PDA

Vis full versjon : [INNFØRT] Fjerne "Mark forums read" knappen!!!



Christian
25/10/12, 21:01
Er det noen måte å skru av denne funksjonen for den enkelte bruker? Denne har en særdeles ugunstig plassering og skaper mye frustrasjon!
Få den vekk!!!

Madice
25/10/12, 21:05
Helt enig..
Også er det jævla kjipt å måtte trykke på forum-knappen ganske ofte for å få tilgang til mine f.eks mine innlegg og "todays posts"

Øyvind G
25/10/12, 21:12
Jeg laget en tråd på dette for lenge siden.

http://forum.vccn.no/showthread.php?35393-Er-det-mulig-%C3%A5-flytte-knapper-p%C3%A5-dette-forumet

Flere er enige i dette, men admin gjør ingenting med saken. De har heller ikke svart på spørsmålet mitt ang. dette. Det er snart et år siden jeg laget tråden.
Synes det er rart at ikke admin følger mer med under katogorien "Forslagskassen" da dette er deres forumdel.

Daniel V
09/11/12, 02:30
Har aldri tenkt på dette som et problem. Det nye programvaren har sine begrensninger dessverre. Er ikke alt som kan endres på den.

Christian
13/11/12, 00:15
Nå skjedde det igjen!

Denne knappen må bort!!!!!

volvoRsport
13/11/12, 09:00
Nå skjedde det igjen!

Denne knappen må bort!!!!!

Har du denne knappen plassert et annet sted enn oss andre? For jeg klarer ikke se noe problem med plasseringa av den.
Hos meg ligger den to steder, under "Forum" -> "Forum Actions" og helt til høyre under "What's New".

Christian
13/11/12, 10:13
Det er under "What's new" den skaper problemer. Jeg tenker ikke alltid over hvilken fane jeg er inne på, og trykker "automatisk" på den knappen som er helt til høyre, for å finne mine abbonerte tråder.
Og da har de jo samme plass. Jeg trykker før jeg ser knappen, og det er jo ingen "Unmark"-knapp. Jeg vet det er min egen skyld, men det er direkte idioti å plassere den knappen der, ingen som bruker forumet aktivt har noe nytte av den knappen uansett.

Edit: Men da er vi også tilbake til at det er "vanskelig" å finne Mine Innlegg. Hvis den hadde liggi framme under begge fanene hadde det vært mye lettere. :D

Madice
13/11/12, 17:32
Amen for det ja!

Kjetil Krømcke
13/11/12, 23:35
Jeg har vel trykt på den knappen 1 eller 2 ganger å da har det vært meningen, ser ikke helt at den er i veien:p prøvd med øynene helt åpne da? Christian :p hehe Mine innlegg finner du jo ved å trykke på brukernavnet ditt, der ligger både inlegg og tråder;)

Christian
01/12/12, 12:49
Nå skjedde det igjen. Det er alt for "fort gjort" å trykke feil. Hvis det ikke er mulig å fjerne denne knappen vil jeg gjerne at noen skal ta tak i denne tråden å faktisk svare på det.

Daniel V
02/12/12, 03:24
Jeg skulle gjerne svart, om jeg hadde skjønt problemet deres. Jeg har aldri noe problem med hvordan den er plassert nå. Aldri vært i nærheten av å trykke feil på den. Vet ikke om vi har den på samme sted jeg.

Kan du ikke ta en pr. screen av problemet, så kan vi se hva du mener :)

Christian
02/12/12, 13:29
Jeg skulle gjerne svart, om jeg hadde skjønt problemet deres. Jeg har aldri noe problem med hvordan den er plassert nå. Aldri vært i nærheten av å trykke feil på den. Vet ikke om vi har den på samme sted jeg.

Kan du ikke ta en pr. screen av problemet, så kan vi se hva du mener :)

Den er nok lik for alle.
Når man leser/skriver en post på forumet, så er man inne på fanen "Forum" øverst til høyre. Da har man "Mine Innlegg" menyen helt til høyre.
Så trykker man på "New posts" knappen, også hopper den over til "What's New?".
Hvis man ikke finner noe interresant der og skal tilbake til "Mine Innlegg", så trykker man automatisk på den knappen lengst til høyre på menyen øverst til venstre, men da er det plutselig en "Mark forums read" knapp der istedet!
Også merker man hele forumet som lest, og går glipp av hundrevis av innlegg man gjerne skulle lest.

Utrolig tungvindt hele opplegget egentlig, jeg var veldig positiv til den nye forumlayouten når den kom, men merker nå at det her er no skikkelig dritt.

Er også meget irriterende at ingenting blir tatt tak i, og det er gjennomgående gjennom hele forumet, og ikke bare i denne tråden.

gl740turbo
02/12/12, 13:48
Helt enig her... Aner ikke hvor mange ganger den knappen har laget rot/irritasjonsmoment.....:mad:

Christian
03/12/12, 00:02
I det minste legg til at man må bekrefte før alt blir "borte".

Jan-Einar Jenssen
03/12/12, 02:11
når du trykker på mine abonomenter, så kan du dra nettadressen til verktøylinja i nettleser.. så slipper du å kuke med den knappen :p gjorde dette selv etter å ha tykka der utallige ganger..

Jannern
07/12/12, 13:39
Må jo bare si at dette er en artig diskusjon x) Og må bare si meg litt enig med admin at folk kanskje burde bruke øynene litt bedre haha :) Har ikke hatt noe problem med den knappen selv.. synes den er kurant der den er jeg men :)

gaupe
07/12/12, 14:18
Eg må seie at eg har store problem med å forstå kva som er problemet her. Dersom ein gjer dette ein gang, er det ikkje vanleg å lære at ein ikkje skal gjere det igjen.

Alt kan endrast på, men før ein skal gjere det, vil eg ha ein veldig god grunn til dette. Dersom ein gjer spesialtilpasningar som dette, gjer ein jobben med oppgraderingar av forumet straks mykje større, og ein endar opp med å klare å få på plass tryggleiksrelaterte fiksar like fort. Dette har vore den generelle policy frå start hos oss.

gl740turbo
07/12/12, 15:29
Det er sikkert mange flere som kunne tenkt seg å få denne knappen med slik bekreftelse som (Sikker på at du vil merke alle poster som lest?) for da slipper de som liker å ha uleste poster å miste "oversikten" ved feil trykk og samtidig får de som vil bruken den muligheten til det.

Vil si at en bekreftelse etter at man har trykket på den er en god løsning og vil tro alle blir fornøyd. Jeg selv har lenge plaget meg over den, men ikke brydd meg før jeg så at andre også gjør samme feil :P GAMLE VANER ER VOND Å VENDE og da trykker man uten å tenke seg om på knappen lengst til høyre for det "pleier" å være HOME-knappen til dine abonoment tråder.

Her er for de som lurer ring rundt den plagsomme knappen:

2204

Kjetil Krømcke
07/12/12, 15:39
Det er sikkert mange flere som kunne tenkt seg å få denne knappen med slik bekreftelse som (Sikker på at du vil merke alle poster som lest?) for da slipper de som liker å ha uleste poster å miste "oversikten" ved feil trykk og samtidig får de som vil bruken den muligheten til det.

Vil si at en bekreftelse etter at man har trykket på den er en god løsning og vil tro alle blir fornøyd. Jeg selv har lenge plaget meg over den, men ikke brydd meg før jeg så at andre også gjør samme feil :P GAMLE VANER ER VOND Å VENDE og da trykker man uten å tenke seg om på knappen lengst til høyre for det "pleier" å være HOME-knappen til dine abonoment tråder.

Her er for de som lurer ring rundt den plagsomme knappen:



Denne ligger på forksjellige plasser, under "forum" ligger den en annen plass, tilnærmet aldri at jeg bruker "What's New?"

Her er bilde:

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/6.png

gl740turbo
07/12/12, 15:49
Denne ligger på forksjellige plasser, under "forum" ligger den en annen plass, tilnærmet aldri at jeg bruker "What's New?"

Ja, men når man strykker på Quick links å velger Today`s posts... På nesten samme måte som når man velger abonomenter tråder i Quick links kommer man inn på What`s New.

Og oftes er man inne på abonomenter og da kan man lett oppdatere siden ved å bruke quick links igjen, men de få gangene man er på today`s posts å vil oppdatere eller inn på abonomenter igjen velger man etter vane knappen helt til høyre som "normalt sett" er quick links og ikke Mark Forums Read!!!

