Vis full versjon : Noen som har prøvd kina volvo Vida Dice?
Den kommer vel på en drøy tusing. Noen som har testet den?
http://www.aliexpress.com/item/DHL-FREE-SHIPPING-Wholesale-2012-hot-sale-Volvo-Vida-Dice-2011A-professional-diagnostic-tool-Best-price/437145144.html
Anders Dybvadsskog
23/10/12, 05:57
Har den. Funker helt knall til feilsøking og kalibrering og slå av service indikator å div annet. Sw er ikke muligt.
Hvem vet hvor mange typer kinesiske DICE som finnes, men jeg har ikke hørt om noen som ikke virker nesten like bra som originalen. Funksjonene som mangler er Bluetooth-støtte, og Volvo har sperret for at uoriginale DICE kan brukes til å kjøpe og laste ned ny software til bilen.
VIDA kan være litt vanskelig å installere siden den kan være kresen på Windows-versjonen og hardware.
Min kan lese all informasjon, lese/slette feilkoder og justere brukerjusterbare parametre på bilen. Jeg føler ikke at VIDA er lett å bruke, burde sikkert brukt mer tid til å sette meg inn i det.
Kan skrive under på at det fungerer, alt utenom SW. Brukt min i par mnd nu, på forskjellige V70er fra 2002 til 2008 modeller. Brukt den til alt fra girkasseadapsjon, feilsøking og endring av parametre(slo av auto bakrutevisker i revers, osv,), finne delenr for raskere og presis delebestilling. Anbefales, men som nevnt av FroBe, burde ha litt generelle datakunnskaper utover vanlig bruk.
Jeg føler jeg burde ha gode nok datakunnskaper etter å ha brukt datamaskiner i 30 år, men sliter litt med VIDA. Riktignok er VIDA enklere og mer intuitivt enn SAP, men det burde bare mangle...
Jeg føler jeg burde ha gode nok datakunnskaper etter å ha brukt datamaskiner i 30 år, men sliter litt med VIDA. Riktignok er VIDA enklere og mer intuitivt enn SAP, men det burde bare mangle...
SAP= Slow And Painfull
Kjenner til det ja ;)
Alle feilskrivinger skyldes autokorrektur på min iPhone!!!
Sletter denne feilkoder på dieselvarmere å?
Anders Dybvadsskog
24/10/12, 08:04
Vil tro det. Sletter feilkodene mine uten problem værtfall
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.