PDA

Vis full versjon : Noen som har prøvd kina volvo Vida Dice?



Torsen67
22/10/12, 22:59
Den kommer vel på en drøy tusing. Noen som har testet den?

http://www.aliexpress.com/item/DHL-FREE-SHIPPING-Wholesale-2012-hot-sale-Volvo-Vida-Dice-2011A-professional-diagnostic-tool-Best-price/437145144.html

Anders Dybvadsskog
23/10/12, 05:57
Har den. Funker helt knall til feilsøking og kalibrering og slå av service indikator å div annet. Sw er ikke muligt.

FroBe
23/10/12, 06:17
Hvem vet hvor mange typer kinesiske DICE som finnes, men jeg har ikke hørt om noen som ikke virker nesten like bra som originalen. Funksjonene som mangler er Bluetooth-støtte, og Volvo har sperret for at uoriginale DICE kan brukes til å kjøpe og laste ned ny software til bilen.

VIDA kan være litt vanskelig å installere siden den kan være kresen på Windows-versjonen og hardware.

Min kan lese all informasjon, lese/slette feilkoder og justere brukerjusterbare parametre på bilen. Jeg føler ikke at VIDA er lett å bruke, burde sikkert brukt mer tid til å sette meg inn i det.

JohnE
23/10/12, 08:41
Kan skrive under på at det fungerer, alt utenom SW. Brukt min i par mnd nu, på forskjellige V70er fra 2002 til 2008 modeller. Brukt den til alt fra girkasseadapsjon, feilsøking og endring av parametre(slo av auto bakrutevisker i revers, osv,), finne delenr for raskere og presis delebestilling. Anbefales, men som nevnt av FroBe, burde ha litt generelle datakunnskaper utover vanlig bruk.

FroBe
23/10/12, 09:01
Jeg føler jeg burde ha gode nok datakunnskaper etter å ha brukt datamaskiner i 30 år, men sliter litt med VIDA. Riktignok er VIDA enklere og mer intuitivt enn SAP, men det burde bare mangle...

mister j
23/10/12, 20:07
Jeg føler jeg burde ha gode nok datakunnskaper etter å ha brukt datamaskiner i 30 år, men sliter litt med VIDA. Riktignok er VIDA enklere og mer intuitivt enn SAP, men det burde bare mangle...

SAP= Slow And Painfull

Kjenner til det ja ;)


Alle feilskrivinger skyldes autokorrektur på min iPhone!!!

torwith
24/10/12, 07:47
Sletter denne feilkoder på dieselvarmere å?

Anders Dybvadsskog
24/10/12, 08:04
Vil tro det. Sletter feilkodene mine uten problem værtfall