Ja, vet dette er vår egen feil...Men om man kan gjøre noe med det er det vell egentlig "bare" å fikse det på neste STORE forums oppdatering?

Martin.S
07/12/12, 16:24
Enig med deg Christian, og alle andre av dere som missliker denne knappen. Trykker selv på den i blandt uten å ønske det. Hva skal vi egentlig med den?

Men som jeg skjønner på gaupe så er det meget vanskeleg og gjøre noe med det. Så vi må nok pent forsette å være missfornøyde og leve med problemet.

gaupe
07/12/12, 16:37
Men som jeg skjønner på gaupe så er det meget vanskeleg og gjøre noe med det. Så vi må nok pent forsette å være missfornøyde og leve med problemet.

Det er ikkje det eg seier, men argumentasjonen er litt amerikansk her, med hentydning til den omtalte varm kaffi-saken.

Eg skal sjå om eg kan finne ein bekreftelse som kan leggast på.

Christian
07/12/12, 16:49
Det er sikkert mange flere som kunne tenkt seg å få denne knappen med slik bekreftelse som (Sikker på at du vil merke alle poster som lest?) for da slipper de som liker å ha uleste poster å miste "oversikten" ved feil trykk og samtidig får de som vil bruken den muligheten til det.

Vil si at en bekreftelse etter at man har trykket på den er en god løsning og vil tro alle blir fornøyd. Jeg selv har lenge plaget meg over den, men ikke brydd meg før jeg så at andre også gjør samme feil :P GAMLE VANER ER VOND Å VENDE og da trykker man uten å tenke seg om på knappen lengst til høyre for det "pleier" å være HOME-knappen til dine abonoment tråder.

Her er for de som lurer ring rundt den plagsomme knappen:

*bilde fjernet i quote*

Dette er akkurat samme problem som meg! Sitter å surfer i timesvis foran det samme forumet, da sitter jeg ikke å ser hvor jeg skal trykke hver gang jeg trykker. Tror ikke det er mange her inne som ser på hver knapp på tastaturet før de trykker heller!


Har forståelse for at det kan være problematisk å endre på det, og det er ikke avgjørende for at jeg skal bruke forumet, men når jeg ser så mange andre som deler min frustrasjon syns jeg det er verdt å gjøre noe med.

gaupe
07/12/12, 17:24
No blir sikkert mange glade ;-) Men det er frå produsenten si side ei heilt ny løysing på veg, kan vere at ting er meir logisk der.

ovlov86
07/12/12, 17:26
Gaupe: er det ikke grunn god nok at en hau av folk ikke vil ha det som det er nå? Det er bare et forum, ikke en grunnlovsendring. Tør å påstå at som betalende medlemmer bør vi en ha muligheten til å påvirke slike ting, uten at du som admin skal sitte der å si "det gidder jeg ikke".

Sent from my GT-N7100

volvoRsport
09/12/12, 00:44
Gaupe: er det ikke grunn god nok at en hau av folk ikke vil ha det som det er nå?

En haug med folk? Det er kanskje 5-6 stk. som har uttrykt i denne tråden at det er et problem for dem, av 1600 aktive medlemmer.

Daniel V
09/12/12, 03:21
Må si meg enig i at dette er et overeskalert problem.

Gaupe har heller aldri sagt at han ikke gidder, men at det skaper masse ekstra jobb for oss hver gang vi skal oppgradere forumet. Problemet her er jo faktisk ren sløvhet fra ders side. Jeg har aldri hatt problemet dere beskriver, og jeg bruker den funksjonen hver eneste dag. Passer man på hvor man trykker, så har man egentlig løst hele problemet, og denne tråden hadde aldri trengt å eksistere ;) Så å gå til personangrep her kan vi styre unna. Vi er da virkelig voksne mennesker.

gaupe
09/12/12, 10:52
No tek dette av, vi har 10000 brukarar innom, vi har 600 betalande medlemmar, og då er det ikkje slik at eit betalande medlem kan kreve særrettar på den måten. Sannsynlegvis er det minst like mange som brukar denne funksjonen til stadigheit, og dei vil då reagere på det.

Forslag er vegen å gå. Det er heller ikkje slik at dersom ein betalar kontigent, så er vi som driv forumet løna av vccn, og har satt av all vår tid på å drive dette.

Eg har tidlegare hatt mykje meir tid til dette, per i dag må eg prioritere hardt, og samtidig sørge for at ein ikkje viklar seg inn i ein enda meir tidkrevande drift.

Forslag blir lytta på, og eg har sagt at forslaget med å legge til ein bekreftelsesdialog er sannsynlegvis ei grei løysing. Men eg må ta dette når eg får tid.

Ja, vi treng fleire folk til å vere med på drifta, så om du har kjennskap til drift av større forum/vbulletinforum på Linux/UNIX, då treng vi deg :-)

Svirre
09/12/12, 12:17
Enig med gaupe her. Det tar av, og så få som er misfornøyd med den funksjonen så koster det mer enn det smaker. Selv irriterer jeg meg over den tasten, men er blitt mer bevisst på den og har mer eller mindre ikke trykt på den heller :)

Daniel V har et godt poeng: det er vi som brukerer som styrer musa og klikker, ikke forumlederene ;)

Dan Bay-Johansen
26/03/13, 15:55
Jeg ser ikke problemet overhode, vært medlem siden oppstarten og jeg har aldri trykket feil! Og ja, jeg er mye på forumet både på pc og mobil.

Så gutta boys, få bedre kontroll på musa deres :p

Sendt fra mobilen min.

henrik940
01/04/13, 18:17
Gaupe, kan du svare her da? Eller skal du slette denne tråden og?

Kjetil Krømcke
01/04/13, 19:17
Gaupe, kan du svare her da? Eller skal du slette denne tråden og?

Det var jeg som slettet tråden din og det var av den enkle grunn at denne tråden handler om akkurat det samme og du søkte ikke før du opprettet tråden, den burde vært slettet mye tidligere, men det ble altså gjort i dag

Regelen sier:

§10 Bruk søkefunksjonen og se gjennom ”how to”-avdelingen før du poster nytt emne. Ofte har spørsmål vært stilt før evt. det finnes en guide på det under ”how to”
Tiltak ved brudd på denne regel er låsing av tråd.

Grunnen til at jeg også slettet tråden var fordi det var 3 stk totalt om denne saken.

henrik940
01/04/13, 19:44
Det var jeg som slettet tråden din og det var av den enkle grunn at denne tråden handler om akkurat det samme og du søkte ikke før du opprettet tråden, den burde vært slettet mye tidligere, men det ble altså gjort i dag

Regelen sier:

§10 Bruk søkefunksjonen og se gjennom ”how to”-avdelingen før du poster nytt emne. Ofte har spørsmål vært stilt før evt. det finnes en guide på det under ”how to”
Tiltak ved brudd på denne regel er låsing av tråd.

Grunnen til at jeg også slettet tråden var fordi det var 3 stk totalt om denne saken.

Oki. Men fortsatt ikke fått svar av Gaupe, på hvorfor og om han gidder å fikse det. Gjorde det igjen i går.

Christian
01/04/13, 19:48
Jeg bruker forumet kanskje 50% mindre nå, samtidig som jeg passer på å ikke trykke der, men allikevel så skjer det stadig vekk..
Jeg skjønner at de som ikke gjør denne "feilen" ser det som et problem, men for oss som faktisk gjør det, så er det jævlig irriterende.

Så mye datakyndige folk det er her inne, så burde det i det minste være kompetanse for å legge inn en bekreftelse.. Trenger ikke flytte / fjerne knappen, men legg inn en "Er du sikker?" bekreftelse.. Det hadde gjort alt så mye enklere.

Jan-Einar Jenssen
01/04/13, 21:10
tror jeg trykka på den flere ganger daglig en stund, helt til jeg fant ut at det gikk ann å legge snarvei til abonerte tråder på menylinjen til nettlesern :) ting ble strax bedre da :p selv om jeg klarer å rote meg borti den fra tid til annen :rolleyes:

Svirre
01/04/13, 21:22
Jeg også, som nevnt tidligere, også gått på den blemma flere ganger. Men blei veldig oppmerksom på det og etter det gikk det gradvis ned. Ja, jeg ser problemet som enkelte kan ha, for har selv vært i den "båsen" selv. Men samtidig så er enkelte kanskje for kjappe til å trykke rundt seg uten å lese :p

joko5
01/04/13, 21:28
Har trykket feil noen ganger jeg og....

