selv suge motor knekker. derav den enkle grunn, pga folk mishandler dem når motor er kald.

har motor åpnådd driftstemp så tåler dem juling. mine lever da enda etter å blitt brukt i to år på 1,7 i ladetrykk.

bare den får diesel nok så går det bra og motor er driftsvarm før den brukes hardt. og brukes det sugediesel pumpe så går det ikke så bra.


en orginal d24t/tic som er merket på blokk og topp R12, tåler mye juling.

en velkjent rød 245 med d24tic fra folldalen har levd, og lever fortsatt, og den er veldig godt misbrukt på 2bars ladetrykk, er større turbo, skikkelig alu cooler. river godt piruetterr på 4 gir på tørrasfalt.

R.G
26/10/12, 14:25
hva trengs for å bygge om 240 n b230 a til vw td6 motoren?

trengerr komplett motor. girkasse pga clutchhus. andre motorfester, da til 2 serie diesel (ikke samme som 7/9 serie), båndpanne 2 serie.

lednignsnett er ikke noe jobb. bruker kun for magnet ventil på pumpa og styring til gløderele, da blå ledning som går inn på coil.

har ikke din a motor retur på bensina, må det legges opp fra motor til tank. tankarmatur trengs ikke byttes.