PDA

Vis full versjon : åssen pakninger



kompi
23/10/12, 18:33
hei, har bestilt å fått sotningssats til min xc70 99mod.
er en b5254 motor.
har bestilt sats til toppen.
kan noen fortelle meg åssen pakninger det er i den?
har ikke vært så mye borti den motoren så veit ikke hva alt er til.
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&ProductID=19095&List=1&OrderID=7207&CustomerID=2175

MvH kompi

mrstfu
24/10/12, 15:23
innbiller meg at bildet er et generelt bilde, og at den ikke nødvedigvis inneholdet som vises på bildet. uansett, bildet viser toppakning, innsugspakninger (2stk altså), løse eksospakninger, termostathuspakning,, ny bunnplugg med kobber/aluminiumspakning, diverse andre pakninger og drit jeg ikke ser forskjell på.

kompi
24/10/12, 17:00
Hvorfor er det 2 innsugspakninger?

mrstfu
24/10/12, 19:18
vetta fåglarna. bytta alle du ser på bildet i sommer på min, utenom toppakning, en papirpakning på alle fem innsugskanaler, separate stålpakninger på eksoskanaler.

850GLTsilver
25/10/12, 08:54
Hvorfor er det 2 innsugspakninger?

Det er forskjellige innsugspakninger på forskjellige motorer.
Likeledes er det som regel med "alt for mange" pakninger til blant annet EGR.

Og for å toppe det hele: Det er med kun en pakning til termostathuset, mens Volvo anbefaler at det monteres TO pakninger på det.
(Den lys grønne øverst til høyre i bildet)

Av"andre" ting som er med er det blant annet ventiltettinger og O-ringer til diverse bruk.

hammerpaal
25/10/12, 20:55
Det er forskjellige innsugspakninger på forskjellige motorer.
Likeledes er det som regel med "alt for mange" pakninger til blant annet EGR.

Og for å toppe det hele: Det er med kun en pakning til termostathuset, mens Volvo anbefaler at det monteres TO pakninger på det.
(Den lys grønne øverst til høyre i bildet)

Av"andre" ting som er med er det blant annet ventiltettinger og O-ringer til diverse bruk.

Beklager hvis jeg er litt off-topic nå. Angående termostathuset, skal det være en pakning mellom øvre og nedre del av termostathus? På min har jeg en blå pakning i tillegg til pakningen som sitter på termostaten. Finner ikke noe om dette i Vadis.

850GLTsilver
25/10/12, 21:14
Beklager hvis jeg er litt off-topic nå. Angående termostathuset, skal det være en pakning mellom øvre og nedre del av termostathus? På min har jeg en blå pakning i tillegg til pakningen som sitter på termostaten. Finner ikke noe om dette i Vadis.

Øvre og nedre del?
Det sitter en pakning inn mot blokka, hvor det er ei stripe mellom øvre og nedre del ja.
Og den er forsåvidt ikke viktig, men er en del av kretsløpet at vannet skal helt opp mot termostaten før den snur for å bli varmet opp litt mere mens termostaten er lukket.
Når det gjelder lokket der slangen kobles til så er det i utgangspunktet ingen annen pakning enn selve termostat-pakningen nei.
Det har vist seg nødvendig å supplere den i enkelte tilfeller. Farge og type er jeg ikke sikker på hva Volvo eventuelt leverer, her har jeg kun smurt på litt silikonpakning på boks (husker ikke type akkurat nå) og det er potte tett her.
Gjetter på at det er noe slikt på din bil også.

hammerpaal
25/10/12, 23:48
Øvre og nedre del?
Det sitter en pakning inn mot blokka, hvor det er ei stripe mellom øvre og nedre del ja.
Og den er forsåvidt ikke viktig, men er en del av kretsløpet at vannet skal helt opp mot termostaten før den snur for å bli varmet opp litt mere mens termostaten er lukket.
Når det gjelder lokket der slangen kobles til så er det i utgangspunktet ingen annen pakning enn selve termostat-pakningen nei.
Det har vist seg nødvendig å supplere den i enkelte tilfeller. Farge og type er jeg ikke sikker på hva Volvo eventuelt leverer, her har jeg kun smurt på litt silikonpakning på boks (husker ikke type akkurat nå) og det er potte tett her.
Gjetter på at det er noe slikt på din bil også.

Det var på undersiden av lokket med slangen jeg hadde i tankene og du traff spikeren på hodet i teksten. Takker!

kompi
29/10/12, 19:41
er off topic men er et lite spørsmål. jeg kjøpte denne termostaten http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&ProductID=20040&List=1&OrderID=7207&CustomerID=2175.
det står 850-s/v70 92> og s/v40 u/turbo.
vil det si at den kan brukes på 850-s/v70 med turbo å s/v40 uten turbo eller alle de modellene uten å med turbo, fant ingen annen termostat.
har det noe å si egentlig? på b230f å b230fk/ft er det jo samme.

MvH kompi

850GLTsilver
29/10/12, 19:43
Kliss lik hele fjæla i grunn.
Anbefaler 90°

kompi
29/10/12, 20:04
hvorfor 90'c?

850GLTsilver
29/10/12, 20:24
hvorfor 90'c?

Godt og varmt i bilen, gjerne 92° også. :cool:

kompi
29/10/12, 20:28
kk, takker for svar