ArneR
02/04/13, 03:16
Jeg har også trykket på den forbaskede knappen av gammel vane, nettopp for at den er plassert akkurat der man trykker for å komme til mine innlegg, og også jeg ville sett den død og begravet..

Når denne idiotiske funksjonen finnes på to forskjellige plasser, hadde det ikke da vært fornuftig å fjernet den som byr på mest problemer? Så får de som har behov for å merke absolutt alt som lest finne det her:


http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/6.png

Hva med å lage en avstemning da, så skal du nok se at det er flere enn 5-6 stk.av 1600 medlemmer som er enig.

henrik940
02/04/13, 05:41
Problem med avstemning er at det ekke mange som gidder stemme.
Ser ikke problemet med å bare fjerne den knappen til helvete, tviler på at det er noen som bare "Åh, nå må jeg begynne forumet fra scratch, merker hele greia som lest jeg!"...

Christian
02/04/13, 05:59
Når det er laget tre tråder om emnet, og mange har hengt seg på i de forskjellige trådene, så er det vel avstemning nok...

Marius Skau
02/04/13, 06:14
Jeg har oppdaget at denne er faktiskt litt kjekk og ha :D

Men plasseringen er helt bak mål

Øyvind G
02/04/13, 08:23
Problem med avstemning er at det ekke mange som gidder stemme.
Ser ikke problemet med å bare fjerne den knappen til helvete, tviler på at det er noen som bare "Åh, nå må jeg begynne forumet fra scratch, merker hele greia som lest jeg!"...

Snu litt på det og lag en avstemning om hvor mange som faktisk vil ha denne knappen der.

ellingsøyern
02/04/13, 08:32
har ikke hatt problem med å trykke på denne knappen.. men den eine gangen jeg kom borti var det tett før jeg heiv dataen i boss

Øyvind G
02/04/13, 08:38
Noe som hadde hvert enda bedre var å flytte Nye innlegg og Mine innlegg til et annet sted. Dette er de 2 knappene som blir brukt mest og kunne med fordel hver lettere tilgjengelig. F.eks lagt de der det er åpen plass under Brukerkontrollpanel og Logg ut.

Da får gaupe beholde sine 2 plasser på Mark forums read knappen som han bruker mest.

Martin.S
02/04/13, 09:08
Jeg har oppdaget at denne er faktiskt litt kjekk og ha :D

Hva bruker du den til?

Marius Skau
02/04/13, 09:13
Hva bruker du den til?

Når jeg har lest igenom mine abononerte tråder så ser jeg igenom Nye poster og leser det som er interesangt der. Resterendes merker jeg som lest med Mark forums read. Da slipper jeg og må gå igenom tråder som ikke intereserer meg om og om igen hver dag. Og får med meg 99% av alle tråder på forumet da jeg oppdaterer ca 1 gang i timen :)

henrik940
03/04/13, 05:36
Bump.

Øyvind G
05/04/13, 12:46
Der var alle trådene merket som lest hos meg. Fort gjort.

Christian
05/04/13, 14:31
Der var alle trådene merket som lest hos meg. Fort gjort.

Skal vi føre logg? Hver gang noen gjør det, kommentèr i denne tråden.. Bikker nok 1000 innlegg i en fei..

ovlov86
05/04/13, 14:47
Skal vi føre logg? Hver gang noen gjør det, kommentèr i denne tråden.. Bikker nok 1000 innlegg i en fei..

Skjedde før i dag.

Sendt fra min Note II

Daniel V
05/04/13, 21:41
Så dette er blitt forumets nye hjertesak, som alle skal bry seg om, gå i demonstrasjon for og snakke om? :p

henrik940
05/04/13, 21:43
Så dette er blitt forumets nye hjertesak, som alle skal bry seg om, gå i demonstrasjon for og snakke om? :p

*å snakke om

Men ja, det er det.

Martin.S
05/04/13, 21:58
Bare det blir laget demostrasjons t-skjorter er jeg fornøyd!

Christian
05/04/13, 22:08
*å snakke om

Men ja, det er det.

Det er riktig å skrive "og snakke om".

Dan Bay-Johansen
05/04/13, 22:16
*å snakke om

Men ja, det er det.

Forbanna smålig av deg henrik, syntes du virkelig det er rart at du ikke når fram med dine meninger her ?

Utrolig mange av dine innlegg inneholder slike barnsligheter...skjerp deg !

henrik940
05/04/13, 22:35
Forbanna smålig av deg henrik, syntes du virkelig det er rart at du ikke når fram med dine meninger her ?

Utrolig mange av dine innlegg inneholder slike barnsligheter...skjerp deg !

Jeg bare måtte :) , etter å ha trykt på den knappen 2 ganger på en jævla dag....

henrik940
05/04/13, 22:39
Oss i går! "NEI TIL KNAPPEN!"

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/368.jpg

Shaiko
05/04/13, 23:35
Forbanna smålig av deg henrik, syntes du virkelig det er rart at du ikke når fram med dine meninger her ?

Utrolig mange av dine innlegg inneholder slike barnsligheter...skjerp deg !

Enkelte mennesker modner aldri vettu.
det er bla folk med et kromoson til overs.

jeg velger og tru at henrik har et kromoson for mye.. no offence.

( her har du mye og klage over henrik orddeling små bokstaver etc.)

ovlov86
05/04/13, 23:40
Enkelte mennesker modner aldri vettu.
det er bla folk med et kromoson til overs.

jeg velger og tru at henrik har et kromoson for mye.. no offence.

( her har du mye og klage over henrik orddeling små bokstaver etc.)

Det er mye mer modent å kalle folk tilbakestående.

Sendt fra min Note II

Daniel V
06/04/13, 01:26
*å snakke om

Men ja, det er det.

Når du først skal rette på meg Henrik, så kan du gjøre det hvis jeg skriver feil. ;) Dessuten når man blir svart i et innlegg, og du ikke kommer på noe forsvar, så begynner du plutselig å rette på folks gramatikk?

Uansett, det virker som om enkelte her inne tror at bare de terroriserer nok med sine meninger, så får man viljen sin. For meg er det ikke noe problem å fjerne den knappen, men det frister mest å la den stå kun for å lære enkelte her inne at å terrorisere frem sin mening ved å komme med usakeligheter/spydigheter og personangrep ikke er veien å gå hvis man skal bli hørt.

Christian har lagt frem saken på en ryddig og ordentlig måte, noe jeg synes er veldig bra. At enkelte brukere her inne da kaster seg på med det mål å lage mest mulig kvalm for alle andre synes jeg er trist. Jeg trodde virkelig ikke at jeg skulle oppleve voksne mennesker som prøver å true gjennom meningene sine.

Mitt ansvarsområde som administrator er på brukerkontoproblemer samt utforming av forumet mtp Volvo, så jeg har ingenting med vBulletins forumsoftware og dens utforming å gjøre.

Øyvind G
06/04/13, 08:52
Uansett, det virker som om enkelte her inne tror at bare de terroriserer nok med sine meninger, så får man viljen sin. For meg er det ikke noe problem å fjerne den knappen, men det frister mest å la den stå kun for å lære enkelte her inne at å terrorisere frem sin mening ved å komme med usakeligheter/spydigheter og personangrep ikke er veien å gå hvis man skal bli hørt.


Det du sier her nå synes jeg er barnslig av deg Daniel.
Dette har blitt tatt opp på en sakelig måte flere ganger av de fleste som skriver i denne tråden og svaret vi har fått er at dette er vanskelig å få til og at det er så få som bryr seg at dette gidder dere ikke å legge noe tid i.

Nå kommer det hvertfall frem at det ikke er så vanskelig å ta bort eller flytte denne knappen. Kunne tenke meg det egentlig.

Kjetil Krømcke
06/04/13, 09:19
Det du sier her nå synes jeg er barnslig av deg Daniel.
Dette har blitt tatt opp på en sakelig måte flere ganger av de fleste som skriver i denne tråden og svaret vi har fått er at dette er vanskelig å få til og at det er så få som bryr seg at dette gidder dere ikke å legge noe tid i.

