PDA

Vis full versjon : Formotstand og Dyseproblem



Arne94
23/10/12, 15:46
Jeg gjorde som "how to A-F" manualen og der sto d at man skulle klippe de ledninga som gikk fra EN stor til FIRE mindre og lodde inn der, MEN jeg hadde bare en grå ledning som gikk fra EN til FIRE i ledningsnettet og loddet inn motstanden der..

Har jeg loddet på jording? :confused: motstanden blir veldig varm og bilen går laangt i fra som den skal!

daols1
25/10/12, 21:28
på mitt ledningsnett var den ledningen Hvit Og grønn...

Tror dysene jordes ute i motorrommet.. med 2 ledninger som går til toppdekslet!

burnrubber
26/10/12, 01:28
på mitt ledningsnett var den ledningen Hvit Og grønn...

Tror dysene jordes ute i motorrommet.. med 2 ledninger som går til toppdekslet!


Dysene jordes i hjernen. IKKE i kaross ;-)
Er det el nett ifra 240 eller 940?

Arne94
26/10/12, 07:17
Orginalt LH 2.4 nett fra 940 ja
1995 mod som hadde B230FB

burnrubber
27/10/12, 13:14
Skal gå ann å lodde seg inn både på + og - sida, men det sies at det over tid kan skade hjerne og dyser å ha det på jordings sida ;-)

Hvis du skal koble deg inn på riktig, kobler du deg inn På GRØNN kabel fra dysene, ikke grå ;-)

Jan turbo
27/10/12, 15:36
Dette systemet er minusstyrt,dvs at + er konstant og da skal formotstand kobles på + ja. Og den er nok grønn.

850GLTsilver
27/10/12, 18:17
Dette systemet er minusstyrt,dvs at + er konstant og da skal formotstand kobles på + ja. Og den er nok grønn.

Strengt tatt betyr det ingenting om den er på + eller - på dysa.

Det vesentlige er at disse formotstandene kommer i serie med dysa på en eller annen måte. Men det er jo veldig greit å koble de inn slik skjemaet viser, for da slipper men å klø seg grønn i huet om man en dag skal feilsøke på sakene og ikke husker at man gjorde ting på en "smart" måte for noen år siden.