Vis full versjon : Bytte reim V70
V70 2006 diesel...ser at det i Haynes står at en skal bytte reima som går over dynamoen og vannpumpe osv på 150.000km.
Stemmer dette?
Mener å hugse dette er rett. Skiftet min på 163.000 KM meine eg. Like greit skifte den på 150.000 da dette er anbefalt, og i allefall visst det er nye lyd fra reima. Det var det ikkje på min da eg skifta den men dei anbefalte det.
Er det greit å bytte den? Mye jobb?
Mener å hugse dette er rett. Skiftet min på 163.000 KM meine eg. Like greit skifte den på 150.000 da dette er anbefalt, og i allefall visst det er nye lyd fra reima. Det var det ikkje på min da eg skifta den men dei anbefalte det.
Har ikkje aning, var inne på service med bilen da dei såg dette så ba dei bare gjere det i samme slengen. Blir fort noken tusen lapper. Har ikkje erfaring om å skifte dette sjølv nei, Men trur det skal være lett men nokså tidkrevende. Håp på at noen som har gjort det dukker inn på innlegget!
Satte akkurat på den reima på en bensiner. Ganske enkelt. Sett en fastnøkkel på mutteren til strammehjulet og dytt hjulet til reima er slakk. Da er det bare å lirke den av og den nye på. Står beskrevet i Haynes boka di.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.