Nå kommer det hvertfall frem at det ikke er så vanskelig å ta bort eller flytte denne knappen. Kunne tenke meg det egentlig.

Det svaret som er kommet er at det skal sees etter en funksjon for ekstra bekreftelse, type "er du sikker" funksjon Virker som folk ikke har fått med seg dette men her er innlegget til Gaupe som ligger på forrige side ;)


No tek dette av, vi har 10000 brukarar innom, vi har 600 betalande medlemmar, og då er det ikkje slik at eit betalande medlem kan kreve særrettar på den måten. Sannsynlegvis er det minst like mange som brukar denne funksjonen til stadigheit, og dei vil då reagere på det.

Forslag er vegen å gå. Det er heller ikkje slik at dersom ein betalar kontigent, så er vi som driv forumet løna av vccn, og har satt av all vår tid på å drive dette.

Eg har tidlegare hatt mykje meir tid til dette, per i dag må eg prioritere hardt, og samtidig sørge for at ein ikkje viklar seg inn i ein enda meir tidkrevande drift.

Forslag blir lytta på, og eg har sagt at forslaget med å legge til ein bekreftelsesdialog er sannsynlegvis ei grei løysing. Men eg må ta dette når eg får tid.

Ja, vi treng fleire folk til å vere med på drifta, så om du har kjennskap til drift av større forum/vbulletinforum på Linux/UNIX, då treng vi deg :-)

Øyvind G
06/04/13, 09:38
Det svaret som er kommet er at det skal sees etter en funksjon for ekstra bekreftelse, type "er du sikker" funksjon Virker som folk ikke har fått med seg dette men her er innlegget til Gaupe som ligger på forrige side ;)

Kjempe bra dette Kjetil. En bekreftelse løser problemet.
Dette ble riktignok sagt 9/12-2012.

Kjetil Krømcke
06/04/13, 10:06
Kjempe bra dette Kjetil. En bekreftelse løser problemet.
Dette ble riktignok sagt 9/12-2012.

Det som er, "Gaupe" er veldig dyktig innen dette området, Desverre har han liten tid til dette nå. Derfor har vi flere ganger sagt at om det er noen her på forumet som har tid, lyst og kunnskap så er det bare å melde seg, for vi trenger flere som "Gaupe" bare med mere tid til overs. Desverre har folk med kunnskap mer enn nok å gjøre. Hadde jeg skjønt noe av det skulle jeg gjerne tatt tak i dette, men sånn er det ikke. Da hadde også andre ting som klubbshop, innmeldinger, forumtilgang og medlemspakker tatt lengre tid. Det er heller ikke ønskelig.

henrik940
06/04/13, 10:22
Vi hører stadig han ikke har tid, men han er jo innlogget ofte? Kan jo ikke være SÅ tidskrevende å ordne den fuksjonen.
Hvis det er det, kan dere ikke bare betale en geek til å fikse det da? Dere har jo cash nok :)

Øyvind G
06/04/13, 10:23
Det som er, "Gaupe" er veldig dyktig innen dette området, Desverre har han liten tid til dette nå. Derfor har vi flere ganger sagt at om det er noen her på forumet som har tid, lyst og kunnskap så er det bare å melde seg, for vi trenger flere som "Gaupe" bare med mere tid til overs. Desverre har folk med kunnskap mer enn nok å gjøre. Hadde jeg skjønt noe av det skulle jeg gjerne tatt tak i dette, men sånn er det ikke. Da hadde også andre ting som klubbshop, innmeldinger, forumtilgang og medlemspakker tatt lengre tid. Det er heller ikke ønskelig.

Men dette (http://forum.vccn.no/showthread.php?52547-Er-klubben-klar-for-eit-prosjekt) har han tid til?

Kjetil Krømcke
06/04/13, 10:47
Vi hører stadig han ikke har tid, men han er jo innlogget ofte? Kan jo ikke være SÅ tidskrevende å ordne den fuksjonen.
Hvis det er det, kan dere ikke bare betale en geek til å fikse det da? Dere har jo cash nok :)

Å være innlogget her og å sette seg ned å programmere er jo igrunn veldig forskjellig, det er ikke bare å betale ut i "vildens sky" penger er ikke evigvarende selv om det er litt på bok til tider. Om jeg tar et eksempel for deg siden det virker som du tror det er veldig enkelt. Om vi fjerner knappen i dag og oppdaterer forumet med en oppdatering fra vBulletin i morra så er knappen tilbake igjen, da må denne endringen gjøres hver gang forumet oppdateres, hvor flere ønsker dere kommer med og vi gjør små modifikasjoner så må disse legges inn på nytt, hver gang forumet oppdateres. Med tanke på at dette ikke er en lønnet jobb, så er det begrenset hvor mye endringer som gjøres for å ikke stjele for mye av tiden til oss bak denne klubben. Om det melder seg en med kunnskap og interesse for dette blir saken helt annerledes, men hittil har ingen meldt seg.


Men dette (http://forum.vccn.no/showthread.php?52547-Er-klubben-klar-for-eit-prosjekt) har han tid til?

Dette er noe han har kommet med som et forslag som privatperson på lik linje med at dere kommer med forslag her. Så dette har ingenting med denne saken å gjøre.

Øyvind G
06/04/13, 10:51
Hvis det er så innviklet, så har kanskje tiden kommet for å vurdere noe annet enn VBullentin?

(Prøver ikke å være vanskelig her. Kommer bare med forslag)

henrik940
06/04/13, 10:51
Greia med et forum er vel at det skal være tilpasset brukerne? Endrer kodingen seg for hver gang dere oppdaterer forumet? Er jo bare å lagre koden, og legge det inn ved oppdatering.

Kjetil Krømcke
06/04/13, 11:00
Hvis det er så innviklet, så har kanskje tiden kommet for å vurdere noe annet enn VBullentin?

(Prøver ikke å være vanskelig her. Kommer bare med forslag)

Å bytte er også en mulighet, men er vel noe med alle løsninger, uansett trenger vi da noen som kan styre med dette, som har kunnskap. Nå har vi ihvertfall en saklig diskusjon å det er ikke meg imot ;)


Greia med et forum er vel at det skal være tilpasset brukerne? Endrer kodingen seg for hver gang dere oppdaterer forumet? Er jo bare å lagre koden, og legge det inn ved oppdatering.

Det har du rett i, men det med denne knappen er jo i bunn å grunn at man ikke ser seg for før man trykker. Jeg vil tørre å påstå at jeg er over snittet mye pålogget på dette forumet å jeg har kun trykket på denne knappen 2 ganger, å det var med vilje. Om jeg lukker øynene kan det jo hende at jeg hadde truffet den flere ganger :p

Hvordan kodingen gjøres skal jeg ikke gå for dypt inn på da jeg ikke har kunnskap rundt dette, Desverre! :)

Øyvind G
06/04/13, 11:05
Å bytte er også en mulighet, men er vel noe med alle løsninger, uansett trenger vi da noen som kan styre med dette, som har kunnskap. Nå har vi ihvertfall en saklig diskusjon å det er ikke meg imot ;)



Det har du rett i, men det med denne knappen er jo i bunn å grunn at man ikke ser seg for før man trykker. Jeg vil tørre å påstå at jeg er over snittet mye pålogget på dette forumet å jeg har kun trykket på denne knappen 2 ganger, å det var med vilje. Om jeg lukker øynene kan det jo hende at jeg hadde truffet den flere ganger :p

Hvordan kodingen gjøres skal jeg ikke gå for dypt inn på da jeg ikke har kunnskap rundt dette, Desverre! :)

Grunnen til dette kan jo rett og slett være at du bruker andre funksjoner enn det vi gjør? Det finnes flere veier til samme mål og vi er alle forskjellige. Selv har jeg trykket på den knappen mye. Etter at jeg begynte med å kun skjekke mine innlegg har jeg ikke dette problemet så mye lenger, men jeg får heller ikke med meg annet enn de trådene jeg har skrevet i.

ovlov86
06/04/13, 11:30
Uansett, det virker som om enkelte her inne tror at bare de terroriserer nok med sine meninger, så får man viljen sin. For meg er det ikke noe problem å fjerne den knappen, men det frister mest å la den stå kun for å lære enkelte her inne at å terrorisere frem sin mening ved å komme med usakeligheter/spydigheter og personangrep ikke er veien å gå hvis man skal bli hørt.

