PDA

Vis full versjon : (SOLGT): 1992 945 Turbo



turb00le
25/10/12, 06:50
Hei!
Vurderer å selge vogna...
Det er en 1992 mod 945 turbo, original turbobil.
Denne er importert fra tyskland rundt 2000 og har gått i trondheim fram til jeg kjøpte den for 2,5 år siden.
Den har gått 368000, hvorav jeg har kjørt de siste 80000 (stort sett langkjøring østfold->asker).
Fargen er tropic green og svart delskinn interiør.
Compomotive felgene følger ikke med!!!!

Bilen er i helt ok bruksstand men skal en få den skikkelig pen bør det spanderes på lakk da det er en del parkeringsbulker og småtteri.
Rust skal den være bra for, er en flekk på panser og ett par over frontrute som er slipt og grunna (sees på bilde under)
Tectylert i fjor, fylt alle hulrom med tynntectyl.

Understell:
Bilstein sprint rund baut, lesjöfors godkjent i vognkort.
Motor:
B230FK+M90 som har gått ca 280-300000 nå.
Denne har fått 531 topp, VX3 kam, sportfilter, resirk dump (biltema), t3 turbo, portet grenrør og 3" eksos med en demper.
Annet:
Luisi ratt, står "godkjent med sportratt" i vognkort så burde ikke være noe problem ved teknisk eller visning.

Utstyr:
-2x el vindu
-elekriske speil med oppvarming
-1800kg avtagbart hengerfeste (mangler koppen for å sette over når ikke i bruk).
-klima (defekt clutch på kompressor, ny brukt kan følge med) trolig kvelda pga dårlig jording. funka ellers bra.
-elektrisk høydejustering på lykter (noe kluss på høyresiden, stod å "hoppa" derfor koblet ut).
-Sentrallås
-Takvinge
-Bredt baklukehåndtak.
-V90 visker.

Ting jeg vet om som burde kikkes over:
Clutch; Slurer ikke men burde kanskje skiftes snart.
Motor; Bruker litt olje og vann ved hard kjøring, regner med at det er normalt.
Klima; Skifte kompressor evt clutch.

Ting som kan følge med/følger med alt ettersom hva kjøper ønsker:
-B230FT "shortblokk" dvs topp+bunn som ikke har gått så langt etter overhaling.
-M90 i deler, rast tredjegir.
-Kappa lesjöfors fjører (står på ukappa nå som er godkjente i vognkort).
-Org ratt.
-Div felger (17 eiker som ikke er helt rette, 15 tom draco som heller ikke er helt rette, 15 tom "noe" som er bra, 16 tom "noe" som også skal være bra).
-Diverse kalippere osv.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/910.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/399.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1501.jpg

Har akkurat vært i en liten kollisjon, det er kun kosmetiske skader på pass side og vil bli rettet opp før salg (bytte av dør+framskjerm) dersom ingen kommer med vettig bud som den står.

Ønsker bud på denne, når den er ferdig rettet og fikset div småfeil ser jeg for meg bud over 40. Bud som den står kan vurderes.
Bytte er ikke interesant pr nå med mindre noen har en 965 med manuell kasse.

Send bud på pm eller mob 97117782.

turb00le
26/10/12, 09:50
Da blir det trolig ikke noe av den 965'en jeg kom over. Så 945'en vil det bli rettet opp i de fleste feilene på så den er i trim.

Fortsatt aktuelt å skifte for meg, så dersom noen er intereserte nå eller om litt blir nok denne solgt for rett penge.

Kan evt byttes i en 965/V90 nyere enn 95 med evt mellomlegg i den ene eller andre retningen.

volvobrage
26/10/12, 09:59
Blir det T5 i den eventuelle 960en då?Måtte berre spør, er nysgjerrig:)

turb00le
26/10/12, 10:21
Blir det T5 i den eventuelle 960en då?Måtte berre spør, er nysgjerrig:)

Er planen det, er litt stivere karosseri på 965...