PDA

Vis full versjon : Kaldstart dyse på innsug (1990) , ikke uttak på LH2.4 (1993)



Runar
23/10/12, 16:27
Har byttet ut motor i min -93 245 varebil, med en motor fra -90 som har kaldstartdyse.(Blå/grønn kontakt under innsug)
Men ledningsnettet i bilen har ikke tilkobling for kaldstart. Bilen starter litt trådt men går greit når den er varm,
lambda lys kommer på etter en stund. Prøved hjerner som fulgte med motoren fikk ikke start.

Kjenner ikke så godt til kaldstartdysen, den må vel kobles til for at den blir slåett på/av , eller kan man droppe den?
Evt så tenker jeg å bytte over innsug fra orginalmotor, som ikke hadde kaldstartdyse, kanskje det enkleste.

Agrostar
23/10/12, 16:37
Løge at motoren ikkje startar med hjernane som var i bilen. Men det er uansett det som gjer at motoren startar seigt, for dei hjernane opnar dysa, som ikkje er der... Hadde dei hjernane som var i bilen funka så hadde dei heller hatt lenger opningstid på dysene for å ta kaldstart.

Runar
23/10/12, 17:12
Var litt rart ja. Med hjernene som stod i så kunne jeg kanskje få start etter å ha nesten tømt batteriet.
Så lenge innsuget har kaldstart dyse så er det vel best å få den til å virke med hjernene som fulgte med motoren.

Runar
23/10/12, 19:14
Byttet kun bensinhjernen tilbake til den som stod i bilen (uten kaldstart), starter med en gang og lambda lyset slukket og så langt ser alt bra ut.
Regner med at kaldstartdysen er deaktivert så lenge den ikke er tilkoblet. For å være sikker kan jeg blokkere bensintilkoblingen.

Sondre93
23/10/12, 20:01
Byttet kun bensinhjernen tilbake til den som stod i bilen (uten kaldstart), starter med en gang og lambda lyset slukket og så langt ser alt bra ut.
Regner med at kaldstartdysen er deaktivert så lenge den ikke er tilkoblet. For å være sikker kan jeg blokkere bensintilkoblingen.

Du har rett i det du skriver. Kun hjernen som er forskjell. Di gamle hjernene brukte kaldstart dyse, mens di nye bruker di vanlige dysene(bare meir bensin). Dysa trenger ikke å røres...