Du som jobber som lærer burde vite at kollektiv avstraffelse fungerer dårlig... ;)

Men. To spørsmål. Ja eller nei. Kan knappen fjernes? Tar det mer enn 5 minutt?

Ellers er jeg enig i at spydigheter og gramatikkretting er bare tull i denne tråden. Spesielt når Daniel ikke engang skrev feil. Haha. :)

Sendt fra min Note II

Kjetil Krømcke
06/04/13, 11:32
Grunnen til dette kan jo rett og slett være at du bruker andre funksjoner enn det vi gjør? Det finnes flere veier til samme mål og vi er alle forskjellige. Selv har jeg trykket på den knappen mye. Etter at jeg begynte med å kun skjekke mine innlegg har jeg ikke dette problemet så mye lenger, men jeg får heller ikke med meg annet enn de trådene jeg har skrevet i.

Det har du rett i, det er flere veier til samme mål. Nå leser jo jeg igrunn mange tråder jeg ikke hadde sett på om jeg ikke hadde vært annet enn vanlig bruker. Så jeg går rett og slett på "Forum" og ser hvor det er skrivd noe nytt:)

ArneR
06/04/13, 12:25
En tanke jeg har angående det med å måtte gjøre opp igjen samme jobben med personliggjøring om det dukker opp en oppdatering; er det ingen form for personlig config fil som overstyrer default innsillingene som kommer med vbulletin? Sånn er det jo med "alt annet", så da burde det jo finnes i vbulletin også?

ovlov86
06/04/13, 13:03
En tanke jeg har angående det med å måtte gjøre opp igjen samme jobben med personliggjøring om det dukker opp en oppdatering; er det ingen form for personlig config fil som overstyrer default innsillingene som kommer med vbulletin? Sånn er det jo med "alt annet", så da burde det jo finnes i vbulletin også?

Smart. :)

Øyvind G
06/04/13, 13:29
Det har du rett i, det er flere veier til samme mål. Nå leser jo jeg igrunn mange tråder jeg ikke hadde sett på om jeg ikke hadde vært annet enn vanlig bruker. Så jeg går rett og slett på "Forum" og ser hvor det er skrivd noe nytt:)

Og akkurat derfor klikker ikke du på denne knappen ved et uhell. Hvis du går under Quick links > Today's posts eller mine innlegg (som kalles for Subscribed threads den dag idag) og har dette som vane så hadde du nok hvert enig i at det er fort gjort å klikke på Mark forums read.

hgnubel
06/04/13, 13:48
Et lite innspill fra en som har litt erfaring med å endre ting i lignende systemer som et slikt forum som dette.

1. Det er konsentrasjonsarbeid som krever at man kan sette seg ned og fokusere (i motsetning til å bare slenge med kjeften slik jeg gjør nå) og tar tid å teste og være sikker på at det man legger inn eller endrer ikke påvirker noe annet.

2. Hver gang det kommer sikkerhetspatcher, oppdateringer eller helt nye versjoner av programvaren må i stor grad jobben gjøres på nytt med mindre man er heldig, fordi slikt som:
- kringliggende kode kan være så endret at man ikke finner frem til der man "bare kan legge den inn igjen"
- koden kan være strukturert på en slik måte at det må tilpasses fra bunnen av igjen for å oppnå samme funksjon fordi det som virket før kanskje ikke virker nå
- andre ting man ikke klarer å forutse...

Det som kanskje kan gjøres, som krever mer innsats nå men forhåpentligvis lite eller ingen fremover er å legge inn en bekreftelsesfunksjon her, og sende endringen tilbake til produsenten i håp om at de kan inkludere det i fremtidige versjoner.

Har noen av dere som intenst hater denne knappen prøvd å finne ut om andre forum basert på samme software også har dette problemet, og hvordan de eventuelt har gått frem for å endre det?

Det siste er nok ganske sikkert mer produktivt enn å gå i virtuelle fakkeltog eller krangle om hvem som er mest barnslig eller har flest kromosomer... :)

gaupe
06/04/13, 14:45
Takk for den hgnubel, det er godt å sjå at nokon forstår kva eit slikt arbeid innebærer.

Eg ser at folk vil ha ei meining om kva vi brukar vår tid. Vi har ikkje engasjert oss i denne klubben, for å ende opp med ha null tid til den interessa som vi har. Likevel ser vi at vår engasjement blir brukt mot oss, dersom det ikkje passar enkelte.

Christian, eg har stor respekt for den innsatsen du gjer for klubben, så klart vi skal sjå kva vi får til.

Øyvind G., du har klaga på det meste vi har gjort i klubben sidan vi starta. Dette er ikkje noko kjekt for vccn-mannskapet.

Henrik940, du er barnsleg, du trur du kan true deg til ting og slenger med leppa i minst 80% av dine innlegg. Prøv å tenk deg om kvar gang du postar.

Dan Bay-Johansen
06/04/13, 14:47
Og akkurat derfor klikker ikke du på denne knappen ved et uhell. Hvis du går under Quick links > Today's posts eller mine innlegg (som kalles for Subscribed threads den dag idag) og har dette som vane så hadde du nok hvert enig i at det er fort gjort å klikke på Mark forums read.

Jeg bruker den snarveien du beskriver og har enda til gode å trykke feil.

Jeg bruker backspace for å komme tilbake og oppdatere den med F5.

Jeg ser irritasjonensmomentet, men det er kanskje heller deres bruksmønster som bør endres, iom at ikke det er så forferdelig mange som sliter med deres problem?

Prøver ikke å fyre opp her, mer ment som problemløsnings forslag!?

Sendt fra mobilen min.

ovlov86
06/04/13, 16:13
Hva er vitsen med å argumentere mot at det er et problem sålenge noen ikke liker det? Noen synes det er et problem, andre ikke. Folk er forskjellige. Skjønner ikke vitsen med å komme inn i tråden her bare for å si "sånn er det ikke hos meg".

Si at du har en svær spiss fartsdump i gata di. Denne skraper du nedi med den senkede bilen på hver gang du kjører over den og til slutt kontakter du vegvesenet for du vil ha den forbedret eller fjernet.

Svaret du da får fra vegvesenet er "Jeg ser ikke problemet ditt, kan du ikke heller bare kjøre ut i grøfta rundt den eller kjøpe hevesett til bilen din? Du er dum som har lav bil." (Noe de ville gjort på ordentlig men tenk deg at de hører på fornuft)

Andre bilister sier "jeg ser ikke problemet, jeg kjører XC90 som ikke skraper nedi, kjøp en sånn du og."

Blei surrete men håper dere skjønner. Så hvorfor ikke bare fjerne den knappen hvis det faktisk er mulig? Så slepper man å diskutere i 100 år.

Navnekallinga og personangrep pluss kommentarer om de enkeltes fritid er irrelevant og jeg tenker at dette skaper sikkert ikke mer tiltakslyst for de som faktisk gidder å bruke fritida si på denne klubben. Og det er iallfall jeg personlig veldig takknemlig for. Så til dere i styret;

Takk for jobben dere gjør. Men husk også å høre på råd. (Noe dere stortsett gjør.)

Sendt fra min Note II

henrik940
06/04/13, 16:17
Google "remove mark forums read vbulletin" så er det mange løsninger der. Den beste løsningen er bare å fjerne den fra den toolbaren.

Kjetil Krømcke
06/04/13, 16:46
Google "remove mark forums read vbulletin" så er det mange løsninger der. Den beste løsningen er bare å fjerne den fra den toolbaren.

Ingen problem å fjerne den, det er fort gjort, ihvertfall første gangen, men det er også folk som bruker denne knappen.

Petter
06/04/13, 16:53
Google "remove mark forums read vbulletin" så er det mange løsninger der. Den beste løsningen er bare å fjerne den fra den toolbaren.

Hva vist jeg vil ha den knappen da? At jeg liker det akkurat som det er nå.
Skal jeg holde på som du gjør nå da?
Er litt rart at det fler ganger før her blir det sagt hvordan du kan unngå problemet ditt, men du ikke vi se det??

Christian
06/04/13, 17:26
Hva vist jeg vil ha den knappen da? At jeg liker det akkurat som det er nå.
Skal jeg holde på som du gjør nå da?
Er litt rart at det fler ganger før her blir det sagt hvordan du kan unngå problemet ditt, men du ikke vi se det??

