PDA

Vis full versjon : Garantiutløpstest?



barnum
23/10/12, 06:11
Hei!

Har en V70 MY11 som garantin utløper på i november.
Hva er erfaringene av å ta garantiutløpstest, f.eks. på NAF? Er det verdt det?

Jeg skal inn på service nå i oktober på Volvo-verksted.
Men er det slik at et Volvo-verksted taper på garanti-jobb, slik at de helst ikke ønsker å oppdage mangler.
Eller får de allikevel refusjon fra Volvo, slik at de gjerne ønsker å finne mangler (=mer inntekter)?

Jeg har for såvidt tillit til verkstedet her i byn, men vil gjerne høre generelle erfaringer!

Kusa
25/10/12, 14:18
Har ikkje sånn super erfaring, men mammaen min kjører og eiger eiget taxi selskap. Der vi har 3 volvoer, mercedes osv osv. Visst du har tillit / "respekt" hos verkstedet er det bare å gjøre det der! Tviler på at du har eit problem med rust rundt om på bilen.. Men i allefall ta ein GRUNDIG sjekk selv også. Har bare vert borti rust flekker på VW.. Så derfor har vi solgt alle disse dritt bilane! :D

Ivar Hestø
25/10/12, 15:48
Jeg hadde min V70 på en slik test, og da holdt de på i to timer og gikk over bilen, og fikk en ganske nøyaktig oversikt over hva som var "galt". Det var alt ifra hvilke paneler som var opplakkerte, sensorer etc... Leverte så bare lista til Volvo, å fikk det fiksa.

Oscarthegreat
25/10/12, 17:37
Hei!

Har en V70 MY11 som garantin utløper på i november.
Hva er erfaringene av å ta garantiutløpstest, f.eks. på NAF? Er det verdt det?

Jeg skal inn på service nå i oktober på Volvo-verksted.
Men er det slik at et Volvo-verksted taper på garanti-jobb, slik at de helst ikke ønsker å oppdage mangler.
Eller får de allikevel refusjon fra Volvo, slik at de gjerne ønsker å finne mangler (=mer inntekter)?

Jeg har for såvidt tillit til verkstedet her i byn, men vil gjerne høre generelle erfaringer! hei, hadde mondeo inne til garantiutløps test, testeren sa det egentlig var unødvendig da jeg nettopp hadde hatt 60000km service. Volvo verkstedet taper ikke penger på garanti jobber, tvert i mot. Det er en gammel myte at fabrikken betaler dårlig for dette, sannheten er at fabrikken betaler bortimot full verksted pris. Derfor kan du stole på at er det noe så blir det reparert. Så dette med 5 års garanti er gull for verkstedet. Før så mistet de ofte kundene etter 3 år, nå blir de i 5 år! Jeg vil sterkt anbefale å bruke merkeverkstedet så lenge du har garanti på bilen, koster ikke mye mere og bilen blir reparert hurtig, trengs deler blir de levert om natta, tidlig morgen, slik at bilen blir hurtig i orden.

Cane
24/11/12, 10:45
Veldig lurt å ta et "garantiutløpstest" før det gått 5 år. Selv har jeg en V70 MY08 som har fått kjørt seg på verkstedet en rekke ganger for diverse småfeil. Det har alltid dreiet seg om ting som man skal kunne forvente holder i minimum 5 år - derfor har det også blitt gjort kostnadsfritt. Nå som jeg kun har 7 mån igjen vurderer jeg å bestille tid i et svenskt verksted for en skikkelig undersøkelse og dokumentasjon på hva som bør fikses på garantien i Norge. :)