PDA

Vis full versjon : Lås til bakluke virker ikke kanskje defekt..



Volvonikko
24/10/12, 06:27
Hei! Har et problem med bakluka.. Hver gang jeg låser bilen, så blir ikke bakluka låst. Når jeg putter inn nøkkelen, får jeg ikke vridd om.. :S

Noen som sa låse motor kunne være defekt :S Men vet ikke helt. Skiltlysene virker heller ikke... Mulig det er noen kontakter som er brutt..

Noen som har opplevd samme tilfelle ? :S


Takker for svar :)

850GLTsilver
25/10/12, 08:58
Kabelbrukk eller kontakt som ike er på plass er svært sannsynlig ja.

Når det gjelder dette med at du ikke får vridd om nøkkelen, så er det nok snakk om at sylinderen er defekt.

Volvonikko
25/10/12, 22:52
Akkurat :) Tusen takk for svar :)

Men om sylinder er defekt så virker vel ikke sentral låsen heller da ? :S

Har en bakluke ifra en 850 stv stående. Går vel kanskje greit å bruke den, men da må vel låsen skiftes :S

ovlov86
26/10/12, 00:18
Virker bakruteviskeren?

Volvonikko
27/10/12, 16:29
Jepp :)

Viskermotor, bremselys og ryggelys virker veldig bra :)
Men skjønner ikke den låsen helt.

gswede
27/10/12, 17:14
Henger håndtaket? Altså etter det er klemt inn, forblir det inne en stund?

Volvonikko
27/10/12, 20:23
Nei. Får åpnet og lukket igjen bakluka :)

brynna
28/10/12, 09:52
Kabelbrukk eller kontakt som ike er på plass er svært sannsynlig ja.

Når det gjelder dette med at du ikke får vridd om nøkkelen, så er det nok snakk om at sylinderen er defekt.


Hos meg har det ikke vært nøkkel i låsen på år. Måtte låse opp med nøkkel engang... umulig. Smurte opp og funker helt greit.

Kan være så enkelt som lite bruk og mangel på olje???

gswede
28/10/12, 10:38
Var det på min, oppdaget at håndtaket hang litt når jeg sjekket hvorfor ikke sentrallåsen fungerte. Åpnet luka og kjørte på med WD40.
Intet problem siden det.

Volvonikko
28/10/12, 14:40
Hmm. Ja har vært inne på tanken på å smøre opp :)
Prøvde litt låseolje :)

Men fungerte ikke så veldig bra. Den sentrallåsen skyldes trolig kabelbrudd... Mest sannsynlig, men skal ikke påstå noe :)

Får vel fjerne bakluketrekket da for å få sjekket litt rundt. Men må vel ha nye clips da.. Dem er vel til engangs bruk har jeg skjønt :S

brynna
28/10/12, 18:14
Panelklips løsnes skadefrie med dette verktøyet
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Verktoy-for-panelklips-191426/

ovlov86
28/10/12, 18:24
Hehe, neppe. :p

brynna
28/10/12, 18:48
Hehe, neppe. :p

Jo faktisk. Dette er et kjempeverktøy for å ta av dørpaneler og fortsatt ha skadefrie plastklips:o

ovlov86
28/10/12, 18:57
Det funker sikkert kjempe på de fleste normale klips, men klipsene i bakluka på 850/V70 er jo som om de er laget av omsmelta jordbærkurver. Tåler INGENTING. :p

brynna
28/10/12, 19:04
Det funker sikkert kjempe på de fleste normale klips, men klipsene i bakluka på 850/V70 er jo som om de er laget av omsmelta jordbærkurver. Tåler INGENTING. :p

OK.
Funka på dørpanelene på min 850 93 mod ihverfall. Hadde opp alle 4 dørpanelene da jeg bygde om til el vindu-heiser.

Slenger med et tips til deg: 20 + grader eller mer, bryt ut panelet litt og spray CRC/WD40 på klipset, OG bruk Biltemaverktøyet. Berga faktisk alle

ovlov86
28/10/12, 19:06
Dørtrekkene er 0 problem.... Er en grunn til at det selges repsett til bakluka. :p

Volvonikko
28/10/12, 23:55
Er sikkert brukbart det verktøyet :)

Men er nok som ovlov86 sier, at de ryker og at de selger rep sett :S

Litt kjipt da.. Men får vel bare kjøpe et slikt sett. Har sett dem selger dette på www.vvshop.no
Men så at det muligens er gått ut av lager der :S

Er vel veldig dyrt hos volvo :(

850GLTsilver
29/10/12, 19:48
Er to typer slike klips på trekket der bak.
En type taes med det verktøyet, mens den andre typen har spor i seg til skrutrekker (flat) og disse skal man vri 90° og trekke de rett ut.

Volvonikko
29/10/12, 21:53
Er to typer slike klips på trekket der bak.
En type taes med det verktøyet, mens den andre typen har spor i seg til skrutrekker (flat) og disse skal man vri 90° og trekke de rett ut.

Ja da har jeg en jobb til deg da "850GLTsilver" :D

Tenkte kanskje jeg skulle få smørt opp låsen imorgen og la det gå noen timer og se hva som skjer :)

Får jo fremdels ikke låst den.

Og skiltlys virker heller ikke.. Men det er nok pæreholderene som er svidde :P