Det finnes ingen reel måte å unngå dette problemet fordi det bunner ut i slurv (der, jeg sa det).
Men resultatet av slurven skaper stor frustrasjon. Allerede før jeg har sluppet museknappen vet jeg hva jeg har gjort, og skaden er skjedd. Trykker backspace nesten før "Mark forums read" knappen er trykket, men det er fortsatt for sent.
Selvfølgelig kan man gjøre andre ting enn å sitte på et forum å være sint, men det er nå en gang sånn at det er stor interresse for det som skjer her på forumet.. Så da sitter man her å banner høyt, fordi den jævla knappen er der.

Og for de som fortsatt ønsker å bruke denne knappen, så finns den fortsatt under "forum actions", det er snarveien jeg vil til livs. At vBulletin softwaren er ufattelig teit bygd opp og man må trykke seg hit og dit for å finne de menyene man faktisk bruker, har jeg ingen problemer med.


VACN bruker idag vBulletin® Version 4.2.0, og det kan ikke sammenlignes på noen måte, er kun såvidt man ser at det er samme base. Går kanskje ann å kontakte noen i den klubben å høre hvordan de har gjort det.
Der går surfingen som en drøm (bortsett fra alle VAG-produktene).

Petter
06/04/13, 17:47
Okey.. Så dere sitter og plager livet og rakker ned på forumledelsen for at dere slurver??
At et helt forum skal endres fordi at noen få trykker feil på en knapp?

Seriøst???
Har dere også sendt Mail til kongen og Jens Stoltenberg og klaget for at bilen deres blir møkkete når dere er ute å kjører eller? Jeg vasket bilen i helga.nå har jeg vært ute å kjørt på veien og bilen ble møkkete. Kan dere endre på veiene siden jeg ikke vil ha det slik.......

Eller eller:
Kjære Bill Gates.
Når jeg skriver på tastaturet mitt hender der jeg trykker på s når jeg skulle ha en a. Kan du vennligst få flyttet s'en til den andre siden av tastaturet, så jeg sluppet skrive feil???

henrik940
06/04/13, 18:04
Trykker du feil på tastaturet kan du hitte backspace :) Det kan du ikke når du har merka hele forumet lest.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Christian
06/04/13, 18:12
Okey.. Så dere sitter og plager livet og rakker ned på forumledelsen for at dere slurver??
At et helt forum skal endres fordi at noen få trykker feil på en knapp?

Seriøst???
Har dere også sendt Mail til kongen og Jens Stoltenberg og klaget for at bilen deres blir møkkete når dere er ute å kjører eller? Jeg vasket bilen i helga.nå har jeg vært ute å kjørt på veien og bilen ble møkkete. Kan dere endre på veiene siden jeg ikke vil ha det slik.......

Eller eller:
Kjære Bill Gates.
Når jeg skriver på tastaturet mitt hender der jeg trykker på s når jeg skulle ha en a. Kan du vennligst få flyttet s'en til den andre siden av tastaturet, så jeg sluppet skrive feil???

For det første så viser det seg ikke å være noen få, stadig fler av de som bruker forumet mye klager over denne plasseringen.
For det andre er det valg stadig vekk i norge, slik at man kan (prøve) å endre det man ikke liker med styresettet (når hadde vccn valg sist? Eller årsmøte?)

For det tredje, så henger jeg meg på en tidligere kommentar i denne tråden, hvis du ikke har dette problemet, eller kan komme med konstruktive innlegg, har du ikke noe i denne tråden å gjøre.

Martin.S
06/04/13, 18:16
Nå sporer det av i barnslighet her igjen vel, Petter?

Kommet opp flere ganger nå at det er fort gjort å fjerne den fra den plasseringen knappen har i dag. Mange vil han den bort og noen ser ikke vitsen. Og et få tall hevder de faktisk ser nytte i den. Men da er vi så heldige at knappen også finnes en annen plass.

Så da foreslår jeg at noen som er kyndige, fjerne knappen fra nåværende plassering. Så kan vi heller se hvor mye jobb det vil bli og eventuelt fjerne den igjen ved neste oppdatering. Blir det veldig tidkrevende og vanskelig, ja så drit i det neste gang.

Alle blir fornøyde. Og vi avslutter en sur diskusjon. Er vel ille nok at noen forum brukere er missfornøyde. Blir litt om "kunden har alltid rett", det er brukerne som holder liv i et forum.

ovlov86
06/04/13, 18:17
så henger jeg meg på en tidligere kommentar i denne tråden, hvis du ikke har dette problemet, eller kan komme med konstruktive innlegg, har du ikke noe i denne tråden å gjøre.

Amen.


Ingen problem å fjerne den, det er fort gjort, ihvertfall første gangen, men det er også folk som bruker denne knappen.

Gjør det da? :) Den ligger uansett under forum actions, så den forsvinner ikke.

larsverm
06/04/13, 18:18
Har selv litt problem med å oppfatte problemet her, men vi kan jo ha litt forskjellige bruksmønstre, så det er greit nok. :p

Men mer generelt: Det hender at man gjør feil en gang eller to. Men er det ikke deretter vanlig at man lærer av sine feil...? Her høres det ut som om enkelte fortsetter å gjøre samme feil gang på gang.

Christian
06/04/13, 18:22
De som stirrer i full konsentrasjon på tastaturer når de skriver, følger musepekeren slavisk før man trykker, og generelt leter etter knappene, vil naturligvis ikke ha dette problemet.
Men for oss som skriver med fingrene, og "vet hvor knappene er", er det litt mer fort gjort da man ikke alltid klarer å følge med på om man er under "Forum", eller "What's New?", og automatisk trykker på knappen lengst til høyre.

Petter
06/04/13, 19:32
Trykker du feil på tastaturet kan du hitte backspace :) Det kan du ikke når du har merka hele forumet lest.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Redigerte du ned innlegget ditt eller? ;)
Du får ha siden åpen og gå inn på tråden du vil se med et høyreklikk og åpne i ny fane.


For det første så viser det seg ikke å være noen få, stadig fler av de som bruker forumet mye klager over denne plasseringen.
For det andre er det valg stadig vekk i norge, slik at man kan (prøve) å endre det man ikke liker med styresettet (når hadde vccn valg sist? Eller årsmøte?)

For det tredje, så henger jeg meg på en tidligere kommentar i denne tråden, hvis du ikke har dette problemet, eller kan komme med konstruktive innlegg, har du ikke noe i denne tråden å gjøre.

Det er vel ganske mange fler som ikke sier noe om den knappen enn de som sier noe? Si det er 10 pers her som ikke liker det som dt er nå. Og XXXX antall medlemmer som er fornøyd som det er nå.

Du etterlyser årsmøte du. Jaja, har du tenkt til å komme på årsmøte når det blir da? Kan ikke huske at jeg så deg på det forrige.

Skal du nekte meg å svare i en tråd på et diskusjonsforum også nå da???


Nå sporer det av i barnslighet her igjen vel, Petter?

Kommet opp flere ganger nå at det er fort gjort å fjerne den fra den plasseringen knappen har i dag. Mange vil han den bort og noen ser ikke vitsen. Og et få tall hevder de faktisk ser nytte i den. Men da er vi så heldige at knappen også finnes en annen plass.

Så da foreslår jeg at noen som er kyndige, fjerne knappen fra nåværende plassering. Så kan vi heller se hvor mye jobb det vil bli og eventuelt fjerne den igjen ved neste oppdatering. Blir det veldig tidkrevende og vanskelig, ja så drit i det neste gang.

Alle blir fornøyde. Og vi avslutter en sur diskusjon. Er vel ille nok at noen forum brukere er missfornøyde. Blir litt om "kunden har alltid rett", det er brukerne som holder liv i et forum.

Hvem som er barnslig her, kommer vel Ann på hvem side av saken man står på eller?



Jeg blir ikke fornøyd om det endres på. Liker det veldig godt som det er nå.

The Sven
06/04/13, 20:02
Blir det problematisk for deg om knappen fjernes altså, Petter? Den knappen som kun er der i enkelte forumdeler i dag? Og som bare er en snarvei til en funksjon som du finner enkelt i menyvalgene?

ovlov86
06/04/13, 20:08
Hvem som er barnslig her, kommer vel Ann på hvem side av saken man står på eller?

Wow, har diskusjonen komme til dette?

Petter
06/04/13, 20:24
Ja, jeg synes den er super å ha. Å kunne markere alt en dag jeg har lest igjennom hele forumet. Da ser jeg hva som er nytt neste gang.
Om den forsvinner må jeg jo lese alt på nytt igjen.

Dette har vært barnslig lenge synes jeg. Akkurat som dattra mi som "kaster seg i gulvet og hyler på trass når ho ikke får viljen sin" barnslig.

gl740turbo
06/04/13, 20:31
Herregud... Det er jo ikke snakk om å fjerne hele funksjonen, men kun der den knappen vises helt til høyre i kolonnen vist tidligere i tråden!!!

Vil du gjøre det du sier her Petter velger du:

1: Forum Action
2: Mark Forums Read

Etter at denne evt knappen er fjernet fra stedet der veldig mange inkl meg trykker feil iblant som irriterer!!

ovlov86
06/04/13, 20:31
Ja, jeg synes den er super å ha. Å kunne markere alt en dag jeg har lest igjennom hele forumet. Da ser jeg hva som er nytt neste gang.
Om den forsvinner må jeg jo lese alt på nytt igjen.

Dette har vært barnslig lenge synes jeg. Akkurat som dattra mi som "kaster seg i gulvet og hyler på trass når ho ikke får viljen sin" barnslig.

Da vil jeg gjerne at du begrunner hva som er barnslig med å spørre ledelsen på et forum om de kan forandre en funksjon man ikke er fornøyd med. For det var det tråden startet med.

Sendt fra min Note II

Petter
06/04/13, 21:02
Ja, det var det tråden startet med. Men har utviklet seg til å bli noe helt annet i løpet av 4 sider. Personangrep og krav om hva andre skal bruke tiden sin på.
Tenk på all den fritiden som ildsjelene i denne klubben bruker. Og så får de igjen en tråd som denne. Typ FIKS DET NÅ!!!
Jeg blir provosert av folk om bare sitter og krever uten å løfte på en finger selv. Ikke bare her, men dere syter og klager. De samme personer går igjen...
Stakkars meg, fikk ikke forumtilgang med en gang jeg betalte. Uuu, fikk ikke kalenderen.. Uuu, liker ikke knappen.


Jeg skjønner ikke hvorfor ledelsen her på forumet skal bruke masse tid på å finne ut hvordan 10brukere (bare sier et tall), når de heller kan bruke tid på noe som heller gangner fler medlemmer.
Og som må gjentas på hver oppdatering av forumet.

ovlov86
06/04/13, 21:14
Så du kritiserer personangrep ved hjelp av personangrep?

Jeg melder meg ut av denne diskusjonen. Godt å se hvor skapet står.

Petter
06/04/13, 21:23
Er ikke personangrep det. Bare observasjoner. Jeg skriver ikke mye her på forumet, men leser mye. Og ser veldig fort en personlighet bak et nick utilfra hva som blir skrevet. Og en klar rød tråd i det en person skriver. Det er positive folk, etterdsltere og klagere som alltid her noe å klage på.
Det morsomme er når jeg støter på samme person, men på et annet forum. Og får teorien min bekreftet. ;)

Meld deg ut eller inn du. Kommer nok til å lese her likevel tror jeg.. ;)


Lenge leve knappen!!! <3

henrik940
06/04/13, 22:04
Jeg syntes vi brukere kan kreve vårt av "ledelsen". :)

Petter
06/04/13, 22:22
Jeg synes ikke du kan kreve noe av personer som driver en klubb på sin fritid ubetalt. Burde heller være takknemlig for at ledelsen gidder drive en klubb og få så mye søppel tilbake som de til tider gjør.

Hadde du giddet å hjelpe men som krever noe av deg uten at du får noe positivt tilbake? Svar helt Erlig nå.

Daniel V
06/04/13, 22:30
Såså alle mann, dette har jo tatt helt av!

La meg få formulere et svar om hvordan ståa er.

Jeg skjønner godt at knappen er frustrerende for dere som trykker på den i tide og utide. Fullt forståelig, og et eller annet må vi kunne få gjort med det :)

Så til alt det andre: Vi gjør alle våre feil, og ting kan alltid forbedres. Dog er det en ting som er ganske frustrerende. Det er når folk klager over innsatsen min, og til de andre i crewet her. Jeg gjør alt jeg kan for at dere skal ha et bra forum, samtidig som jeg også har et liv jeg skal leve. Når folk da kommer her for å fortelle meg hvordan jeg skal bruke fritiden min, blir jeg ganske så irritert. Det har ingen her inne noen grunn til å mene noe som helst om, hverken hvordan jeg, eller noen andre i moderatorteamet/styret disponerer fritiden vår.

At folk legger inn forslag i forslagskassen synes jeg er kjempe flott! Fortsett med det, så blir det satt fokus på ting som kan forbedres. Det som noen ikke forstår er at å poste en tråd her med et forslag, ikke nødvendigvis betyr at det gjennomføres. Vi må se om det kun tjener noen få enkeltpersoner, eller en større gjeng.

Man har sin fulle rett til å "klage" men når jeg leser klager fra de samme folkene dag ut og dag inn, og disse ikke er med å bidrar med noe som helst til klubben vår, annet enn å være missfornøyd så blir det til at man tar det mindre seriøst. Dere vet selv hvem dere er, og jeg håper dere kan ta dere en titt både i dere selv som mennesker og på forumet, så ser dere nok at ting ikke er så ille som det dere skal ha det til :)

Christian, du er et ressursmenneske for klubben. Du gjør mye viktig arbeid for oss, og du er med når det skjer noe. Fortsett med det :)

Uansett, litt av grunnen til at årsmøte ikke er blitt gjennomført er at vi sliter med å fylle noen posisjoner, sånn som økonomiansvarlig. Hadde folk som var oppegående på dette området meldt seg, så hadde vi vært i gang for lenge siden.

Det jeg prøver å si er at ting også avhenger av dere, ikke bare oss. Vi gjør alt vi kan for å få klubben til å gå rundt.

Jeg kjenner også at jeg blir ekstra irritert over den sytingen jeg ser i denne tråden. Jeg har akkurat vært 5 uker i Afrika, jobbet på et barnehjem i Uganda hvor vi har hjulpet foreldreløse barn som lever på gaten i ekstrem fattigdom. Når man da må sitte her å lese sånne klager fra bortskjemte folk som ikke aner hvor bra de faktisk har det, så blir man frusterert og irritert.

Med dette friskt i minne håper jeg vi kan slutte med tullpratet i denne tråden, så skal vi se hva vi kan gjøre med denne knappen, samt spar meg for usakelige klager i fremtiden. :)

Mvh admin Daniel V.

Ola Moen
06/04/13, 22:48
Er ikke vanskeligere enn å lære seg denne layouten. Den gamle måtte læres den også.
Det går jo faktisk an å lære seg nye ting ;) Har trykket på den knappen et par ganger jeg også.
Å endre rutiner er ikke vanskelig faktisk.

Henrik... Hvorfor skal vi kunne "kreve"?? Snu litt på den... Har du noe å bidra med??
Det finnes sikkert ting du kunne bidratt konstruktivt med, sånn at andre i ledelsen har et overskudd av tid til å gjøre det de skal. Det er jobb som blir gjort på frivillig basis. Det bunner ut i at de har en interesse for hva dette forumet er bygd opp rundt. Om de det gjelder skal bruke all fritid på å sitte å tilfredstille en haug med sutrekopper som klager på bagateller, så går etterhvert gnisten og interessen for å drive dette forumet, til helvete.

Hadde det vært meg som hadde fått sånne kommentarer som ledelsen får her i denne tråden, så hadde jeg sagt: "Take it or leave it". Det er flere hundre andre aktive brukere som ikke har dette problemet, eller velger å ikke henge seg opp i det, eller enda bedre, lærer seg å ikke trykke på den knappen.

Bruk heller engasjementet på noe som er viktigere.

Jeg er igrunn enig med mye av det Petter skriver lenger opp her.


Ola

henrik940
06/04/13, 22:53
Henrik... Hvorfor skal vi kunne "kreve"?? Snu litt på den... Har du noe å bidra med??



Penger.

Anders Dybvadsskog
06/04/13, 23:08
Økonomidelen skulle jeg gjerne hjulpet med daniel, men ser ikke for meg noen vits da det er 85 mil mellom oss

Petter
06/04/13, 23:14
Penger.

Kan du utdype den litt mer?

Ola Moen
06/04/13, 23:41
Penger.
I medlemsavgift ja.
Som du høster store fordeler av ved rabatter, og forhandleravtaler som klubben har forhandlet frem.
Og til redusert pris ved kjøring på Rudskogen. For gratis kjøring på Autoslalom på Gardermoen f.eks.

Du er ikke aleine om det. :) Kan du bidra med noe annet? Faktisk gjøre noe positivt for klubben?

Men siden du er så grei å tilby deg, så kanskje klubben kan sende deg fakturaen på baneleie på Rudskogen i år? :) Tror du hadde oppnådd litt goodwill om du gjør det :)

henrik940
07/04/13, 00:47
I medlemsavgift ja.
Som du høster store fordeler av ved rabatter, og forhandleravtaler som klubben har forhandlet frem.
Og til redusert pris ved kjøring på Rudskogen. For gratis kjøring på Autoslalom på Gardermoen f.eks.

Du er ikke aleine om det. :) Kan du bidra med noe annet? Faktisk gjøre noe positivt for klubben?

Men siden du er så grei å tilby deg, så kanskje klubben kan sende deg fakturaen på baneleie på Rudskogen i år? :) Tror du hadde oppnådd litt goodwill om du gjør det :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/490.jpg

Dan Bay-Johansen
07/04/13, 06:47
Hva er vitsen med å argumentere mot at det er et problem sålenge noen ikke liker det? Noen synes det er et problem, andre ikke. Folk er forskjellige. Skjønner ikke vitsen med å komme inn i tråden her bare for å si "sånn er det ikke hos meg".

Si at du har en svær spiss fartsdump i gata di. Denne skraper du nedi med den senkede bilen på hver gang du kjører over den og til slutt kontakter du vegvesenet for du vil ha den forbedret eller fjernet.

Svaret du da får fra vegvesenet er "Jeg ser ikke problemet ditt, kan du ikke heller bare kjøre ut i grøfta rundt den eller kjøpe hevesett til bilen din? Du er dum som har lav bil." (Noe de ville gjort på ordentlig men tenk deg at de hører på fornuft)

Andre bilister sier "jeg ser ikke problemet, jeg kjører XC90 som ikke skraper nedi, kjøp en sånn du og."

Blei surrete men håper dere skjønner. Så hvorfor ikke bare fjerne den knappen hvis det faktisk er mulig? Så slepper man å diskutere i 100 år.

Navnekallinga og personangrep pluss kommentarer om de enkeltes fritid er irrelevant og jeg tenker at dette skaper sikkert ikke mer tiltakslyst for de som faktisk gidder å bruke fritida si på denne klubben. Og det er iallfall jeg personlig veldig takknemlig for. Så til dere i styret;

Takk for jobben dere gjør. Men husk også å høre på råd. (Noe dere stortsett gjør.)

Sendt fra min Note II


Nå har jeg hatt en lang natt, så ikke umulig at jeg er trangsynt, tungvinn og litt til...

Men dette er nå en gang et forum, hvor alle skal ha en mulighet til å si sin mening. Dette er en åpen tråd hvor dere som syntes knappen er et problem kan si deres mening, hvorfor kan ikke vi som syntes den IKKE er et problem si hva vi mener ?

Hvorfor skulle ikke vi som syntes forumet fungerer ok sånn som det er, få si at vi syntes nettopp det ?

Hvorfor skal du og la oss si 50 andre bestemme at den knappen ikke fungerer ? Når vi er kanskje 500 som syntes den fungerer som den skal...

Jeg personlig har sagt at jeg skjønner frustrasjonen, men hva med å ta en titt på seg selv...endre på sine egne vaner istedetfor å KREVE at andre skal gjøre det for deg.

Jeg har vært medlem på såpass mange forum etterhvert at jeg vet at ikke alle blir fornøyd, det er i grunn umulig å gjøre alle fornøyd, men jeg mener bestemt at ledelsen her på vccn gjør så godt dem kan. Og da er hverken du eller meg den rette å fortelle dem noe annet.

Hva om vi alle gikk litt i oss selv, tittet litt på det vi gjør og kanskje forandret litt på holdningen man har til folk som faktisk drifter dette forumet uten å forlange en krone i retur ...

I hverdagens opp og nedturer er dette en bagatell...deal with it !

hgnubel
07/04/13, 07:01
Økonomidelen skulle jeg gjerne hjulpet med daniel, men ser ikke for meg noen vits da det er 85 mil mellom oss

Jeg har sittet i styremøter hvor økonomiansvarlig var i tyskland, jeg i bergen, en tredje i nordnorge og resten i oslo... Funker fint med Skype, trengte bare ekstern mikrofon i oslo :)

Anders Dybvadsskog
08/04/13, 07:48
Ja skjønner den, men er litt leit å sitte å styre økonomien i en klubb der jeg aldri har truffet de andre i styret:p men oho kan vurdere det om de ikke finner noen annen selvsakt, gikk jo økonomikurs for neringsdrivende for et år siden så:p

Anders Dybvadsskog
08/04/13, 12:00
Har foresten prøvd å bruke forumet slik som mange gjør, og skjønner at noen blir sint på mark forums read knappen, var direkte en idiotisk plassering, men sier bare at det må gå ann å hruke øynene mer å da:p ikke bare trykke i alle retninger:p

Ola Hagen
08/04/13, 19:11
Knappen, trengst ikke å fjernes. Men burde ha vært slik bekreftelse vindu etter man har trykka på den etter mi mening, akkurat som spørsmålet om å logge av på andre nettsteder.

gaupe
03/06/13, 11:41
Då var denne fjerna frå nye postar lista, tok litt tid før eg forstod kvar den var satt opp, og då var det latterleg enkelt å få den vekk :o

Christian
03/06/13, 12:07
Meget takknemmelig.

henrik940
03/06/13, 13:22
Faith in Gaupe restored!

:D

gl740turbo
03/06/13, 16:51
Det var digg å få den vekk :) mange takk Gaupe for fjerning og Christian for å ta opp dette temaet :)

hgnubel
03/06/13, 17:16
Godt det var en enkel fiks når du først så hvordan :) det blir forhåpentligvis lagret på en slik måte at det blir med også etter neste oppgradering?

Marius Skau
03/06/13, 17:28
Tuuusen Takk;D

gaupe
03/06/13, 17:53
Godt det var en enkel fiks når du først så hvordan :) det blir forhåpentligvis lagret på en slik måte at det blir med også etter neste oppgradering?

Ja, den ligg lagra i databasen.

Marius Skau
03/06/13, 18:31
Ikke for og virke missfornøjd.

Men det er kjempeflott at den er fjernet :) Men hva med og få den tilbake igen? Bare på en annen plassering?
Liker og merke tråder jeg ikke gidder og lese som lest. Så har jeg ikke så mye og bla igenom :P

henrik940
03/06/13, 18:36
Den ligger under Forum Actions

mrstfu
03/06/13, 18:39
Ennå ikke fått med meg det store fuzzet her, jeg.

Hva var problemet?

Marius Skau
03/06/13, 18:40
Den ligger under Forum Actions

Fant den. Litt kjedelig og måtte gå inn på Abonerte tråder før og få det til. Menmen

Martin.S
03/06/13, 18:42
Kjempe greier at den er tatt vekk! Virker som det er noen som skulle blitt veldig skuffa men:p:p

Martin.S
03/06/13, 18:44
Fant den. Litt kjedelig og måtte gå inn på Abonerte tråder før og få det til. Menmen

Hvorfor det? Trykk på "Forum Actions". Og øverste knapp det er, merk hele forum som lest!

Marius Skau
03/06/13, 18:49
Hvorfor det? Trykk på "Forum Actions". Og øverste knapp det er, merk hele forum som lest!

Jeg leser alltid mine tråder først. Allså dem jeg abbonerer på. Deretter går jeg inn på "Whats New" og leser det jeg interiserer meg for der.
Så må jeg inn på Forum igen og merke resterendes som lest. Mye frem og tilbake :P

ovlov86
08/06/13, 20:14
En neve kudos til gaupe! :)